Ischgl voor beginners;)

Dit onderwerp gaat over de bestemming Ischgl

Wij overwegen last minute 5 dagen te gaan skiën in Ischgl omdat dit door velen als het walhalla wordt bestempeld. Na jaren Montafon (en een paar keer Zillertal) willen we dit zelf gaan ervaren. We zullen dan verblijven in Kappl. Dat Ischgl duurder is, weten we en dat het beneden wat drukker kan zijn, weten we ook maar wie heeft nuttige tips? Tips over restaurants heb ik in dit forum al gelezen maar een update is welkom.

Zeker een walhalla op het gebied van efficiëntie en moderniteit.

Bergrestaurant Pardorama op de Pardatschgrat vond ik altijd een stuk rustiger dan de restaurants op de Idalp. Vanuit daar heb je een geweldig uitzicht over het dal en een groot deel van het skigebied en er starten een paar zeer fraaie afdalingen.

Verder kun je in Samnaun prima eten in de restaurantjes langs de duty free run en is drank in de winkels echt goedkoop.

Als je goed kunt skiën zeker de piste 14a langs de Lange Wand meepakken. Een van de mooiste pistes van Oostenrijk.

*bericht bewerkt door KrisWeer op 09 mrt 2023 08:53

Vijftienhonderd is het nieuwe duizend

Tip, mocht je de drukte zat zijn in Ischgl ga dan een dagje skiën in Kappl…heerlijk rustig…

Zeker een walhalla op het gebied van efficiëntie en moderniteit.

Bergrestaurant Pardorama op de Pardatschgrat vond ik altijd een stuk rustiger dan de restaurants op de Idalp. Vanuit daar heb je een geweldig uitzicht over het dal en een groot deel van het skigebied en er starten een paar zeer fraaie afdalingen.

Verder kun je in Samnaun prima eten in de restaurantjes langs de duty free run en is drank in de winkels echt goedkoop.

Als je goed kunt skiën zeker de piste 14a langs de Lange Wand meepakken. Een van de mooiste pistes van Oostenrijk.

KrisWeer op 09 mrt 2023 08:48

Dank voor deze tips! Mooi filmpje…ik weet niet wanneer dit is maar lekker rustig daar!

Doe ook een dagje Galtur ,vooral in het weekend heerlijk rustig en mooie pistes.

De kleine deelgebiedjes zeker niet vergeten. Half dag per gebiedje is prima.
Ga je vanuit Kappl naar Ischgl raad ik aan vroeg te rijden, anders sta je op de parking helemaal achteraan.

*bericht bewerkt door havana op 09 mrt 2023 09:53

Voorzitter Nederlandse Vereniging Brakke Skiliften

Hi,

Mogelijk totaal onrelevant omdat je al geboekt hebt. Maar, als je in Mathon verblijft krijg je een gastenpas (want hoort bij Ischgl) en wat korting op je Isghl skipas daarmee. Daarnaast ligt Mathon ook net wat dichterbij versus Kappl. Prijzen liggen in Mathon ook significant lager dan Ischgl.

Wij hebben goede ervaringen gehad met Haus Desiree, maar heel Mathon bestaat uit uit toeristen accomodaties geloof ik :-)

En idd Pardorama, indrukwekkend gebouw rustiger en voordeliger dan Idalp!

Restaurants : Alpenhaus ,iets onder Idalpe, leuker en beter dan het restaurant van Idalpe zelf, verder aan de Zwitserse kant : Alp Bella en Alp Trida, maar dan wel het kleinere restaurant 50 meter voorbij het groot zelfbedieningsrestaurant, iets betere service en eten.
Pistes : De 7 en de 40 aan de uithoeken zijn mijns inziens de leukste pistes. Doe in de late voormiddag ook de pistes 4 en 5 die lopen tot middenstation van de fimbabahn, op dat moment kan je er direct instappen.

En last but not least, tegen 15u naar de Paznauner Taya gaan !!!

Gampenalp is zeker ook een aanrader. De deelgebieden See, Kappl en Galtur zijn zeker de moeite waard!
Ik heb zelf goede ervaringen met het busvervoer, ideaal om de auto te laten staan.

Dank allemaal! Hier kunnen we wel wat mee.

Wij zijn op zoek naar goede restaurants in het skigebied.
Het gaat ons daarbij om rust, tafelkleedje, prettige stoelen (geen picknickbanken), geen (luide) muziek. En goed eten natuurlijk. Maar ook absoluut geen gebral en champagne.
Bestaat dit in Ischgl?

*bericht bewerkt door Liezen op 13 mrt 2023 15:46

Onderaan de dalafdaling naar Samnaun het eerste beste restaurant, de Smuggler Alm. Lekker buiten zitten, met blik op de dalafdaling. Lekker eten,biertje en taxfree inkopen !

Wij zijn op zoek naar goede restaurants in het skigebied.
Het gaat ons daarbij om rust, tafelkleedje, prettige stoelen (geen picknickbanken), geen (luide) muziek. En goed eten natuurlijk. Maar ook absoluut geen gebral en champagne.
Bestaat dit in Ischgl?

Liezen op 13 mrt 2023 15:44

Dat bestaat daar niet. Anders gaat het ten koste van hun capaciteit en dat kunnen ze niet missen.

De naast gelegen (rustigere) gebieden zoals Kappl hebben wel een tafelkleedje enz.😁

Wij zijn op zoek naar goede restaurants in het skigebied.
Het gaat ons daarbij om rust, tafelkleedje, prettige stoelen (geen picknickbanken), geen (luide) muziek. En goed eten natuurlijk. Maar ook absoluut geen gebral en champagne.
Bestaat dit in Ischgl?

Bodenalp kun je proberen, dat een typisch Oostenrijks restaurant. Ligt wel een beetje afgelegen, maar voldoet wel aan alle eisen.

*bericht bewerkt door KelSki op 14 mrt 2023 07:13

Dat bestaat daar niet.

Verschuuren op 13 mrt 2023 17:46

Bestaat zeker wel. Luxe is ook een concept in Ischgl dat ze goed snappen.
Alp Trida Skihaus (de achterste): binnen normaal zitten, kleinschalig en leuke bediening
Trider Sattel (één lift boven Alp Trida): wel groot, maar binnen en buiten normaal zitten.
Alpenhaus (net onder Idalpe): beneden is een vreetschuur, maar boven is bediend en luxe
Pardorama (Pardatschgrat): idem (beneden vreetschuur, boven luxer)
Bodenalp en Höllboden: beide zelf nooit geweest, maar allebei nieuwe restaurants met volgens mij zelfde concept van 2 secties (snelle hap of uitgebreid zitten)

Bodenalp en Höllboden: beide zelf nooit geweest, maar allebei nieuwe restaurants met volgens mij zelfde concept van 2 secties (snelle hap of uitgebreid zitten)

Jay op 14 mrt 2023 Bij Höllboden stinkt het op het terras (en om het restaurant heen) wel naar poep, ook als je in de rij staat bij 1 van de 3 liften.

Nogmaals dank voor alle reacties. We hebben er echt wat aan gehad al begrijp ik de tip over de deelgebieden niet zo: Na drie dagen skiën in Ischgl, zijn we, mede op aanraden van andere hotelgasten (en dus posters hier) , een dagje in Kappl gaan skiën. Ik wil niet zeggen dat we spijt van hebben maar het had voor ons geen meerwaarde. O.k. als je even uit het ‘drukke’ Ischgl wil ontsnappen maar hier was het wel heel erg rustig. Wij vroegen ons echt af of dit nog lang bestaansrecht heeft, zo rustig. En voor de twee fraaie afdalingen, 1 en 9, hoef je er niet perse heen te gaan.

Nogmaals dank voor alle reacties. We hebben er echt wat aan gehad al begrijp ik de tip over de deelgebieden niet zo: Na drie dagen skiën in Ischgl, zijn we, mede op aanraden van andere hotelgasten (en dus posters hier) , een dagje in Kappl gaan skiën. Ik wil niet zeggen dat we spijt van hebben maar het had voor ons geen meerwaarde. O.k. als je even uit het ‘drukke’ Ischgl wil ontsnappen maar hier was het wel heel erg rustig. Wij vroegen ons echt af of dit nog lang bestaansrecht heeft, zo rustig. En voor de twee fraaie afdalingen, 1 en 9, hoef je er niet perse heen te gaan.

Kiko op 04 apr 2023 11:03

See > Kappl

Plaats een reactie