liftpas Val Gardena/Alta Badia

Dit onderwerp gaat over de bestemming Val Gardena

Dag allen,

In de krokus ga ik weer skiën, in Val Gardena. Nu hebben we nog geen accommodatie maar we weten wel dat we waarschijnlijk in Selva/ Wolkenstein zullen overnachten, omdat dit het meest centraal gelegen is qua pistes en dus de meeste opties hebt 's ochtends.
Ik zat net een beetje op google maps te kijken, en toen zag ik dat Val Gardena verbonden is met Alta Badia. Nou ja, eigenlijk is het gewoon hetzelfde gebied, want de ene helft van de Sella Ronda ligt aan de kant van VG en de andere aan die van AB.

Nu vroeg ik me af hoe het dan zit met de liftpas. Kan je met de skipas van Val Gardena naar de pistes van Alta Badia en daar een paar afdalingen doen? En zo niet, hoe weet je dan welke lift van VG is en welke van AB?

Alvast bedankt,
Lucas

Gotta go fast

Ha Lucas, nee dat zijn voor de skipas twee gebieden. De grens ligt op de Passo Gardena, dus bovenaan de Dantercepies lift. Maar neem gewoon de grote skipas, is maar 20 euro duurder en geeft je geen stress als je van vallei naar vallei wilt. Om de Ronda te skiën kom je door meerdere deelgebieden die elk hun eigen pas hebben dus ik zou de dolomiti superski pas nemen. Zoals je hier meer kunt lezen is de Ronda meer een verbinding naar veel mooiere pistes en dagtochten! Wordt lig een super vakantie.

*bericht bewerkt door HN65 op 29 okt 2016 12:20

Hallo Lucas,

Als je een Super Dolomiti skipas neemt kun je overal komen. Deze is niet veel duurder dan de Val Gardena pas en je kunt echt overal heen. Neem je alleen een Val Gardena pas kun je niet in Alta Badia komen. Je ziet dan onderweg een bord met einde Val Gardena of einde Alta Badia.

Groetjes Bianca

@HN65 aha, duidelijk. Ik dacht eigenlijk niet na over de Dolomiti superski pas omdat we er maar een week zijn en dan heb je natuurlijk veel te veel km pistes, maar als het maar 2 tientjes scheelt is het natuurlijk ideaal.

Gotta go fast

Ik zou altijd voor de grote pas gaan. Het is echt de moeite waard om naar Alta Badia/Lagazoui te gaan voor een dag, en vergeet Arabba ook niet! Zoals gezegd, je kunt op dit forum echt veel goede tips vinden over dagtochten. Hierna zul je nooit meer ergens anders heen willen, dat dan weer wel.

En voor de Sella Ronda heb je ook de super dolomiti pas nodig. Zoals HN65 al zegt het is echt absoluut de moeite waard en ook voor een week.

*bericht bewerkt door Bianca2011 op 29 okt 2016 17:14

Zeker het hele gebied doen! Daar ga je geen spijt van krijgen.

VG houdt trouwens niet op bovenaan de Dantercepies. Als je vanuit Corvara lift richting VG en alleen de pas voor AB hebt komt je niet bovenaan de Dantercepies uit. De laatste lift van de zigzag is onderdeel van de pas van VG. Heel verwarrend, maar heeft te maken met geografische grenzen van gebieden die wij gemeenten zouden noemen.

Plaats een reactie