Winterberg 14/15

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

Winterberg was nooit sneuwzekerder dan dit jaar. 15 november is officiele seizoenopening en je kan gewoon skiën !!
Petje af Winterbergers! (y)

null

You can’t buy happiness, but you can buy a lift pass!

Is de sneeuw met de nieuwe IDE sneeuwmachine geproduceerd of ???

Atomic Redster S9 Revoshock 160 / G9 Revoshock 172 / Rossignol Hero Elite LT 176

Skiën is een groot woord. Laten we het op glijden houden.
Wat een chaos wordt dat morgen als er zowel gratis geskied en gesleed mag worden. Gekkenhuis.

Even a bad day skiing is better then a good day at work

waarschijnlijk is het antwoord al ergens eens gegeven maar of ik kan het niet vinden f ik lees eroverheen.

bij welke temperatuur smelt deze sneeuw pas eigenlijk?

op de IDE site zelf prijzen ze namelijk deze apparaten aan voor efficient indoor gebruik aangezien er niet meer gekoeld hoeft te worden en je met iedere temperatuur uit de voeten kan.

dat iedere temperatuur lijkt me sterk aangezien deze sneeuw op een gegeven moment toch zal smelten lijkt mij ?

in ieder geval bedankt voor het antwoord en excuses als het ergens al te vinden was…

hierbij nog het sukje van de IDE site zelf.

For Indoor Sky and Snow Domes - major savings on energy

In addition to alpine ski resorts, All Weather Snowmaker can provide low cost solutions for indoor snowmaking and skiing. Deploying All Weather Snowmaker in Snow domes cancels the need of creating freezing atmosphere inside and guarantees uninterruptible snow supply at any indoor temperatures. Skiers may enjoy skiing with just a T-Shirt on. This, in turn, improves air conditioning equipment efficiency, lowers electricity consumption, and reduces operating cost.

don't count the days, make the days count !

Is de sneeuw met de nieuwe IDE sneeuwmachine geproduceerd of ???

Chonn op 14 nov 2014 15:37

Nee, dit is de ‘sneeuw’ die de KTI Plersch sneeuwmaschine (TechnoAlpin) geproduceerd heeft. De IDE Snowmaker komt met vertraging vanwege de onrust in Israël en zal in de Remmeswiese geplaatst worden.

bij welke temperatuur smelt deze sneeuw pas eigenlijk?

Droopy-d op 14 nov 2014 16:32

Dat is afhankelijk van de luchtvochtigheid en verdere weersomstandigheden. De sneeuw kan zon lang uitstaan, maar regen slechts beperkt. Er valt daarop helaas geen eenduidig antwoord op te geven.

Wat een chaos wordt dat morgen als er zowel gratis geskied en gesleed mag worden. Gekkenhuis.

Thomas op 14 nov 2014 15:53

Ben benieuwd. Ik denk persoonlijk dat er alleen maar locals komen kijken. Voor zo’n piste loont het zich alleen al vanuit het Ruhrgebied niet echt om daarvoor naar Winterberg te komen, laat staan vanuit Nederland. Het gaat vooral om de nieuwe techniek te presenteren voor de media en het feest eromheen. Om het echte skiën/snowboarden gaat het natuurlijk niet. ;)

Wat een chaos wordt dat morgen als er zowel gratis geskied en gesleed mag worden. Gekkenhuis.

Thomas op 14 nov 2014 15:53

Ben benieuwd. Ik denk persoonlijk dat er alleen maar locals komen kijken. Voor zo’n piste loont het zich alleen al vanuit het Ruhrgebied niet echt om daarvoor naar Winterberg te komen, laat staan vanuit Nederland. Het gaat vooral om de nieuwe techniek te presenteren voor de media en het feest eromheen. Om het echte skiën/snowboarden gaat het natuurlijk niet. ;)

Frans op 14 nov 2014 17:17

Qua formaat en steilte moet je denken aan de indoorpiste van Spaarnawoude, ofwel ietsje langer dan Rucphen, 2x Zoetermeer, 1/2e Landgraaf. Op zich wel lekker als je in de buurt bent, maar een speciale rit niet waard… tenzij je een extreem grote sneeuwliefhebber bent,…

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

waarschijnlijk is het antwoord al ergens eens gegeven maar of ik kan het niet vinden f ik lees eroverheen.

bij welke temperatuur smelt deze sneeuw pas eigenlijk?

op de IDE site zelf prijzen ze namelijk deze apparaten aan voor efficient indoor gebruik aangezien er niet meer gekoeld hoeft te worden en je met iedere temperatuur uit de voeten kan.

dat iedere temperatuur lijkt me sterk aangezien deze sneeuw op een gegeven moment toch zal smelten lijkt mij ?

in ieder geval bedankt voor het antwoord en excuses als het ergens al te vinden was…

hierbij nog het sukje van de IDE site zelf.

For Indoor Sky and Snow Domes - major savings on energy

In addition to alpine ski resorts, All Weather Snowmaker can provide low cost solutions for indoor snowmaking and skiing. Deploying All Weather Snowmaker in Snow domes cancels the need of creating freezing atmosphere inside and guarantees uninterruptible snow supply at any indoor temperatures. Skiers may enjoy skiing with just a T-Shirt on. This, in turn, improves air conditioning equipment efficiency, lowers electricity consumption, and reduces operating cost.

Droopy-d op 14 nov 2014 16:32

Indoor-skibanen zijn niets anders dan grote koelkasten. Vooral als sneeuw geproduceerd moet worden dienen tenmperatuur (-3C) en luchvochtigheid verlaagd te worden om de pistes met kanonnen te kunnen besneeuwen. Idee van deze nieuwe generatie van snowmakers is dat de sneeuw op een andere manier geproduceerd wordt en deze kun je vervolgens aanbrengen op de piste. Dat houdt in dat de temperatuur in de indoorbaan niet meer constant onder de 0C moet staan en daar kun je volgens dit principe veel energie besparen! Een goed voorbeeld is deze piste op Ruhrquelle waar je voldoende verse sneeuw kan produceren zonder de omgeving onder nul graden af te koelen.

You can’t buy happiness, but you can buy a lift pass!

zijn er het weekend mensen wezen skien in Winterberg? Hoe bevalt de “nieuwe” kunstsneeuw?

Op de poppen lopen de kanonnen. Ik Dit Een Test Of Het Echte Werk?
Wie weet meer harry, frans?

Mooi in het skigebied Ruhrquelle!:o

null

# skidagen seizoen 2014-2015: 35 :D

Een test, denk ik. Ze geven het droge gras wat water… Ik zie een regenboog(achtig iets)!:o

null

# skidagen seizoen 2014-2015: 35 :D

kleine bure staan de kanonnen ook aan

Op de poppen lopen de kanonnen. Ik Dit Een Test Of Het Echte Werk?

roelvossie op 25 nov 2014 10:12

Dat was nog een test, na de koude nacht van vandaag. Men staat echter wel in de startblokken om meteen met volgas te kunnen gaan besneeuwen als het gedurende een langere periode koud genoeg blijft.

Ik lees op skiplezier dat ze bij moppi ook een snowmaker komt. Wie weet of dit waar is.

Laat maar komen die sneeuw. Hoop dat er eind februari een leuk pak sneeuw ligt.

Übung macht den meister!!!

Ik lees op skiplezier dat ze bij moppi ook een snowmaker komt. Wie weet of dit waar is.

roelvossie op 26 nov 2014 22:31

De snowmaker van Möppi staat aan de Ruhrquelle. Aangezien dit ook het koudste punt van NRW is kan men hier het beste een sneeuwdepot creeëren. Als de Poppenberg extra sneeuw nodig heeft haalt men het bij de Ruhrquelle weg. Overigens heet de snowmaker aan de Ruhrquelle officieel de “snowfactory”. De term “snowmaker” mag in principe alleen IDE gebruiken.

Over IDE gesproken… Er is twijfel of de Snowmaker in de Remmeswiese er daadwerkelijk komt. Aangezien het product uit Israël moet komen en daar de welbekende problemen zijn, wordt de levering steeds uitgesteld. Men overweegt om de bestelling te annuleren. Wie weet komt er ooit wel gewoon een Snowfactory van TechnoAlpin. ;) Die sneeuw gaat ook langer mee als die van IDE, aangezien de Snowfactory ijsplaatjes van -5°C of kouder uitspuwt en de Snowmaker slechts van ca. -0,6°C.

Dat dacht ik al Frans dat moppi sneeuw bij de Ruhrquelle weg zou halen. Valse info dus van skiplezier.nl

Maar hoe ziet het er volgende week uit Frans, koud genoeg om de kanonnen te laten draaien?

Maar hoe ziet het er volgende week uit Frans, koud genoeg om de kanonnen te laten draaien?

roelvossie op 27 nov 2014 10:23

Als de huidige weersvoorspellingen voor het Sauerland zo doorzetten bestaat er een goede kans dat er in het eerste weekend van december in Winterberg al volop geskied kan worden. Vanaf zondag kan men wellicht de sneeuwkanonnen aanzetten en vanaf maandag een hele week op volle touren laten draaien. Möppi heeft slechts 32-36 uur nodig om alle pistes met 30cm kunstsneeuw te voorzien, alle anderen zo 2 à 4 dagen. De zwarte pistes hebben wellicht een week nodig, maar de verwachtingen zien er voor de hele week koud genoeg uit. Maar goed, ik ben geen weerman en al helemaal geen profeet dus het kan altijd nog alle kanten op. Maar de huidige trend ziet er heel gunstig uit voor de sneeuwproductie! ;)

Als je bedenkt dat je 60cm natuursneeuw nodig hebt voor hetzelfde resultaat als 20cm kunstsneeuw, dan kan je er zeker vanuit gaan dat het in een week helemaal goed moet komen.

Dat zijn berichten Frans. We blijven duimen zou toch mooi zijn als ze een week kunnen besneeuwde dan is de kerstvakantie ook gered denk ik. Ik gun het de ondernemers daar ook zo. Als je ziet wat ze daar investeren. En misschien is dit wel de aanloop naar een nieuwe stoeltjeslift ter vervanging van de lopende band op de kappe.
We blijven het volgen.

Dat zijn berichten Frans. We blijven duimen zou toch mooi zijn als ze een week lang kunnen besneeuwen, dan is de kerstvakantie ook gered denk ik. Ik gun het de ondernemers daar ook zo. Als je ziet wat ze daar investeren. En misschien is dit wel de aanloop naar een nieuwe stoeltjeslift ter vervanging van de lopende band op de kappe.
We blijven het volgen.

roelvossie op 27 nov 2014 11:01

@Frans

Geen weerman en geen profeet, maar voor mij wel de Sauerlandgoeroe. Top updates!

Even a bad day skiing is better then a good day at work

Klinkt goed! Is er ook meer info over wat ze in willingen gaan doen?

#proudtobepartofleswintersporters

Dat zijn heel goede berichten inderdaad. Vorig jaar had ik 14 december vrij gehouden en lag er nog niets, zou heerlijk zijn als we nu rond die tijd de piste op kunnen!

Ai! gelukkig zag ik het al aankomen.

Over IDE gesproken… Er is twijfel of de Snowmaker in de Remmeswiese er daadwerkelijk komt. Aangezien het product uit Israël moet komen en daar de welbekende problemen zijn, wordt de levering steeds uitgesteld. Men overweegt om de bestelling te annuleren. ]

Ben benieuwd wat Harry tegen de skileraren gaat zeggen: (zie topic)

Skischool Der Brabander Winterberg (100% sneeuwzeker!!!)zoekt skileraren

Heeft iemand enig idee wanneer de sneeuwkanonnen gaan draaien? Of is de luchtvochtigheid nog te hoog.

@roelvossie

Sneeuwkanonnen lijken aan te staan. Ook lijkt er een beetje natuursneeuw gevallen te zijn. Als ik het zo zie op de bomen op de Webcams. Zou wat zijn als winterberg dalijk eerder klaar is dan Oostenrijk :D

Sneeuwkanonnen staan op de Kappe.
Gaat de goede kant op daar.

null

Slechts 1 kanon. Zal een test betreffen denk ik.

Even a bad day skiing is better then a good day at work

Hmm, het vriest er toch een beetje zegt weer.nl Denk dat ze wel een week sneeuw kunnen maken,

Plaats een reactie