Wandelen in Ischgl

Dit onderwerp gaat over de bestemming Ischgl

Heeft er iemand ervaring met wandelen in Ischgl? Zelf ski ik niet meer maar wandelen is een mooie en goede optie. Kan ik even goed mee.

*bericht bewerkt door moderator (Roel) op 30 okt 2023 16:10: Bestemming toegevoegd

Ischgl zelf is niet bijzonder mooi, als het een mogelijkheid is zou ik kijken naar Galtür, See of Kappl.

Inderdaad, voor wandelingen kun je beter in de naastgelegen dorpen gaan liggen. De wandelingen van Galtür naar See en van Galtür naar Ischgl zijn allebei wel mooi om te doen!

*bericht bewerkt door Luuk66 op 30 okt 2023 09:02

Ik weet niet zeker of het in de winter kan, maar je kunt naar de Schwarzwassersee lopen. Die ligt bij het middenstation van de Silvrettabahn (je kunt dus ook met de lift).

Best een leuke wandeling weer naar Ischgl.

nogmaals; ik weet niet of dit in de winter ook gaat.

Totales Vollidiot

In de zomer is het boven prima wandelen. Inderdaad, door het Fimbadal totaan de Schwarzwassersee is prachtig. In de winter zijn het uitsluitend skipistes en wordt wandelen iets uitdagender.
In het dal heb je niet veel opties. Je kan aan de overkant van het dorp, vanaf de nieuwe thermen omhoog. Of anders het dal door, richting Mathon/Galtür, of terug richting Versahl/Kappl, maar om nou te zeggen dat dat bijzondere wandelroutes zijn… Ik denk dat je dan beter in één van de andere dorpen in het Paznauntal moet zitten.

Hallo @huus kijk eens op Bergfex, ik weet niet hoe goed je conditie is? maar je kunt bij sommige ook deels met een lift tot het midden station. En huur ook eens sneeuwschoenen dat loopt met wat meer sneeuw even makkelijker, en neem altijd paar wandelstokken mee. Op de foto hier ziet het er mooi uit. https://nl.bergfex.com/sommer/ischgl/touren/winterwandern/…

null

*bericht bewerkt door Elly3 op 30 okt 2023 15:58

Dienten Die Alte schule

Wij wandelen meestal vanuit Galtür. Vanuit Galtür naar de Wildererhütte is leuk,is langs de rivier en door bos,vandaar kun je verder maar Ischgl,of dus andersom. Of vandaar met skibus weer terug. Vanaf Galtür naar de Bielerhöhe,is de normale autopasweg in de zomer. Heel mooi,let op,bij lawinegevaar gesperrt. Kan evt.bij voldoende sneeuw door eigenaar van Piz Buin teruggebracht worden met sneeuwscooter oid naar dorp. Wel reserveren vooraf.
Vanaf Galtür wandelen naar de Koppsee,prachtige wandeling door natuur. Evt.terugweg halverwege bovenlangs naar de skihut Weiberhimml,heerlijk op terras lunchen,en dan terug naar dorp.
Ook leuk is n dag een Schmugglerkarte kopen aan dalstation Ischgl en met kabelbanen naar Samnaun en weer retour. Met dorpsbus naar Samnaun centrum,daar lunchen en even shoppen,let op wat je koopt,is vaak controle boven op de berg,voor ons geen probleem,maar kijk uit met sigaretten en drank!Ga daarna weer op tijd terug want kost wel flink tijd met al die verschillende liften,uiterlijk 14.45 gondel vanuit Samnaun.
Zo kom je bijna tijd tekort in een week.

Bedankt voor de reacties allemaal.

Dicovermeulen, kan je die smokkel route naar Samnaun ook in de winter doen?? Ivm stukjes stukjes lopen over ski piste.

@huus de smokkelroute gaat in de winter eigenlijk met de liften en loop je alleen kleine stukjes van en naar de lift. Als je goede bergschoenen aan hebt is dat oke, let wel dat je er wel 1.5 u over doet dus ga op tijd terug vanuit Samnaun, anders mis je de laatste lift. Je kan op het midden station van de silvretta wel uit stappen en een stuk nog naar beneden lopen.

Dienten Die Alte schule

Bedankt voor de reacties allemaal.

Dicovermeulen, kan je die smokkel route naar Samnaun ook in de winter doen?? Ivm stukjes stukjes lopen over ski piste.

huus op 31 okt 2023 19:30

Is fantastisch in de winter,mooie vergezichten vanuit de liften,en neem vooral de tijd om even rond te kijken. Warme ,goede schoenen aanbevolen. Alleen eerste stukje van Idalp naar volgende lift is even wat steil naar beneden ,pak de minst steile kant om naar lift te wandelen,(naar rechts vanuit Idalp)ook ivm de skiërs die daar langskomen. Zijn echt maar hele kleine stukjes over de piste,goed aan de zijkanten blijven,is echt prima te doen. Doe deze tocht bij voorkeur met zonnig weer. Kost wel wat maar is echt n aanrader

null
null

*bericht bewerkt door dicovermeulen@hotmail.com op 31 okt 2023 20:23

Plaats een reactie