Tips restaurants / berghutten

Dit onderwerp gaat over de bestemming Ischgl

Beste wintersporters,

Wij gaan binnenkort 5 dagen skiën in Ischgl en was dus op zoek naar tips voor leuke restaurants en berghutten. Helaas zijn alle oude topics hierover verdwenen.
Dus bij deze: hebben jullie suggesties?

Veel dank!

Even de rode 80 naar Samnaun nemen en dan onder bij de Schmuggler Alm even wat gaan drinken. Hieronder bevindt zich tevens een winkeltje waar je taxfree chocola, parfum, sigaretten en alcohol kunt kopen.
Ook als je wilt middageten is het leuk om even te gaan zitten bij de pizzaria onderaan bij de palinkopf.
En als je gezellig een drankje wilt doen in de zon, dan is de Paznauner Taja zeker een aanrader;).

A Little party never killed nobody

Ik vond het aanbod op de berg eigenlijk nogal tegenvallen - veel vreetschuren met zelfbediening op het buitenterras. In het dorp vond ik de Sunnalm echt geweldig lekker eten, maar zorg wel dat je (dagen van tevoren) reserveert! Weet niet hoe het nu na het loslaten van de maatregelen is, maar wij moesten vrijwel overal reserveren overigens.

Alp Bella (aan de Zwitserse kant), voor gebraden kip. Het restaurant binnen is niks bijzonders.

Skihaus Alp Trida (niet die grote, maar net daar voorbij), authentieke Zwitserse gerechten in een ouderwets gezellige hut.

Vider Alp (net onder de Idalp). Vrij onbekend want je glijdt er niet zomaar langs.

Vidar Alp idd leuke hut.

Paznauner Taya is ook goed voor de lunch trouwens. Even de trap omhoog. En natuurlijk voor een drankje in de zon.

Voor mij de 2 leukste tenten.

Was er vorige week, skihaus Alp Trida is idd 1 van de beteren ,maar was gesloten . Schwarzwand onder de palingkopf is de goed, naar Samnaun is ook de andere afdaling van alp trida aan te raden met onderaan een erg leuk restaurant (daarna wel effe busje pakken). En Alp Bella, maar dan wel het bedieningsrestaurant, verder valt bij mij nooit de Salaas tegen…heerlijk in het zonnetje (als het schijnt natuurlijk)

Een kwaliteitsmaaltijd in het dorp haal je natuurlijk bij de Burger King. 😏

Een kwaliteitsmaaltijd in het dorp haal je natuurlijk bij de Burger King. 😏

Bruuuno op 08 mrt 2022 15:13

over kwaliteit gesproken, wat dacht je van de Dönertent in de Kuhstall. Mag over de gehele dag niet ontbreken als een snack/maaltijd. Zeer aan te raden tijdens het après-skiën of feesten in de avond ;)

Sowieso eerst kijken hoe het restaurant presteert op de schnitzel index.

Kost een schnitzel met friet 11-15 euro: prima
Kost een schnitzel met friet 25+ euro: duur. beter overslaan

Sowieso eerst kijken hoe het restaurant presteert op de schnitzel index.

Kost een schnitzel met friet 11-15 euro: prima
Kost een schnitzel met friet 25+ euro: duur. beter overslaan

bram82 op 08 mrt 2022 15:35

Kijk ook even wat voor schnitzel je ervoor krijgt. Als je een goede kalfsschnitzel krijgt kost het zeker wel meer dan € 15, maar vind ik het zeker waard.

Op de piste is bij mij Skihaus Alp Trida en Paznauner Taja.

In het dorp: Sallnerhof en Eldorado.

Bedankt voor de tips, allen! Daar kunnen we iets mee.

Plaats een reactie