Genezen + Gevaccineerd + Booster inreizen Oostenrijk

Dit onderwerp gaat over de bestemming Ischgl

8 februari rijden we met de auto naar Ischgl.
Nou vraag ik mij af of ik aan de eisen voldoe zoals die gesteld zijn door Oostenrijk.
2020 corona gehad, 2021 gevaccineerd en onlangs de booster gehad.
In de corona toegang app, staat 1/1 voor de vaccinatie (pfizer) na genezing en 2/2 voor de booster (pfizer). Herstel bewijs kan ik niet meer genereren daar die ouder is dan 180 dagen en dus vervallen.
Bij het scannen van de QR codes dus 1/1 en 2/2 krijg ik rode kruizen in de greencheck app bij einreise booster+ bij 2G etc. gaat het wel goed.

Als je in de Reisapp kijkt staat de medische verklaring van herstel uit te printen en door een arts te laten ondertekenen. Vraag anders of je arts een briefje kan maken mbt je herstel en dan zit je safe.

Is die medische verklaring niet alleen als je 2 keer gevaccineerd je (of 1 keer met het Janssen-vaccin), en daarna hersteld van corona. Je test dan mogelijk nog steeds positief, dan moet je deze medische verklaring uitprinten, door een arts laten ondertekenen en meenemen. Of kijk ik dan naar de verkeerde medische verklaring? Heb je wellicht een link naar de medische verklaring waar je naar refereert? Alvast bedankt!

Handigste denk ik je huisarts te vragen naar een medische verklaring.

Plaats een reactie