Zonsopgang op de top

Dit onderwerp gaat over de bestemming Ischgl

Hallo iedereen,
Over een paar weken ga ik naar Ischgl, om te skiën uiteraard.
Ik zou echter heel graag eens de zonsopgang zien vanop de top.
Heb al heel wat opzoekwerk gedaan en in verschillende gebieden is dit in de zomer wel mogelijk en kan je in bepaalde periodes al heel vroeg met de gondels naar boven.
Iemand enig idee of dit 's winters ook kan?
Of is er iemand die dit 's winters al eens te voet en op eigen kracht gedaan heeft?
Dankjewel!
Groetjes,
Kris

Te voet de berg op…hoeveel uur heb je?
(Dat gaat ‘m echt niet worden)

Over Ischgl kan ik je niks vertellen, maar check de website even. In Silvretta Montavon wordt het bijvoorbeeld elke woensdag georganiseerd aangeboden.

Zelf heb ik wel regelmatig heel vroeg een berg opgelopen, vaak al vertrek rond drie uur 's nachts. Zeker bij volle maan is dat geel goed te doen, maar ook dan moet je wel weten wat je doet. Ik beklom dan bergen waar geen skigebied is, in een skigebied kunnen er regels zijn die toegang buiten de openingstijden verbieden.
Op de top de zon zien opkomen en alle stilte te ervaren is een geweldige beleving, dus als je de kans krijgt dan zeker doen.

Op de top de zon zien opkomen en alle stilte te ervaren is een geweldige beleving, dus als je de kans krijgt dan zeker doen.

Henk15 op 26 nov 2022 10:10

Toch zuur van die jongeren met hun bluetooth speakers naast je dan.

Op de top de zon zien opkomen en alle stilte te ervaren is een geweldige beleving, dus als je de kans krijgt dan zeker doen.

Henk15 op 26 nov 2022 10:10

Toch zuur van die jongeren met hun bluetooth speakers naast je dan.

Thehenk op 26 nov 2022 12:58

Dat zijn diezelfde gasten die tot laat in de après-ski zitten. Die kom je met zonsopkomst hoogstens een keer tegen wanneer ze naar hun bed strompelen, zeker niet bovenop een berg.
Maar vergis jij je niet in het topic? Over bluetoothspeakers is een ander topic 😉

Ik heb dat in Zell an Ziller eens gedaan. Knettervroeg de berg op, skiën met zonsopkomst en tegen 0830 een lekker ontbijt bovenop de berg.

Wat een heerlijk begin van de dag.
Succes met het scoren in Ischgl, post hier even of het gelukt is, dat zou ik daar ook wel willen namelijk.

Totales Vollidiot

Maar vergis jij je niet in het topic? Over bluetoothspeakers is een ander topic 😉

Henk15 op 26 nov 2022 14:42

Ja, was een slechte poging tot humor.

Plaats een reactie