Skiën tijdens de voorjaarsvakantie in Val Gardena?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Val Gardena

We zijn op zoek naar een leuk skigebied voor volgend jaar tijdens de Carnaval of voorjaarsvakantie van 06.02-13.02.2016. Ik heb een leuk verblijf gevonden in Ortisei dichtbij de lift naar Seiseralm.

Mijn vraag is nu, valt het goed mee met de drukte in Val Gardena in de Carnavalsvakantie of is het dan af te raden om hier je vakantie door te brengen. Vallen de wachtrijden mee of zijn die echt veel te lang in deze periode. We hebben ook 2 kinderen die dan skiles zouden volgen en dus naar de skischool gebracht en gehaald moeten worden. Kan er iemand met ervaring in deze periode hier iets over zeggen?

Misschien hebben jullie een beter voorstel voor ons waar we onze vakantie met 2 kinderen (8 en 5) kunnen doorbrengen. Ze gaan beiden naar de skischool en wij als ouders houden van een skigebied vanaf 100 km aaneengesloten pistes. We zijn al in Hochzillertal, Serfaus-Fiss-Ladis en Skiwelt Wilder Kaiser Brixental geweest.

Ik zei Ortisei niet aanraden maar Wolkenstein. De Seiseralm is prachtig voor de beginner maar wil je zelf een beetje skiën moet je van de Seiseralm af. Natuurlijk kan je dan naar de andere kant van het dorp naar de Seceda. Maar is niet handig als je kinderen op de Seiseralm moeten zijn.
In Wolkenstein is er een grote beginners gedeelte aan de Dantercepties en vandaar kunnen jullie het gebied in als de kinderen les hebben. Of het druk is in de Carnavalsvakantie weet ik niet. Ik ga met kerst dan is het lekker rustig.

May the ski force be with you !!

Italië is relatief rustig, maar tijdens carnaval en dan ook net in het deel waar hollanders naartoe plegen te gaan is er natuurlijk wel wat drukte te verwachten.

Zou persoonlijk eerder aan de aan de andere kant van het sellaronda gebied gaan zitten, dan kun je ook de gebieden pakken die daar niet direct aan liggen. Die zijn rustiger en er zitten mooie gebieden tussen (seiser alm vind ik persoonlijk niet echt boeiend, maar dat is ook afhankelijk van wat je zoekt natuurlijk).

Ik sluit me helemaal bij CJAHulskamp. Of het druk is in de carnavalsvakantie weet ik ook niet, wij gaan altijd in januari. Persoonlijk zou ik eerder in de kerstvakantie gaan dan de carnavalsvakantie, kerstvakantie is veel rustiger. Dat was in Oostenrijk wel altijd zo, toen wij aan schoolvakanties vast zaten.

Wat ons opviel vorige week dat het ontzettend
druk was met Hollanders.als je vroeg weg bent heb je geen probleem met de drukte en is ortisei een prima uitval basis.

De drukte in voorjaars- of carnavalvakanties vind ik meestal goed te doen. Ortisei is niet de meest handige uitvalsbasis, ligt aan het einde van het gebied, maar te doen.

wij gaan dit jaar voor het eerst naar Campitello Di Fassa,benieuwd naar de drukte,als ik het juist heb is er nu reeds vakantie in een deel van NL niet dus zou het tijdens de BE krokusvakantie misschien nog kunnen meevallen,anyway de Sella Ronda is prachtig om te doen…

Pain is temporarly but pride is 4ever...

Plaats een reactie