Ski les voor 3 jarige in Winterberg

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

Wij willen januari 2012 graag naar Winterberg, alleen weet ik niet zeker of onze dochter van dan 3 jaar en 9 maanden wel op skiles mag. Vorig jaar heeft ze in Maria Alm ook in de bambini les gezeten en dit ging eigenlijk heel erg goed.
Weet iemand misschein waar ze op les zou mogen / kunnen en weet je er dan ook een leuk 3 kamer appartement bij in de buurt.

We zoeken een appartement zo dicht mogelijk bij de kinderskischool.

Wij verhuren 2 appartementen direct tegenover de skipiste Kappe, waar ook tevens skiverhuur ( vanaf mt. 24 ) en ned. skilessen kunt nemen.
Nieuwsgierig geworden, voor meer informatie stuur een mail naar contact@appartementvictoria.nl
Tot ziens

@Saskia,

ik heb je even een mail gezonden. Bedankt.

Marina, kun jij mij iets meer info verstrekken over de bambini les in Maria Alm (en eventueel gegvens van een appartement). Onze dochter wordt in januari 3 jaar en wij orienteren ons ook op de wintersport.

@ Jeroen,
Wij hebben gezeten in Hotel PINZGAUERHOf AM KIRCHPLATZ 6 Maria Alm
Was echt goed. Wel 1 kamer waar je met 3-tjes kan slapen. Half Pension met goed eten. De ski les kan je 200 meter vanaf het hotel boeken. En voor de kleintjes is het van 10-12 en als je wilt ook nog van 13-15 uur.
De afstanden zijn goed te lopen. Onze dochter was toen 2 jaar en 9 maanden en liep zelf met ski schoenen naar de ski klas.Dit is ongeveer 400 meter. Wel vonden wij Maria Alm een beetje stilletjes. Weinig plekjes waar je lekker kan eten / drinken. Tussen de middag steeds aan de piste bij het zelfde geweest. Dus dat vonden wij wat minder. Maar in combinatie met kindjes wel handig. Alles dicht bij de deur.

Bel Der Brabander even van te voren en leg de situatie uit. 0049-2981-9320, vanaf medio december, of bij sneeuw ook eerder.

Ik moet zeggen dat wij de skischool van Der Brabander niet geweldig vonden.

Te chaotisch, leraren met teveel air, de groepen te groot.

Ons zoontje heeft met 3 jaar les gehad van de plaatselijke skischool in Winterberg. Dat was zeer persoonlijk en goed. En hij had erg veel geleerd in een dag. De taal was absoluut geen probleem.

Maar dit is mijn mening, wellicht dat anderen er heel anders over denken.

@harry,

Ja wil ik graag doen, alleen vind mijn familie Der Brabander te duur qua overnachten en wil ik ze dus ook niet lastig vallen over het feit voor de ski les.
Ik denk dat we volgend weekeind maar eens naar Winterberg toe komen rijden. Is tenslotte maar een stukje.

marina, ga dan even langs het Kletterwald bij de Kappe, Grossraumparkplatz. Daar werken 4 van onze skileraren in de zomer. Daar om de hoek is de zomerrodelbaan. Gratis ritjes en gratis toegang tot de Panoramabrug als je de Winterberg-pluscard hebt (vragen bij je accommodatie).

@mona
kindergroepen zijn max. 8 kinderen per leraar op de kinderwei en max. 12 in het skigebied. Andere skischolen zijn ook prima, alleen besteedt onze skischool met afstand de meeste aandacht aan opleiding. Leraren met air werken doorgaans maar heel kort bij ons, wij zijn zeer scherp op klantvriendelijke benadering en kwalitatief goede lessen.

hallo,
Wij verhuren 2 appartementen in Winterberg-Züschen ( http://www.vakantiewoningen-winterberg.be ) Züschen is een deelgemeente van winterberg en ligt op een kleine 15 min rijden er vandaan . Zij beschikken ook over een skischool en het is er ook minder druk dan in winterberg . Dus ideaal om kindjes te leren skiën . Neem ook eens een kijkje op onze website http://www.vakantiewoningen-winterberg.be

@mona weet jij nog hoe de skischool heette? We gaan volgende week naar Winterberg en willen onze zoon van drie ook voor het eerst op les doen. Spraken ze ook nederlands?

Skischule Hochsauerland

Plaats een reactie