wat kost winterbergen

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

Maar dan is ook de vraag of die liften daadwerkelijk op tijd klaar zijn.

Ik ben trouwens afgelopen seizoen meerdere malen heen en weer gekachelt voor een dagje boarden daar. Maar nooit in het weekend of vakantie. Heb nooit langer dan een paar minuten gewacht… Als al… En qua prijs zit je met 60e pp heel erg in de buurt. Wij waren iets duurder ivm brandstof(woon in het noorden).

@Freek: Ja, de nieuwe liften zullen ruim voor het winterseizoen klaar zijn. Begin december kan het feest beginnen, mits het koud genoeg is en/of er sneeuw genoeg ligt. Zie ook mijn reactie in het foto topic: https://www.wintersport.nl/forum/topic/66318

Maar verder klopt de vergelijking Efteling-Winterberg ook helemaal. Net zolang in de rij voor een even lange (of niet) sensatie :)

Martijnski op 16 sep. 2012 22:47

Eens!! Gelukkig niet, anders zou ik me nooit ergens vertonen waar men sneeuwpret kan beleven… :p

weekendje winterberg (donderdag - zondag) 350€

*skipassen ong 50€ (2dagen)
*skis ong.30€
*kleding en eigenschoenen 0€
*hotel incl halfpens. (incl. onbeperkt drinken) 180€

  • beetje stappen en eten

samen zon 350€

Addict.

Da’s leuk, maar voor niet veel meer zit je in Oostenrijk… :D

Sterker nog: Voor dat geld kan je per persoon zelfs met een klein groepje een lang weekend naar Oostenrijk rijden, zolang je het een beetje low-budget houdt. Waar Winterberg vooral mee scoort is de kortere afstand, kortere reistijd en ook veel kleinere reiskosten. Dat is namelijk de troefkaart die Winterberg in handen heeft. Vooral de reiskosten zijn vaak zaken die flink kunnen oplopen. Die heeft Erik-Jan niet in zijn kosten berekening meegenomen.

De meeste mensen denken standaard alleen aan brandstof en tol, maar ook de waardeverlies van een auto, meer onderhoud, winterbanden, eventuele sneeuwkettingen etc. zijn zaken die flink kunnen oplopen. De enige echte vaste kosten zijn de verzekeringskosten en de wegenbelasting.

Onder de streep komt dan Winterberg voor kortere perioden veel goedkoper uit dan de Alpen. Maar een paar meer mensen in Oostenrijk, betekend natuurlijk minder mensen in Winterberg. Dus minder volk op de piste. Nooit verkeerd. :p

Tuurlijk kan dat, ga voor 400€ elk jaar een weekend naar oostenrijk, all-in, behalve de drank dan.

winterberg is ook allin 350€ . incl .jezelf een ongeluk zuipen (buiten de ski-uren om, dan drinken we niet)
dus dat zijn genoeg extra eurotjes

Addict.

waar is dat in winterberg 350 allin

Plaats een reactie