nieuwe pistes

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

Inderdaad weer een leuk journaal van onze Frans. Misschien ook een Nederlandse versie voor hier op het forum en Facebook?! ;-)

The mountains shall bring peace to the people

Er staan drie bouwtekeningen op het alpin forum, maar kom er niet helemaal aan uit?! Of het zijn tekeningen voor het restaurant dat ze nu aan het bouwen zijn? Of plannen voor iets heel nieuws?!

The mountains shall bring peace to the people

Dit zijn de tekeningen voor het nieuwe restaurant bij de skibrug.
ziet er goed uit

Tekeningen zien er inderdaad goed uit! Ben benieuwd hoe ver ze met de bouw zijn?! ;-) Hopelijk worden er weer snel foto’s gemaakt.

The mountains shall bring peace to the people

@martijn-koevermans: Waar kan ik dat winterberg journaal vinden? :) ben erg benieuwd

Hopelijk lukt het via mijn mobiel? Maar hier het filmpje van Frans.

The mountains shall bring peace to the people

Frans; kan je de link hier posten?

laat maar :-)

Ik weet niet of het hier op het forum als is gemeld, maar momenteel is men in Willingen ook bezig met de bouw van een 6 persoons koppelbare stoeltjeslift. Helaas wel op de meest oninteressante plek (Ritzhagen).
Wel zal dit hopelijk het startsein zijn voor Willingen om een inhaalslag te maken met hopelijk snel een 6 persoons stoeltjeslift Köhlerhagen en Wilddieb (wat natuurlijk Sauerlands mooiste carvingpiste is).

Even a bad day skiing is better then a good day at work

(Off-topic) Ik heb afgelopen Zaterdag het magazine van Sunweb gekregen. Staat ook een mooi stuk over "Winterberg" in. Ze hebben het ook over een halfpipe!! Waar mag deze dan staan??

The mountains shall bring peace to the people

Er staan weer een hoop nieuwe foto’s op alpin forum van Winterberg. Schiet al aardig op daar!!

The mountains shall bring peace to the people

@martin-koevermans: de enige galf-pipes in Winterberg zijn de regengoten. In Neuastenberg is wel een goed funpark, in Winterberg niet meer, maar wel "funafdalingen" met kuipbochten e.d.

Harry (Winterberg)

Certified ski-boy, glijbewijs

Dank u wel Henri!!

The mountains shall bring peace to the people

mercii

Certified ski-boy, glijbewijs

Dag winterberg fans,

Ze schieten inderdaad al mooi op. Heb er echt zin in om de nieuwe verbreede afdalingen te proberen en de nieuwe lift natuurlijk.
Op de site van het bikepark staat dat het bikepark waarschijnlijk een week eerder dicht gaat.
I.v.m met het afbreken van de nieuwe lift denk ik.

Okk is de webcam op de kappe weer online. Kunnen we elke dag weer even kijken.

Gr roel

Er zijn weer nieuwe foto’s geplaatst op alpin forum over Winterberg!!

The mountains shall bring peace to the people

Ziet er steeds beter uit. Op de webcams van de Quick jet zijn al weer bezig met het installeren van de sneeuwkannonen. De winter komt er bijna aan eindelijk :-):-)

Zo goed had ik nog niet eens gekeken!! ;-)

The mountains shall bring peace to the people

Frans heeft ook weer een sauerland journaal gemaakt. Even voor diegene niet het nog niet wist. Is te vinden op YouTube onder snarfvlog

Linkje naar het laatste sauerland journaal van Frans:

http://youtu.be/ntoUAL4AZhE

weer nieuwe foto’s online op alpinforum.

De quickjet is er hellemaal klaar voor alle hoezen zijn van de kannonen.

Ze schieten aardig op met de bouw van de nieuwe lift!! Ben wel erg benieuwd of ze op tijd klaar zijn voor de sneeuw komt??

The mountains shall bring peace to the people

Ze zullen echt wel op tijd zijn voor de sneeuw komt, nouja, ik ben vandaag in Winterberg geweest en ik heb gehoord dat het de komende dagen 's ochtends misschien wel even wat natte sneeuw kan vallen… ;)
Ik heb aardig wat foto’s gemaakt, ik zal ze er vanavond of morgen hier op zetten.

Goed bezig geweest, Henri!!

The mountains shall bring peace to the people

Inderdaad goed bezig. Zag op de webcam van de poppenberg dat ze daar ook sneeuwkannonen aan het plaatsen waren.

Zo, hier wat foto’s van gisteren (9-10-'13). Ze voorspelden de hele dag slecht weer met veel regen. Gelukkig was het niet de hele dag slecht weer, maar helaas net wel toen we naar buiten gingen…

Even voor de duidelijkheid een kaartje met de 2 routes die ik heb gelopen:

null

Deel 1 (Herrloh):

null

^ St.-Georg-Schanze
null

^ Quick-Jet, vanochtend hingen hier de stoeltjes nog aan, geen idee waarom ze 's middags ineens weg waren…misschien einde zomerseizoen? weet iemand dat?
null

^Rodellift Herrloh en Astenstraße lift
null

^Oefenweide Herrloh
null

^Sürenberg
null

^St.-Georg-Schanze
null

^Büre-Herrloh
null

^Rauher Busch

Deel 2 (Kappe):

null

^Käppchenlift met daar achter de Schneewittchen
null

^Aufschüttungen bij Käppchen
null

^En nog meer
null

^En nog meer
null

^Deze liggen klaar voor paal nummer 6
null

^Stütze 7 staat er al, volgens mij de laatste paal voor het bergstation.
null

^6
null

^Paal 6 en het bergstation van de oude lift vanaf de rode piste
null

^Mooie brede rode piste met een redelijke helling!
null

^Terugblik
null

^Het vlakke middenstuk van de rode afdaling
null

^Het middenstuk wordt steeds steiler
null

^En het laatste stuk is weer lekker steil :)
null

^Een bospad tussen de rode en de zwarte afdaling
null

^De zwarte piste naar boven gekeken
null

^en vanaf hetzelfde punt naar beneden gekeken
null

^Nog even wachten en dan is dat water allemaal sneeuw geworden! ;)
null

^Vergeleken met de dag ervoor (dinsdag) is het al flink opgeschoten, de umlenkscheibe (hoe zeg je dat eigenlijk op z’n Nederlands? ;) ) is al bevestigd.
null

null

^De oude lift
null

^Terugblik over de zwarte piste vanaf het fundament van paal 4.
null

^Fundament paal 5 en paal 5 van de oude lift.
null

^Liftkruising
null

^Mooie helling :)
null

^Bergstation met paal 7

Gelukkig was het weer nog redelijk goed zodat ik hier deze foto’s kon maken :) Eindelijk ben ik nu ook een keer in Winterberg geweest en hopelijk ga ik weer snel terug in de winter!

Zoet er netjes uit daar :)

#ProudToBePartOfLesWintersportérs

Afgelopen nacht de eerste sneeuwmelding vanaf de Kahler Asten! (Natte sneeuw)

Plaats een reactie