Val Gardena met kind, tips en adviesen voor hotel/lokatie

Dit onderwerp gaat over de bestemming Val Gardena

Hallo Allemaal,

Eind maart willen we met onze dochter van 4 jaar op wintersport naar Italie. Wij skieen/snowboarden al aardig wat jaren en willen graag lekker wat toeren. We willen ook graag met een gerust hart op de piste staan terwijl onze dochter ergens speelt/les krijgt. Graag wat tips en adviezen waar ik op moet letten bij een boeking en wat goede keuzes zouden zijn is deze.
Alvast bedankt!!!

groeten,
Veronique

e skischool in Selva is prima. Ze doen het heel leuk met de kleintjes. Hou er wel rekening mee dat er geen Nederlandse leraren beschikbaar zijn. Zelf 2 jaar geleden met familie en een kleintje van 4 jaar naar Selva geweest. De kleine was doodongelukkig in de skiklas. Hij verstond de leraar en de andere kinderen niet (waren allemaal Italiaantjes en een Duitstalig kindje). De Italiaanse kinderen waren kleiner maar wel ouder en dus ook aardig wat sneller. Je kunt misschien zelf wel inschatten of jullie dochter dat wel leuk zal vinden. De lessen en spelen zijn de hele dag. Tussen de middag wordt er warm gegeten, mogen ze zelf wat uitzoeken. Verder kan ik je adviseren om een hotel of appartement aan de oefenweide/liftjes (bij Nives en daarboven/naast uit te zoeken. De kleine die wij bij ons hadden vond het trouwens een jaar later in Oostenrijk met Nederlandse leraar en veel Nederlandse kinderen, veel leuker.

Klopt, er is een hele grote ‘kindergelande’ vlak boven het dorpje als je richting Dantercepies gaat. We hebben daar al vaak kinderen van amper 3 jaar op latten zien staan :) prachtig! Er zijn ook heel veel ouders die tijdens die lessen gewoon bij hun kinderen blijven, is ruimte genoeg voor en de piste is behoorlijk vlak. Qua accomodatie heb je daar heel wat dingen bij (bvb Villa David, waar wij vaak logeerden). Succes!

Blogger, skiër, Belg & Tirol-fan!

Bedankt voor jullie reactie. Ik maak me inderdaad een beetje zorgen om de taalbariere. Echter ze zeggen altijd dat kinderen daar geen last van hebben???
Hoe is het gesteld in St. Catharina met skischolen en accomodatie?
Ik hoop eigenlijk door via een reguliere touroperator te boeken toch wat andere Nederlandse kinderen tegen te komen voor mijn dochter. Maar misschien is dat naief?!

Onze dochter heeft daar vanaf haar 3de, bijna 4, skilessen gehad. Met de taalbariere ging ze goed om vond ik.De eerste 2 jaar waren wij ook buiten de schoolvakanties, toen zaten er alleen maar duitsetalige of italiaanse kindjes in haar klasje. Vorig jaar heeft ze les gehad in de schoolvakantie, en er was een nederlands meisje. Dat vond ze toch wel prettiger. Dit jaar hoefde ze niet meer op les(les in nederland, dus nederlandse leraren, ideaal). Ik heb me er in ierdergeval nooit van weerhouden om naar Italie te gaan. Is namelijk voor ons HET gebied:-)
De beste lokatie als je kind les heeft is idd bij de Nives lift. Wat zoek je een hotel of een appartement?

Wij denken aan een hotel, aangezien we hopen dat daar ook wat contact met anderen is. Ik ben nog niet eerder in dit gebied geweest. Het is moeilijk inschatten aan de hand van de aanbiedingen wel wel of geen goede lokaties zijn t.o.v. skiliften en scholen. Dus als je tips en namen heb heel graag. De Nives lift is dat in Selva of St. Cristina?

De Nives lift is Selva. Lijkt mij in jullie geval het handigst om in Selva te zitten.

Oke, nog tips voor betaalbare hotels/pensions?

Hotel "des Alpes" ligt redelijk sicht bij de skischool.
Zijn heel kindvriendelijk.

Dank je wel voor de tip. Ik ga het even opzoeken, maar het valt me op dat veel accomodaties vol geboekt zijn voor 19 maart, of te zeer boven ons budget gaan.

Via de touroperaters is het volgeboekt, heb nog wel een mailtje naar het hotel gestuurd, maar verwacht niet dat ze nog plek hebben. Dus andere sugesties zijn nog steeds welkom.
Heeft iemand ervaring met Hotel Wolkenstein?

Heb nog een adres,een pension
http://www.garnihorizont.com
maar ligt wel iets verder van de skischool.
maar wel in Selva.
Heb geen ervaring met Hotel Wolkenstein

dfsdg

Vrienden van ons zijn regelmatig in hotel Wolkenstein geweest. Goed hotel, maar ligt aan het begin van Wolkenstein. Dat is dichter bij St. Christina dan bij Wolkenstein.

Ik weet niet of je deze site al kent. Hier kan je een hotel of pension zoeken.
http://www.valgardena.it/nl/

Ik heb een aantal hotels geselecteerd en een beschikbaarheidsverzoek ingediend. Bedankt voor je tip. Ik hoop snel wat te horen van hun. Tot nu toe waren alle hotels waar ik informatie had aangevraagd vol. Zoals ook het bovengenoemde Villa David.

Hotel Wolkenstein niet geschikt voor kleine kinderen iets waar ze zelf voor waarschuwen maar hotel diamante is een mooie

Plaats een reactie