nieuwe pistes

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

Beste Frans

Ook ik heb je bericht op het Alpinforum (alsmede de reacties daarop) gelezen. Ik kan me voorstellen hoe overdonderd je je gevoeld moet hebben toen die man voor je stond en je de les begon te lezen. Waarschijnlijk had je op dat moment niet paraat dat er gewoon vrijheid van meningsuiting bestaat en dat het iedereen vrij staat om berichten, al dan niet waarheidsgetrouw, te uiten. Je beleefdheid heeft je waarschijnlijk er toe gezet zijn hele klaagzang aan te horen, terwijl je er alle morele recht toe had om bij de eerste de beste uitbarsting of beschuldiging weg te lopen en de man als ‘idioot’ te bestempelen. Zoals ik je verslag lees, kan ik niet anders concluderen dan die kwalificatie ook volledig op hem van toepassing is. Wat een L O S E R!
Gelukkig ben je door de man van de Ritzhagen lift wel op waarde ingeschat en ik hoop dat dat je ingezakte moed weer wat opgepept heeft.
Ondanks dat ikzelf niet veel post, lees ik je info altijd met veel aandacht en plezier en wat mij betreft ga je nog jaren zo door.
Keep up the good spirit! en alvast bedankt voor je toekomstige bijdrage(n).

Hallo, afgelopen weekend in Winterberg geweest, op maandag een bakkie koffie gedaan op het terras bij het Bobhaus. Volgens de dame van Bobhaus is de 6-persoons Kappe lift klaar met Kerst. Wat zal dat lekker vlot gaan vergeleken bij die oude 2-persoons waar we afgelopen jaar best wel lang moesten wachten beneden. Heb wat foto’s gemaakt.

null
null

Leuk uitzicht vanaf dat terras zeg!:D Bedankt voor de foto’s!:)

# skidagen seizoen 2014-2015: 35 :D

@Thomas: Bedankt voor het delen van de link ook hier op dit forum! Het mag gerust groots openbaar worden dat dit zo eigenlijk niet kan.

En inderdaad… Sommige Duitsers zijn er dol op om meteen gelijk te willen hebben. Desnoods met dreigingen van ‘hun’ advocaat of een aangifte bij de politie. Gelukkig worden de jongere generaties (grofweg alles onder de 30) wat rustiger op dit gebied. Bovendien moet je niet vergeten dat Willingen geen NRW meer is, maar Hessen. Daar hangt deels al een beetje een andere cultuur en gaat met vergunningen ook weer alles anders. Je ziet het alleen al door het feit dat in Willingen alles veel moeizamer verloopt als in Winterberg.

Waarschijnlijk had je op dat moment niet paraat dat er gewoon vrijheid van meningsuiting bestaat en dat het iedereen vrij staat om berichten, al dan niet waarheidsgetrouw, te uiten.

rppol op 13 nov. 2013 19:56

Precies. Ik was domweg volledig met stomheid geslagen. Een dergelijke houding had ik totaal niet verwacht. Nu weet ik wel dat sommige Duitsers erg veel om hun privacy geven, maar dit sloeg toch wel alles. In Winterberg ben ik met diverse uitbaters beste maatjes, maar dat geldt absoluut niet direct voor Willingen.

Gelukkig ben je door de man van de Ritzhagen lift wel op waarde ingeschat en ik hoop dat dat je ingezakte moed weer wat opgepept heeft.

rppol op 13 nov. 2013 19:56

Dat denk ik wel, maar desalniettemin zit ik wel met een erg dubbel gevoel. Sowieso is de zaak bij de overkoepelende samenwerkingsorganisatie (Wintersport-Arena Sauerland) bekend en zal wellicht zorgen dat ze bij de Ritzhagen/Sonnenhang (maakt samen deel uit van één familie) een toontje lager zullen zingen. De Ettelsberg is weer van een totaal andere firma die er niks mee te maken heeft, behalve de gezamenlijke skipas.

Overigens: De man die fel tegen me te keer ging staat op een foto van hun zomerrodelbaan website. Helemaal onderaan de pagina “Wir über uns” staat een foto van de familie. Je moet dan op de man letten met een blauw overhemd, bovenaan, derde van rechts. De persoon helemaal rechts in beeld was de vriendelijke meneer die me later apart heeft genomen. http://www.sommerrodelbahn-willingen.de/page/wir.php…

Overigens: De man die fel tegen me te keer ging staat op een foto van hun zomerrodelbaan website.

Zo te zien nog een jonge veertiger ook! Heeft hij dan niets van WO2 geleerd?
Frans, ik zeg het nogmaals, het is zonneklaar dat je volledig in je recht stond/staat. Idioten zal je nog wel vaker in je leven tegenkomen. Zonde van de tijd om daarbij te blijven hangen. Gooi het van je af en ga met opgeheven hoofd verder (maar dat had ik al eerder gezegd.)
Ugh! (Indiaans voor ‘ik heb gesproken’)

Overigens: De man die fel tegen me te keer ging staat op een foto van hun zomerrodelbaan website.

Zo te zien nog een jonge veertiger ook! Heeft hij dan niets van WO2 geleerd?
Frans, ik zeg het nogmaals, het is zonneklaar dat je volledig in je recht stond/staat. Idioten zal je nog wel vaker in je leven tegenkomen. Zonde van de tijd om daarbij te blijven hangen. Gooi het van je af en ga met opgeheven hoofd verder (maar dat had ik al eerder gezegd.)
Ugh! (Indiaans voor ‘ik heb gesproken’)

rppol op 14 nov. 2013 09:22

Don’t mention the war! Eerlijk gezegd denk ik niet dat dit er ook maar iets mee te maken heeft. Echter is er in Duitsland een zeer sterke cultuur waar je van een ander maar beter niet kunt zeggen wat hij niet goed doet. Dat is binnen Duitse bedrijven ook vaak de situatie. In tegenstelling tot Nederland, waar opbouwende kritiek heel gewoon is en gewaardeerd wordt, is dat in Duitsland geheel anders. Daar zeg je niet tegen een ander wat beter kan.

Als ik dan aan deze man denk, die zichzelf en zijn werk wellicht een tikkeltje te serieus neemt, die op het internet foutieve informatie leest over "zijn" project, dan snap ik de reactie wel. Die man is niet meer in staat nuances te plaatsen en voelt de foutieve informatie als een directe aanval op zijn project. Typisch, want feitelijk blijft het allemaal pure reclame.

Even a bad day skiing is better then a good day at work

@Thomas:

Dat denk ik wel, maar desalniettemin zit ik wel met een erg dubbel gevoel. Sowieso is de zaak bij de overkoepelende samenwerkingsorganisatie (Wintersport-Arena Sauerland) bekend en zal wellicht zorgen dat ze bij de Ritzhagen/Sonnenhang (maakt samen deel uit van één familie) een toontje lager zullen zingen. De Ettelsberg is weer van een totaal andere firma die er niks mee te maken heeft, behalve de gezamenlijke skipas.

Frans op 14 nov. 2013 00:15

Hoe bedoel je dit @Frans?

Even a bad day skiing is better then a good day at work

Wat een verhaal! en een heisa… Gewoon met je journaal doorgaan.

The mountains shall bring peace to the people

Inderdaad martijn laten we ons verheugen op een nieuw journaal.

Zag overigens op de webcam dat ze de lopende band weer gaan opbouwen. Hopelijk voor het laatste jaar op deze plek. Is daar misschien al meer nieuws over?

Frans, je journaals zorgen voor extra exposure van Sauerland op het internet. Heel vreemd dat ze dat als een bedreiging zien.

Wat ik dan ook vreemd vindt is dat je zo boos kan worden als je zelf in het toerisme werkt. Daar zijn toch wel een aantal basis karakter eigenschappen wenselijk en eentje daarvan is hoffelijkheid. Kennelijk maakt het voor hem niet uit hoe je je gedraagd. De toeristen komen toch wel.

Ga zo door, veel mensen volgen je posts en je video’s.

Hier is hij dan de nieuwe video van frans.

Klasse frans dat je de motivatie weer hebt gevonden.
Ik kijk altijd met veel plezier naar je journaals. En ik denk dat ik voor iedereen spreek.

gr roel

Hier volgen we je verslagen altijd. Je hebt zelfs een 75-jarige fan.

Frans,

Gewoon door blijven gaan met je verhalen en journaals. Ik lees en kijk ze altijd met veel plezier.

Servus ?

Op de website van de skiliftkarussell staat inmiddels de nieuwe pistenkaart voor 2013-2014. De aanpassingen op de Kappe zijn duidelijk te zien en er lijken mij ook wat andere kleine wijzigingen te hebben plaatsgevonden.

Als ik zo kijk op de nieuwe kaart zie ik dat de nieuwe lift hoger uitkomt klopt dat?

Dat klopt inderdaad. Het berg station staat achter het bobhaus. Zo hoef je niet meer te lopen naar de kappchenhang.

De webcam van de kappe is ook weer online. Hopen dat dat morgen ook nog zo is

Op alpin forum staan weer nieuwe foto’s!!

The mountains shall bring peace to the people

Ziet er goed uit. vind het dalstation er heel mooi uitzien. Maar wat ook een bergstation.
Hopen dat ze snel klaar zijn want de kou komt eraan volgende week.
Ik denk dat het seizoen vroeg begint.

Vind het er ook erg mooi uitzien!! Ben benieuwd om het in het echt te zien. Weer een flinke meerwaarde voor Winterberg

The mountains shall bring peace to the people

Ik blijf me wel afvragen hoe dan de uitstap gaat; welke kant op en met die hoogte qua gebouw?
En weet iemand hoe het gaat in Altastenberg met die kapot gereden skilift van de slalomhang?
En weet ook iemand waarom de pistes met hooi wordt bedekt?

Ik blijf me wel afvragen hoe dan de uitstap gaat; welke kant op en met die hoogte qua gebouw?
En weet iemand hoe het gaat in Altastenberg met die kapot gereden skilift van de slalomhang?
En weet ook iemand waarom de pistes met hooi wordt bedekt?

Gast123 op 18 nov. 2013 09:54

De grond rondom het bergstation zal nog opgehoogd gaan worden. Een gigantische klus!
De lift in Altastenberg zal niet gemaakt worden. Dit gaat pas volgende seizoen gebeuren. Als het al gebeurd…
Hooi wordt gebruikt tegen corrosie.

Even a bad day skiing is better then a good day at work

Ik blijf me wel afvragen hoe dan de uitstap gaat; welke kant op en met die hoogte qua gebouw?
En weet iemand hoe het gaat in Altastenberg met die kapot gereden skilift van de slalomhang?
En weet ook iemand waarom de pistes met hooi wordt bedekt?

Gast123 op 18 nov. 2013 09:54

De grond wordt afgedekt met hooi om te voorkomen dat de aarde wegspoelt wanneer het regent

Erosie dan toch? Geen

Geen corrosie zei ik

het is inderdaad erosie zoals @Gast184 al zegt, Corrosie gebeurt bij materialen, maar iedereen snapt denk ik wat @thomas bedoelt en zeker met de uitleg van @raymond3 erbij :)

Certified ski-boy, glijbewijs

Maar ik begrijp dus goed dat er nu een nieuwe lift is geplaatst bij de rodelbaan. Die ligt toch nog een flink stuk af van de rest van het gebied in Willingen. Verbinden is daartussen ook echt niet een optie (of ze moeten een horizontale stoeltjes lift bouwen).

de uitstap komt richting kappchenhang. Hier moet inderdaad nog veel grond voor worden verplaatst. Ik denk dat ze het bergstation expres zo hoog hebben gemaakt zodat je niet hoeft te klunen om weer terug naar kappchenhang te komen. Ook denk ik dat het bergstation overdekt word net zo als het dalstation.

Misschien weet frans hier meer van.

@Rene de Ritzhagenlift is nu nog een sleeplift (helemaal rechts op de kaart) maar wordt vervangen door een stoeltjeslift als ik het goed begrijp. de ritzhagen is prima te bereiken vanaf de sonnenhang (met de sonnenliften) en terug is naar mijn weten ook geen probleem. het enige mindere is de verbinding van de sonnenhang met de ettelsberg, waarbij je 500 meter moet lopen over de straat. maar aan de verbinding is dus volgens mij niks veranderd… dit is wat ik erover denk, want ik ben er zelf helaas nog niet geweest…

bronnen : http://alpinforum.com/forum/viewtopic.php?f=45&t=38299…
website willingen

null

Certified ski-boy, glijbewijs

het is inderdaad erosie zoals @Gast184 al zegt, Corrosie gebeurt bij materialen, maar iedereen snapt denk ik wat @thomas bedoelt en zeker met de uitleg van @raymond3 erbij :)

Jorian op 18 nov. 2013 12:41

Allemachtig. Erosie bedoelde ik uiteraard… Maandag ;)

Even a bad day skiing is better then a good day at work

Op de Kappe boven rechtsaf uitstappen houdt in dat je dan acuut ook weer links moet gaan om terug te komen naar de Kappe; logischer is dan recht uit en naar believen links of rechts af. Is ook wat veiliger dan andere skiers snijden. Op de foto’s krijg ik het nog niet duidelijk.
De kapotte Steilhanglift wordt dus volgend jaar pas weer aktief? Is dat nog steeds zeker? Het lijkt toch een verbindingslift! Anders komt alles alleen bij de Westfalenhanglift uit en zijn twee pistes niet meer skieend te bereiken als ik dat zo zie.
En in Willingen moet er dus een pot met geld komen voor een verlengde Kohlerhagen stoetjeslift en een skibrug; als verbindingslift- en piste. Maar kan dat ook planmatig?
Hooi tegen de erosie, ja natuurlijk. Maar dat hoeft blijkbaar dan niet op de gehele piste zoals op de foto te zien is, alleen op de vlakke stukken beneden, merkwaardig.

Plaats een reactie