Morgen eerste sneeuw in het Sauerland!

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

Ik verwacht niet dat ze spontaan liften open gaan gooien, maar leuk is het wel: De eerste sneeuw gaat vanaf morgen vallen in het Sauerland. Op de hoge delen kan tot 10 cm sneeuw gaan vallen. Dat lijkt niet veel, maar normaal is dat met wat kunstsneeuw op de pistes in Winterberg genoeg voor fantastische condities. Dit jaar is de eerste sneeuw erg vroeg. Ik hoop dat dit geen problemen gaat opleveren met de liften die op dit moment in Winterberg gebouwd worden.

Tegen het weekend is alles netjes weer weg. :) Tevens wordt het morgen de eerste ijsdag in het hoogtelagen. Volgens de facebook van Winterberg is het nog nooit zo vroeg geweest sinds het begin van de metingen. Vind ik toch wel opmerkelijk in deze warme tijden. :)

Tegen het weekend is alles netjes weer weg. :) Tevens wordt het morgen de eerste ijsdag in het hoogtelagen. Volgens de facebook van Winterberg is het nog nooit zo vroeg geweest sinds het begin van de metingen. Vind ik toch wel opmerkelijk in deze warme tijden. :)

Joy85 op 13 okt 2015 15:56

De wintertemperatuur ligt zowel in de Alpen als in het Sauerland duidelijk onder het niveau van de jaren 90. De overige seizoenen zijn een fractie zachter. Ook in Nederland is geen sprake van opwarming, noch van extremere neerslag, zie De Bilt:

null

null

Brom KNMI

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

@Harry(Winterberg) Raar dat je als beginpunt 1994 pakt. Neem je pak hem beet 50 jaar dan zie je wel degelijk een flinke opwarming in grote delen van Europa. Laten we hier ook niet gaan smijten met klimaatgrafieken, die worden te pas en te onpas gemaakt en gebruikt. Daar is dit topic ook niet voor bedoeld.

Weerman, redacteur, skiër, Limburger

Langdurige sneeuwval net naast Winterberg, net niet dus!.. En op de bergen slechts wat decoratie. Viel tegen dus, met maar 0,5mm neerslag. Iets meer naar het oosten viel wel een mooi pakket sneeuw. Morgenochtend kan het nog even sneeuwen, waarna in de middag de dooi inzet.
Wel bleef het op de Kahler Asten de hele dag vriezen, voor het eerst sinds de metingen zo vroeg in oktober en mogelijk wel 2 graden kouder dan ooit als maximum voor de 1e helft van oktober.

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Plaats een reactie