Selva Wolkenstein - afstand naar dorpscentrum?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Val Gardena

Voor de kenners van Selva heb ik een paar vragen. Als ik een hotel boek gelegen in Plan, na de stoeltjeslift, hoever is het dan wandelen richting het dorp? Is het dan ook makkelijk terug te lopen? Er gaat ook een bus zag ik op de kaart. Hoevaak rijden die?

De kans dat de komende winter Selva op het programma komt is aanleiding voor mijn vragen. Ben er nog nooit geweest en vind het lastig om op basis van de plattegrond van het dorp een inschatting te kunnen maken van de afstanden ter plaatse. Wie weet er meer? Tips over leuke hotelletjes etc zijn ook welkom.

Bedoel je Plan de Gralba of Plan nabij Selva (Strada Plan)?
Als je Plan bedoelt, dan kan ik je zeggen dat dit de ideale uitvalsbasis is voor Val Gardena.
Plan ligt op ong. 900m van de hoofdlift Ciampioni (= ong. 10min wandelen). Van Selva naar Plan bergop, van Plan naar Selva bergaf.
Voordeel van plan is dat je bijna op de skipiste zit. 's Morgens onmiddellijk de latten aan en je kan skiën tot in Selva. 's Avonds skiën via de blauwe piste vanuit Plan de Gralba skiën tot aan je hotel of appartement.
Plan is ook de eindhalte van de skibussen (naar Selva, Santa Cristina of Ortisei) en die rijden elke 10 à15 min. De vrijdag en zaterdag rijden er ook nachtbussen tot aan Plan.
Na après-ski in Selva kan je dus ofwel de bus terug nemen ofwel 10min wandelen.

Wij zijn in maart voor de eerste maal naar Val Gardena gegaan en logeerden in Plan. Dit is ons super bevallen.
Aanrader appartement: Residence Frea
Voordelen Plan (t.o.v. in dorp Selva): direct aan de piste en op de Sella Ronda, bushalte voor de deur (skibus alle 10min), rustiger dan Selva dorp, maar toch vlakbij Selva (voor après ski en winkels), veel parkeermogelijkheden, logement goedkoper van Selva dorp, geen wachttijden aan de gondellift Ciampioni (in hoofdseizoen), want je kan de stoeltjeslift Ciampioni nemen

Niet twijfelen dus, als ik opnieuw zou gaan, zou ik weer logeren in Plan.

Thanxs, ik bedoel inderdaad Strada Plan. Die 10 minuten valt mee dus. Dat is te doen.
Nu opzoek naar beetje betaalbaar verblijf eind januari 2015.

Zou moeten lukken. De website valgardena.it heeft een prima zoekengine. Of de prijzen voor 2015 er al op staan weet ik niet.

Hotel Ingram is geweldig met heel goed eten. Bij de buren Edda is het ook goed. Bushalte voor de deur. Skilift aan de overkant.

Ik heb ook een vakantie in hotel Ingram gezeten in Plan. Idd. super eten. En de locatie is ook goed. lift en piste opeen meter of 20/30.

Ik ben me aan het oriënteren op een gebied in het Dolomit Superski gebied voor januari 2015, maar kan niet goed vinden welk van de dorpen nu goede aansluiting heeft op een groot aantal pistes. Ik hoeft geen 600 km, maar ergens tussen de 125 en 150 zou toch wel lekker zijn. Sella Ronda is geen must, maar misschien leuk meegenomen. Welk dorp kan ik het beste nemen? We zijn met 4 volwassenen en zoeken het liefst een appartement. Hopelijk kan iemand me verder helpen. Ik heb geen zin om 's ochtends eerst met de bus of auto te moeten, wandelen naar de lift is een must.

Dorpen die toegang bieden tot meer dan 120 km piste (echt met pistes en liften verbonden dus, eventueel via Sella Ronda) zijn Santa Cristina, Selva (Val Gardena), Corvara (Alta Badia), Arabba (Arabba-Marmolada), Canazei (Val di Fassa).

Ortisei (Val Gardena) biedt ook toegang tot de gewenste hoeveelheid pistekilometers, maar vooral in Val Gardena & Seiser Alm.

Beste Gigi, heel erg bedankt voor je reactie, nu kan ik gerichter gaan zoeken naar accommodaties.

zelf al pâar keer in Hotel Plan de Gralba gelogeerd,is echt tegen de piste aan,neem je ofwel grote gondel meteen naar boven,waar je dan alle richtingen uitkan,ook ski je zo de sella ronda als je wil…superleuk en betaalbaar hotel op 5 meter van de piste,ook al op 1800 m hoogte dus vrij sneeuwzeker…en is een 10’ naar Wolkenstein dat wat lager ligt…

Plaats een reactie