Sneeuwsituatie Winterberg

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

Zal er in ieder geval winterser uitzien morgen, snel van profiteren morgen, de zachte lucht staat alweer te trappelen om roet in het wintereten te gooien. De komende periode voortdurend afwisseling van zachte en dan weer wat minder zachte dagen. Harry, ik denk na afgelopen week nu ook dat er met carnaval nog minstens enkele kunstsneeuwpistes open zullen zijn. Geen leuk weer voor de zenuwen van skifanaten, wel voor weergekken, haha.

null
null
null
null

Ja het valt er echt met bakken uit nu ! Hopenlijk valt er genoeg om die 2 warme dagen nog door te komen,daarna zie ik het wel goed komen voor de carnaval vakantie (dat hoop ik tog

Winterberg/La plange/Les 4 valles

Carnavalsvakantie kan je er van uit gaan dat nagenoeg alle liften en pistes open zijn in Winterberg, ik maak mij daar volstrekt geen zorgen over. Morgen een superdag, maar de sneeuw is maandagmiddag al weer weg. Kunstsneeuw houdt het nog wel een tijdje.

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Er is sinds ca 4 uur een hoop sneeuw gevallen en valt nog steeds, ditkomt zeer zeker ten goede aan de kwaliteit van de pistes. De pistes hadden het van middag heel moeilijk, Bremberg oa werd echt met de uur slechter.

Vanavond was dit geweldig met veel nieuw sneeuw, morgen nog even genieten.

Was een mooie avond idd. Door de regen was de sneeuw nog zacht en waren er om 7 uur al veel buckels maar door de verse sneeuw en de kou werd de sneeuw snel beter en kon je gewoon door die buckels heen knallen. Jammer genoeg ben ik @Frans 3 keer misgelopen waarbij ik hem vanuit de lift voorbij zag skiën enzo… het was erg rustig wat waarschijnlijk deels door de aanhoudende sneeuwval kwam. Een minpuntje was het feit dat de büre-herloh voor het avondskiën niet was geprepareerd en dat er om 7 uur dus al grote buckels te vinden waren. De kou die voorspeld was is volgens mij minder heftig geworden dan verwacht dus ik denk niet dat er besneeuwd is :/ Hopelijk wordt het vandaag niet al te druk!

#proudtobepartofleswintersporters

Vandaag nog even het ziet er al beter uit dan gisterochtend, heeft goed gesneeuwd dat merkte je op de avondpistes.

Echt een raar weertje dit !! Dit weekend 2 dagen sneeuw , dan weer opwarming naar 5-6 graden dus de sneeuw weer weg. Woensdag en donderdag weer sneeuw om in het weekend daarna weer regen te krijgen…ik kijk toch met een bang hartje naar wat het weer gaat doen in de crocusvakantie.

null
null

Winterberg/La plange/Les 4 valles

Het wordt de komende week overleven met de pistes. Zie pas rond 8 februari weer kans op aanhoudend winters weer, maar alleen boven 500-700 meter… De snowmaker op de Ruhrquelle mag laten zien wat hij waard is om eventuele gaten in de Winterberger pistes te stoppen volgend weekend…

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Komemf weekend zijn er vast nog wel kunstsneeuwpistes open, grootste probleem zal de drukte worden, want heel veel zal er in andere plaatsen niet meer geskied kunnen worden.

Het wordt de komende week overleven met de pistes. Zie pas rond 8 februari weer kans op aanhoudend winters weer, maar alleen boven 500-700 meter… De snowmaker op de Ruhrquelle mag laten zien wat hij waard is om eventuele gaten in de Winterberger pistes te stoppen volgend weekend…

Harry(Winterberg) op 31 jan 2016 12:50

Wat is de snowmaker? is dat niet gewoon een sneeuwkanon?

Harry kan het technisch beter uitleggen, maar ze hebben op de Ruhrquelle door dat ding 100 procent sneeuwzekerheid, al is het 15 graden biven nul, ze kunnen altijd sneeuw produceren. Vlg de mensen daar zal het procede de komende jaren op steeds meer pistes ingezet gaan worden.

In de krokusvakantie hebben wij een weekje geboekt in Neuastenberg, er is ook een peuter mee van 2 waar we de rodelbaan zouden willen mee doen in post wiese, als ik op de site kijk is die al een tijdje dicht, klopt dit en is er kans dat hij in de krokus terug zou opengaan? De dochters van 10 en 11 zouden daar skieen als het mogelijk is maar het is blijkbaar bang afwachten

Een kleine correctie, sneeuwproductie op de Ruhrquelle is te danken aan een “Snow Factory” van Technoalpin terwijl jullie over een “Snowmaker” van IDE hebben. Deze laatste was wel gecontracteerd maar nooit geleverd!

@veraboley hier heb je een filmpje van Frans van vorig jaar waar je meer uitleg krijgt over de sneeuwproductie op de Ruhrquelle

You can’t buy happiness, but you can buy a lift pass!

Wel gaaf dat ze dat zo kunnen

[quote]In de krokusvakantie hebben wij een weekje geboekt in Neuastenberg, er is ook een peuter mee van 2 waar we de rodelbaan zouden willen mee doen in post wiese, als ik op de site kijk is die al een tijdje dicht, klopt dit en is er kans dat hij in de krokus terug zou opengaan? De dochters van 10 en 11 zouden daar skieen als het mogelijk is maar het is blijkbaar bang afwachten

Volgend seizoen staan er 2 snow Factory s op de poppenberg. De vergunning aanvragen zijn al rond.

Volgend seizoen staan er 2 snow Factory s op de poppenberg. De vergunning aanvragen zijn al rond.

roelvossie op 31 jan 2016 21:51

2 Gebouwen met elk 5 van die dingen… Dus dat gaat op z’n Möppi’s weer full-power
Schets: https://winterberg.ratsinfomanagement.net/sdnetrim/Lh0LgvGcu…

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Net thuis aangekomen. De pistes waren vooral vanochtend erg goed met een enigzinds harde sneeuwlaag. Op de pistes die geen avondski hadden lag een vers poederlaagje. De drukte hield zich goed binnen de perken waar je bij bijvoorbeeld de büre-herloh, quick-jet, kappe en sürenberg maximaal zo"n 3 stoeltjes, bij poppenberg, schneewitchen en kleine-büre zo’n 5, bbx 5 minuten maximaal een bremberkopf 15 minuten als reuze oefenweide. Het viel me dus erg mee. De kwaliteit van de kappe was zeer slecht, om half 10 daar al buckels van een halve meter…

#proudtobepartofleswintersporters

Meen je niet 5 per gebouw dan geen sneeuw gebrek op de poppenberg

Als ik dit zo lees is dat gelijk genoeg om poppenberg 1+2 en de kleine bure te openen deze is namelijk ook eigendom van moppi. Dan hebben ze een oefenweide, lichte rode en wat stijlere rode piste die ze evt zelfs het hele jaar open kunnen houden

Born to Ride

Als dat idd 10 x Snowfactory is dan hebben we het over 2.300 kubieke meter sneeuw per dag!!! Begrijp ik dat goed?

You can’t buy happiness, but you can buy a lift pass!

Deze winter dus nog beperkt tot de Ruhrquelle, alle “gewone” kunstsneeuwpistes gaan een moeilijke week tegemoet. De koudere lucht met sneeuwbuien woensdag is donderdag al weer verdreven, hopen dat een aantal pistes het redden tot begin vlg week, want vanaf dan lijkt het inderdaad voor een langere periode kouder te worden.

Vandaag is het een onstuimige dag. Er is veel wind en er valt vooral in de ochtend regen of motregen. In de middag lijkt het droog te gaan worden, maar dan trekt de wind wel meer aan en kunnen er windstoten tot 95 km per uur voorkomen. Dit bij een veel te milde 5 graden. Morgen verandert er niet veel. Er valt ook dan regelmatig wat regen en er zijn ook weer zeer harde windstoten tot 95 km per uur bij een graad of 4. In de loop van de middag gaat de temperatuur langzaam dalen en zal in de avond het vriespunt kunnen bereiken, hierdoor gaat dan de regen langzaam over in eerst natte sneeuw en rond middernacht in sneeuw. Er kunnen dan in de loop van de nacht naar woensdag enkele centimeters vallen.

Woensdag overdag blijft het licht vriezen en er valt regelmatig wat sneeuw. De wind is er dan ook weer bij met windstoten tot ongeveer 85 km per uur. Vanaf donderdag lijkt het dan toch weer tijdelijk milder te gaan worden. Op donderdag valt er wat sneeuw of natte sneeuw en vrijdag lijkt het een droge dag te gaan worden. Op langer termijn richting de volgende week ziet het er volgens de kaarten toch uit dat de winter weer zijn best wil gaan doen met lichte vorst en toenemende kans op sneeuw.

Hier ff een stukje van der Brabander, die geven elke dag een update over het weer de komende periode. Zij zeggen nog altijd zoals zogoed als al de andere “Weerstites” dat er dinsdag,woensdag en donderdag ochtend sneeuw zou vallen.Hoop doet leven zeker ?!

Winterberg/La plange/Les 4 valles

Het ziet er op de webcams erg triest uit… hopelijk gaat de rest van de week wat herstel bieden…

Atomic Redster S9 Revoshock 160 / G9 Revoshock 172 / Rossignol Hero Elite LT 176

Donderdag tot en met zoindag ziet triest uit, daarna mogelijk wat langer kouder weer.

Wow wat eer verschil met gisteren nu… al die waterige en modderige plekken die zichtbaar zijn op de webcams waten er gisteren nog niet door de verse sneeuw… Bij de blauwe käppchen piste was gisteren de hele piste bruikbaar terwijl er nu een smal pad ligt… In willingen waren zaterdag 13 liften open, gisteren 9 en nu nog maar 4… op de Ettelsberg zijn de pistes deels nog maar 4 meter breed of moet je tussen de bruine plekken slalommen dus alle liften daar zijn dicht… hopelijk komt de kou snel…

#proudtobepartofleswintersporters

Ojeee… wat een verschil met gisteren te zien op de webcams in Winterberg.
Veel mensen vertrekken dit weekend naar Winterberg. Ik ga donderdag en blijf t/m zondag. Er zijn verschillende weerberichten te zien op sneeuwhoogte.nl en weeronline.nl. Als het woensdag en donderdag gaat sneeuwen, zou het genoeg zijn om deze carnavalsvakantie leuk te kunnen skiën? Hoop het! En anders wordt het après-skiën met z’n alle, de hele dag! ;)

Ik hoop ook dat de carnavalvakantie niet letterlijk en figuurlijk in het water gaat vallen maar vanaf volgende week maandag ziet het er wel beter uit…2 graden warmer en het is allemaal regen volgende week dus het word met een bang hartje afwachten

Winterberg/La plange/Les 4 valles

Ja, maandag ben ik alweer thuis… Wanneer ga jij Robbemaes? Duimen, duimen, duimen!

het word bidden voor een beetje kou,

ik ga gelukkig pas volgend weekend…

Plaats een reactie