Sauerland's infrastructurele ontwikkelingen topic

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

De stoeltjeslift gaat de Käppchensleper en de lopende band vervangen. De lopende band is bij de bouw van de Schneewitchen tijdelijk neergezet om de verbinding hoofdgebied-Kappe te maken. De piste met de skibrug bij de Schneewitchen bestond namelijk nog niet, want de Kappe lag afgezonderd, maar het dalstation van de Käppchen lag te hoog.

❄️

Misschien, heel misschien dat St. Georg vervangen wordt voor een 4er? Aangezien dit een knelpunt was toen ik er in januari was. Correct me if I’m wrong :)

Svennoo op 9 mei 2015 16:20

Als die vervangen wordt zullen ze eerder een 6er neer willen zetten. Als ze een 4er neerzetten kan die over 10 jaar weer vervangen worden.

❄️

Misschien, heel misschien dat St. Georg vervangen wordt voor een 4er? Aangezien dit een knelpunt was toen ik er in januari was. Correct me if I’m wrong :)

Svennoo op 9 mei 2015 16:20

Als die vervangen wordt zullen ze eerder een 6er neer willen zetten. Als ze een 4er neerzetten kan die over 10 jaar weer vervangen worden.

David23 op 9 mei 2015 16:31

Ik was er in de voorjaarsvakantie (de week na de carnaval) en het viel me op dat het daar juist erg rustig was t.o.v. de rest van het gebied.

Übung macht den meister!!!

De stoeltjeslift gaat de Käppchensleper en de lopende band vervangen. De lopende band is bij de bouw van de Schneewitchen tijdelijk neergezet om de verbinding hoofdgebied-Kappe te maken. De piste met de skibrug bij de Schneewitchen bestond namelijk nog niet, want de Kappe lag afgezonderd, maar het dalstation van de Käppchen lag te hoog.

David23 op 9 mei 2015 16:30

Lopende band is destijds aangeschaft voor de linkerkant van de K"appchenpiste, zeg maar bij het oefenparcours van de mountainbikers. De lift kan dan naast (beginnende) skiërs ook sleetjes vervoeren. Vergelijkbaar met het kinderland bij lift 12. Ik verwacht dat de lift dan ook daar naar toe verplaatst wordt, Wat er met de vrijwel nieuwe sleeplift gebeurt is mij nog niet bekend,

Alle Bäume sind nu Gummibäume :-)

Ja, echt serieus… reserveonderdelen moesten uit een museum in de Alpen komen.

Harry(Winterberg) op 9 mei 2015 16:00

Hehe - Dan hebben ze je een mooi verhaal verteld. De mensen van Quick nooit te serieus nemen. ;) Kan natuurlijk ook zijn dat de jongens van Doppelmayr zich een geintje hebben geoorloofd. Beide scenario’s zouden me niets verbazen. :P

Als die vervangen wordt zullen ze eerder een 6er neer willen zetten. Als ze een 4er neerzetten kan die over 10 jaar weer vervangen worden.

David23 op 9 mei 2015 16:31

Een 6-zitter zou inderdaad beter en logischer zijn, vooral ook met het idee om ooit de Postwiese in Neuastenberg via de Kappe met het Skiliftkarussell te verbinden. Maar helaas is het concrete plan een (niet-koppelbare) 4-zitter. Naja, de verbinding met Neuastenberg kan ook anders opgelost worden, maar voorlopig is daar (helaas) nog niet mee te rekenen.

Maar goed, niet te verwend worden door alle nieuwigheden. Wat in Winterberg gebeurd is uiterst uniek en zeker niet vanzelfsprekend.

@Frans Dat het uniek is was wel duidelijk. Mogen in onze handjes klappen met de nieuwigheden aankomend seizoen. En je zei concreet plan over St. Georg? Is dat dus de 5e vernieuwing in Winterberg? Maar ik denk dat ik het verkeerd heb.

Wanneer komen trouwens de officiële berichten uit Winterberg? Ik heb door al deze berichten in ieder geval zin in het nieuwe seizoen :)

Carnas on Tour

@RFKANGOO Op een drukke dag is het er aan het einde van de dag erg druk omdat mensen terug willen naar hun auto

Gang is alles

Zou er een stoeltjeslift komen op de Ruhrquelle

Zou er een stoeltjeslift komen op de Ruhrquelle

roelvossie op 10 mei 2015 01:07

Nee, dat lijkt mij te weinig hoogtemeters.

Carnas on Tour

Zou er een stoeltjeslift komen op de Ruhrquelle

roelvossie op 10 mei 2015 01:07

Nee, dat lijkt mij te weinig hoogtemeters.

Svennoo op 10 mei 2015 01:17

het is wel sneller dan nu

Certified ski-boy, glijbewijs

Over een stoeltjeslift op de Ruhrquelle heb ik samen met de skischoolchef van Neue Skischule Winterberg gefilosofeerd toen wij daar tien jaar geleden de skischool draaiden.
Helemaal aan de linkerkant van het terrein kan je en lift heel ver door trekken, je krijgt dan een lift zoals op de Bremberg, lift 10. Een ideale en lange piste voor beginners.

Alle Bäume sind nu Gummibäume :-)

De oude lift 6 zou toch mogelijk naar de Ruhrquelle gaan? Wel fijn dat die lift 6 vervangen wordt en de piste verbreed, ik vind dat een heerlijke piste maar het einde was zo smal en steil dat er altijd mensen bleven staan en de lift natuurlijk traag.

Ik gok nog steeds dat nr 5 een nieuwe lift en piste aan de achterzijde van de Sürenberg is. Die 8-er ksb is daar niet voor niets gebouwd. Nu gaat hij nergens heen en dan wordt het een 2e hoofdverbinding.

De oude lift 6 zou toch mogelijk naar de Ruhrquelle gaan? Wel fijn dat die lift 6 vervangen wordt en de piste verbreed, ik vind dat een heerlijke piste maar het einde was zo smal en steil dat er altijd mensen bleven staan en de lift natuurlijk traag.

Ik gok nog steeds dat nr 5 een nieuwe lift en piste aan de achterzijde van de Sürenberg is. Die 8-er ksb is daar niet voor niets gebouwd. Nu gaat hij nergens heen en dan wordt het een 2e hoofdverbinding.

Frank9 op 10 mei 2015 22:37

Nee, die gaat naar de Astenstrasse.

❄️

Met vijf nieuwe stoelliften in december mogen ze onderhand dan nu wel eens beginnen…

Ik denk dat ze moeten wachten tot het broedseizoen voorbij is

Ik gok nog steeds dat nr 5 een nieuwe lift en piste aan de achterzijde van de Sürenberg is. Die 8-er ksb is daar niet voor niets gebouwd. Nu gaat hij nergens heen en dan wordt het een 2e hoofdverbinding.

Frank9 op 10 mei 2015 22:37

Bedoel je dan een piste naar de Bremberg toe of gewoon echt de andere kant af?

Carnas on Tour

Naar de Bremberg toe bedoel ik. Dan zou je daar ook in de Bremberg express kunnen stappen. Betere verbinding tussen de kant van de Kappe en de liften van Möppi. Minder wachttijden in het hele gebied omdat je dan via meerdere opties van de ene naar de andere kant kunt komen.

Dat stuk is wel beschermd natuurgebied. Zal dus lastig worden. Maar zeg nooit nooit in winterberg.

Als je goed op de webcam van de lopende band kijkt zie je dat er al wat bosjes zijn verdwenen. Er gaat daar dus echt wat gebeuren.

…en nog steeds een beetje sneeuw op de pistes. Volgend jaar gewoon het seizoen oprekken tot eind mei. :-)

Maar waar blijven de officiele bevestigingen van al dit moois?? En waarom zijn ze nog niet begonnen met al dit groots?

@Frank66 Volgens mij beginnen ze pas met bouwen in het Sauerland als de grote projecten in de Alpen afzijn

Gang is alles

De nieuwe lift op de kappe die er nu 2 seizoenen staat werd ook pas in het najaar gebouwd. Volgens mij was de keuring door de TÜV zelfs pas in december vlak voordat hij open ging…

wat mij verbaast is dat winterberg geen funpark aanlegt

wat mij verbaast is dat winterberg geen funpark aanlegt

skilieber op 15 mei 2015 22:53

nu je het zegt… lijkt me wel lachen, weinig ruimte alleen

Certified ski-boy, glijbewijs

Dat staat/stond toch op de pistekaart? of zit ik nu helemaal fout?

A winter without powder isn't a winter!

Dat staat/stond toch op de pistekaart? of zit ik nu helemaal fout?

Joostw op 15 mei 2015 22:56

waar? vertelvertelvertel

Certified ski-boy, glijbewijs

Dat staat/stond toch op de pistekaart? of zit ik nu helemaal fout?

Joostw op 15 mei 2015 22:56

en waar staat dit dan?
Ik heb er allesinds nog nooit iets van gezien

wat mij verbaast is dat winterberg geen funpark aanlegt

skilieber op 15 mei 2015 22:53

nu je het zegt… lijkt me wel lachen, weinig ruimte alleen

Jorian op 15 mei 2015 22:55

weinig ruimte is relatief in winterberg :p

het “Funpark” ligt naast de 10, maar heb hem nog nooit echt geprepareerd gezien en moet er dus niet te veel van verwachten. Hoop wel dat Winterberg hier misschien in gaat investeren.

Neuastenberg heeft trouwens wel een echt funpark dus als je er echt naar opzoek bent zou je daar eens langs moeten!

het “Funpark” ligt naast de 10, maar heb hem nog nooit echt geprepareerd gezien en moet er dus niet te veel van verwachten. Hoop wel dat Winterberg hier misschien in gaat investeren.

Neuastenberg heeft trouwens wel een echt funpark dus als je er echt naar opzoek bent zou je daar eens langs moeten!

smartie op 15 mei 2015 23:07

vergeef me dat ik het niet weet, maar waar is piste 10? hoe heet die?

Certified ski-boy, glijbewijs

Plaats een reactie