voor het eerst naar Winterberg

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

Wij zijn 2 ervaren skiërs, normaal vertrokken we vrijdag naar Sölden, maar omdat door omstandigheden onze dikste vriend Max (border collie) meegaat, hebben we beslist om een combinatie te doen wandelen en enkele uren skiën zodat hij niet te veel alleen zit.
Heeft iemand tips waar we ons het meest kunnen uitleven, een 3-4 tal dagen voor een uur of 3-4 is ok.
We gaan met de camper, dus zijn volledig vrij.
Ik had gedacht 2 dagen Winterberg en 1 of 2 dagen Willingen en de rest van de week dagstappers te doen.
Iemand leuke ideeën? Mensen die veel ervaring hebben in Sauerlandregio.
Alvast bedankt

Wij staan enkele WE’s per jaar met de camper in Willingen.
Als je vrij kan staan zou ik voorstellen dit te doen aan de sleeplift aan ‘Zur Ruthenaar’ en smorgens om 8h15 de latten aan te trekken… dan zit je voor enkele uren redelijk rustig.

Beste Filip

Is dat aan de Köhlerhagenlift? Mag je daar vrij parkeren en overnachten? (we zijn daar op een weekdag)
Gaan de liften daar al zo vroeg open?
Bedankt Ellen

In Duitsland mag je voor een enkele nacht in principe overal overnachten, tenzij er duidelijk een parkeerverbod en/of overnachtingsverbod is voor campers. Het is echter verboden om meerdere nachten op dezelfde plek te staan en/of spulletjes buiten uit te stallen, zoals stoelen een tafel etc.

In Willingen kan je overal gratis parkeren. Of er een parkeerverbod voor campers aan de Köhlerhagenlift weet ik niet. Daar heb ik als automobilist nog nooit op geled. ;)

Hey Frans

Zie dat je het gebied goed kent. Zullen we ons hier een beetje kunnen amuseren? Wat raad jij aan eerst Willingen 1 of 2 dagen of eerst Winterberg voor 1 of 2 dagen. We zullen alle pistes snel gedaan hebben, maar nadien gezellig iets drinken is ook leuk. Heb je daar tips over? Zijn er nog gebiedjes te ontdekken die de moeite zijn?
Een nacht mag je inderdaad overal staan, wij houden ook het meest van vrij camperen(zonder echt te camperen he)Dus ik hoop dat we aan de liften kunnen staan, zullen dat daar dan wel zien.

Je kan meerdere skigebieden prima aandoen bij een rondritje. In principe kan je je wel prima twee dagen in Willingen vermaken en twee dagen in Winterberg, immers vooral Winterberg is een behoorlijk skigebied, maar dan mis je wellicht een paar andere leuke gebiedjes. Belangrijk is dat je zowel Willingen als Winterberg in het weekend probeert te vermijden vanwege de enorme drukte!

Nog een paar skigebied tips:

  • Skigebiet Sternrodt (Bruchhausen) / vlakbij Willingen
  • Skigebiet Eschenberg (Niedersfeld) / vlakbij Winterberg
  • Postwiese (Neuastenberg) / vlakbij Winterberg
  • Skikarussell (Altastenberg) / vlakbij Winterberg
  • Skigebiet Höhenhang (Langewiese) / vlakbij Winterberg

Hoi Frans,
Hoe schat je de drukte in op carnavalsdinsdag?

De drukte zal wel meevallen, aangezien niet iedereen zo massaal vrij neemt als op de maandag ervoor (Rosenmontag). Sowieso is Willingen doordeweeks een rustig skigebied en zal je beslist de nodige afdalingen kunnen maken. ;)

Dank voor de info.
Gr. Jos

Drukte is er wel bij de beginnersliften in WInterbeg en Willingen. Bij de steilere kan je meestal goed doorlopen.

Ellen, is idd aan de Köhlerhagenlift?
Stond daar al tientallen keren van vrijdag tot zondag zonder probleem, ga 's avonds ook steeds ene pakken bij het restaurant aan de lift.
De ankerlift ging vorige week vanaf 8h15 open.

Veel plezier gewenst !

Plaats een reactie