GPS Adres

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

Hallo allen,

Ik ben van plan om ergens rond de 20ste december een dag-tochtje te maken naar Winterberg.

Maar welk GPS-adres moet ik eigenlijk gebruiken zodat ik het gemakkelijkst de piste-ingang kan vinden?

Alvast bedankt.

Groetjes.

Dag Robin,

Welke parkeerplaats wil je gebruiken als startpunt van je skitochten?

Owh, en natuurlijk zodat ik snel en makkelijk mijn skipas kan kopen, en de auto kan parkeren. :)

Groetjes.

Sorry voor de dubbel-post.

Hey Frans,

Je was me blijkbaar voor met mijn extra vragen.

Het maakt mij eigenlijk niet uit welke parking ik moet gebruiken, liefst degene die het makkelijkst te bereiken is (en plaast vrij heeft).

En waar ik mijn skipas ook in de buurt kan kopen.

Groetjes.

In principe staan alle parkeerplaatsen voor het skigebied in en rondom Winterberg duidelijk aangegeven, waardoor je navigatie in principe niet nodig hebt. Volg eenmaal aangekomen in Winterberg simpelweg de borden "Wintersportanlagen" en zoek dan een parkeerplaats uit. Bij alle liften die gelegen zijn aan en/of vlakbij een parkeerplaats hebben een kassa, waar je met je Maestro of creditcard kan betalen. Bij alle andere skiliften kan je alleen contant een dagkaart kopen.

Let wel op dat parkeerplaats 1 (in de Remmeswiese) veruit het drukste is.

Coordinaten voor parkeerplaats 3 (met vrijwel altijd nog vrije plekken) zijn:
51.187032 , 8.504346

Okay, dus er is geen gewoon adres dat ik in de gps kan ingeven om er makkelijk te geraken (zodat ik brainless de GPS volgen tot op de parking).

Of is eender welk adres dat ik via Google vind in de buurt van "skicarousel winterberg" voldoende om me dichtbij genoeg te krijgen zodat het niet te missen is?

Sorry dat ik maar vragen blijf stellen maar het is de eerste keer dat ik zelf naar een skioord zal rijden (de vorige keren was het gewoon hup de bus in en de rest werd geregeld).

Alvast bedankt voor de snelle reactie :).

Groetjes,
Robin.

Adres voor parkeerplaats 3 luidt: Brembergrundweg, Winterberg

Sommige navigatiesystemen kunnen zelfs onder ‘speciale bestemmingen’ skigebieden selecteren, maar door de bovenstaande straat in te voeren kom je er ook zonder problemen. ;)

Als je voor 9 uur bent kan je Am Waltenberg 65, 59955 Winterberg invoeren.
TomTom-tip voor Willingen-gangers: let op! Er is ook een dorpje Willingen in de buurt van Siegen en daar kan je niet skiën. Je moet in Willingen (Upland) zijn, deelstaat Hessen.

Tip 2:
Als je bij Der Brabander parkeert, haal dan je skipas niet bij de overbevolkte kassa’s van de oefenweide, maar ski eerst naar beneden. Naast de stoeltjeslift kan je ook passen kopen en daar staan nooit een rij.

Tip 2:
Als je bij Der Brabander parkeert, haal dan je skipas niet bij de overbevolkte kassa’s van de oefenweide, maar ski eerst naar beneden. Naast de stoeltjeslift kan je ook passen kopen en daar staan nooit een rij.

Harry (Winterberg) op 12 dec. 2011 10:01

ja die kende ik! heb ik vorig jaar ook gedaan

Plaats een reactie