verbinding seiseralm sella ronda

Dit onderwerp gaat over de bestemming Val Gardena

@gertjan: bij het zwembad zit je geloof ik redelijk gunstig tov het centrale busstation. Dan zou met de bus naar St Christina een goede optie zijn. Dat is een mooi centraal startpunt. Wij gingen meestal met de auto daarheen. Ik zou de ski’s wel in Ortisei laten, want als je een dagje naar de Seiseralm wil, is het weer niet zo handig om eerst naar St. Christina te moeten gaan.

Het klopt dat je eerst moest betalen voor je buskaart. Wel 9 euro voor een week. Ik weet niet wanneer jij bent geweest, maar sinds dit seizoen krijg je ze uitgereikt door je onderkomen. Ben zelf net terug van 2 weken Val Gardena en wij stonden ook bij de VVV om een buskaart te kopen en toen zeiden ze daar dat het onderkomen deze moet uitreiken.

Met de 200 km skipas kun je geen Sella Ronda, Marmolada, Lagazuoi enz. doen.

Ook net terug uit Selva. Wij kregen die wel van ons hotel. Bij aankomst kregen we er 1tje geldig voor 1 week. Afstempelen en mocht de geldigheidsduur verstreken zijn dan kregen we een verse.

Ah, dan hebben ze dat verbeterd. Vond het destijds (2011) niet bepaald van service getuigen dat je voor de skibussen weer een aparte buskaart moest kopen, zeker gezien de al dure skipas. Helaas nog wel betaald parkeren bij de liften dus…

Het klopt dat je eerst moest betalen voor je buskaart. Wel 9 euro voor een week. Ik weet niet wanneer jij bent geweest, maar sinds dit seizoen krijg je ze uitgereikt door je onderkomen. Ben zelf net terug van 2 weken Val Gardena en wij stonden ook bij de VVV om een buskaart te kopen en toen zeiden ze daar dat het onderkomen deze moet uitreiken.

Met de 200 km skipas kun je geen Sella Ronda, Marmolada, Lagazuoi enz. doen.

Bianca2011 op 3 feb 2015 20:31

Dus je hebt sowieso de super skipas nodig als ik het goed begrijp?

Ook met de skipas van de seiseralm, kun je al tot in Wolkenstein komen. Ik meen dat je de hele linkerkant kan skiën met de seiseralm pas, en aan de rechter kant tot de lift Selva Piz.

Als ervaren skiër altijd grote pas nemen. Scheelt 18 euro pp in het hoogseizoen, maar zoveel meer mogelijkheden. En ook vanuit Ortisei te bereiken, door bijvoorbeeld de skibus/auto naar St. Cristina of Selva te nemen. En dan kun je je best een paar dagen in het Val Gardena gebied vermaken, maar kun je ook richting Alta Badia, Lagazuoi, Marmolada/Arabba, maar bijvoorbeeld ook een dagje Alba/Possa di Fassa.

Als je echt tochten wilt maken en bijvoorbeeld naar Arabba wilt, heb je inderdaad een superski skipas nodig. Scheelt inderdaad niks. Met de gewone pas kun je in Ortisei, St. Christina en Selva skiën. Wil je verder, zul je de superski moeten hebben.

Als je echt tochten wilt maken en bijvoorbeeld naar Arabba wilt, heb je inderdaad een superski skipas nodig. Scheelt inderdaad niks. Met de gewone pas kun je in Ortisei, St. Christina en Selva skiën. Wil je verder, zul je de superski moeten hebben.

Plaats een reactie