Panorama skitour

Dit onderwerp gaat over de bestemming Wolkenstein (Selva)

Iemand bekend met de panorama skitour? En is deze goed te doen vanuit Selva?
Andere tips over mooie tochten zijn uiteraard ook welkom naast de WO1-tocht en Sella ronda!

Al even gelezen hier op het forum? Er lopen al heel wat vergelijkbare topics.

Panarama Tour is prima te doen uit Selva. Eerst naar canazei en daarna de bus naar Alba ongeveer 5 a 10 min. Gondel naar boven en daarna door skien naar Pozza di Fassa. Daar kan je met de bus naar Val di Fassa. Wij doen meestal weer de weg terug naar Alba. Onderweg kun je een aantal liften een paar keer extra doen. Dit deel van het gebied zijn meestal erg rustig. Leuke Tour om te doen. Over de andere uitstapjes al genoeg geschreven op het forum. Daar effe zoeken.

May the ski force be with you !!

En natuurlijk op de terugweg onder de gondel van Alba de mooiste zwarte piste van de Dolomieten!
Een echte kuitenbijter ivm de lengte.
(IMHO)

Wolkenstein naar Canazei is inderdaad snel te doen. Tour nooit gedaan, maar de gebieden zijn doorgaans wat rustiger als rondom de Sella groep.

Wat ik een mooie route vind is de volgende (alleen geschikt als de groep echt door kan skiën): vanuit Wolkenstein de oranje sellaroute naar Arabba.

Daar waar je over moet steken links de taxi nemen naar Son dei Prade (Cortina d’Ampezzo). Daar naar zwarte Tofana, daarna richting Weltcupafdaling en vervolgens terug naar Son dei Prade (of als je echt rap bent kun je eerst de dalafdaling doen en dan naar zwarte Tofana).

Bij Son dei Prade skibus naar Cinque Torri. Van daaruit naar Passo Falzarego. Daar kun je als je tijd hebt eerst de zwarte nog doen (hangt ook van de drukte bij de lift af), maar je moet bij Lagazuoi iig richting La Villa (weinig andere opties ook).

Aan het eind de paarden links laten liggen, maar een taxi nemen naar La Villa. Als het kan natuurlijk Gran Risa doen (een van mijn favorieten). Daarna naar Corvara (en mis het bordje Sella Ronda niet, anders kom je verkeerd uit in Corvara).

Van daaruit groene Sellaronda terug naar Wolkenstein.

Mooie route, maar vereist dus wel echt tempo vanwege de afstanden.

Mooie tocht, maar tussen Arraba en Son dei Prade zit je een uur (!) in de taxi (midden op de dag).

Dan rij ik liever 's ochtends naar Son dei Prade (Cortina d’Ampezzo) en vermaak me een hele dag in dat gebied.

@DSvier
Inderdaad moet je het bordje niet missen in Corvara. Is met ook al een keer gebeurd. Kleine wandeling naar de Borest lift was toen de oplossing.

May the ski force be with you !!

Mooi tocht, maar tussen Arraba en Son dei Prade zit je een uur (!) in de taxi.

sneeuwzeker op 6 feb 2015 13:34

Ik zei zeggen, broodje mee en een fles wijn. Lunchen in de taxi en weer verder in Cortina

May the ski force be with you !!

Mijn taxichauffeur doet het in 45 min.

En… Zelfs binnen het uur als er sneeuw op de weg ligt. Dat vond ik wel knap.

Hoe dan ook: ik snap de overweging om ook eens een volle dag daar aan de bak te gaan, maar dan is het geen tour meer en ook onderweg heb je pistes die erg de moeite waard zijn.

@DSvier
Inderdaad moet je het bordje niet missen in Corvara. Is met ook al een keer gebeurd. Kleine wandeling naar de Borest lift was toen de oplossing.

CJAHulskamp op 6 feb 2015 13:35

Klote wandeling… Die doe ik niet nog eens. ;)

Mijn taxichauffeur doet het in 45 min.

En… Zelfs binnen het uur als er sneeuw op de weg ligt. Dat vond ik wel knap.

Hoe dan ook: ik snap de overweging om ook eens een volle dag daar aan de bak te gaan, maar dan is het geen tour meer en ook onderweg heb je pistes die erg de moeite waard zijn.

DSvier op 6 feb 2015 13:45

Eens.
Kortom: het is te veel, te veel ;-) ;-)

Om Alba te bereiken heb je nu nog de bus nodig. Volgend jaar kan je vanaf Belvedere met de reeds in aanbouw zijnde lift oversteken naar Alba!

Wie slaapt in een democratie, wordt wakker in een dictatuur.

Plaats een reactie