Welke skischool ligt het meest gunstig?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Königsleiten

Hoi,

In de kerstvakantie gaan wij met onze 3 kinderen voor het eerst naar Königsleiten met onze 3 kinderen (resp 1 jaar en 4 jaar ski-ervaring). We verblijven iets buiten het dorp (Ronach) en ik kom er niet goed uit welke skischool van de twee de handigste keuze is. Wat ik vooral graag wil weten; Welke skischool ligt het meest gunstig tov de liften voor ons? We vinden het zonde als we na het afleveren van de kinderen veel tijd kwijt zijn tot we zelf in de lift kunnen stappen. En dat geldt natuurlijk ook voor de plek waar we ze weer ophalen voor de lunch. Via de zoekfunctie heb ik al wel het een gevonden over skischolen, maar net niet dit. Iemand een idee?

Als ik het zo zie, kun je het beste naar Hochkrimml gaan. Veel parkeerruimte, mooie rustige berg en gewoon aansluiting naar Konigsleiten/ Gerlos. Skischool daar beviel goed met Nederlandse leraren. https://www.skischulekrimml.com/
Je bent zelf ook gelijk in het gebied. Stap in de snelle 6 persoonslift en je bent in één keer boven.
Aangezien de lessen 2 keer 2 uur zijn, zul je niet verder komen dan de eerst lift in Gerlos en moet je weer terug. Op zich gewoon een leuke toer! 's middags bleven we meestal op de berg van Hochkrimml omdat de pistes daar lang goed blijven. Na de les nog snel met de kleine een stukje skien en een warm bakkie doen bij het restaurant op de berg… Ik krijg er alweer zin in!!! Wij gaan naar France dit keer, ook prima!

Ik zie net dat Konigsleiten ook prima is voor jullie. Op zich starten alle scholen in de buurt van de liften. Vanuit Konigsleiten kun je natuurlijk sneller naar Gerlos en terug maar ook de Krimml berg is goed te doen. Sowieso zit je goed: https://www.schischule-koenigsleiten.at/kinderskischule-kurs…
Ook prima, ook NL leraren!!

Dank voor je reactie! Die optie hadden we nog niet bekeken, maar gaan we zeker overwegen. Het is wel iets verder rijden volgens google maps (8,8 km vs 4 km). Kan je je daar een week vermaken zonder steeds hetzelfde stukje te moeten doen? En voldoende opties om met de kinderen nog wat afdalingen te doen ? De oudste 2 komen overal wel af als het moet, maar de jongste heeft 1 jaar ervaring en daarna zijn we ivm corona niet meer weggeweest.

Jullie alvast veel plezier in Frankrijk!

thanx,
Dat is inderdaad wel het nadeel, je komt wel vaak op dezelfde piste, ook voor de verbinding. Maar eerlijk gezegd zijn wij de grootste gebieden gewend (trois vallees, paradiski, zermatt) en vonden we het niet erg om een keer in een kleiner, rustiger gebied te zijn. pistes van topkwaliteit! Voor de jongste is de berg van Krimml ideaal. Bij konigsleiten zijn de afdalingen eigenlijk allemaal wat pittiger.
Jullie gaan je sowieso vermaken. Enjoy!

Check ook nog even de skischool op de Gerlosplatte. https://www.skischule-gerlosplatte.at/

Hier heeft onze zoon, nu 11 jaar, al jaren les.
Volgende week zijn wij er ook weer.
Ook Nederlandse leraren.

School start naast de lift, voldoende parkeergelegenheid en een gezellig restaurant de Platteralm.

Ik zie dit topic nu pas, maar misschien dat in de toekomst mensen er wat aan hebben.

Wij zijn een paar jaar geleden in Konigsleiten geweest.

Volgens mij is het zo dat Unterwurzacher verzamelt en begint bij de Märchenwald piste, hier ligt ook hun oefenweide.
Je kan volgens mij ook verzamelen bij hun locatie in het dorp, maar dan rijden ze de kids met het treintje naar die Märchenwald piste.
Die piste ligt links naast het dorp.

Obermoser begint meer “middenin” het dorp en heeft ook midden in t dorp de beginnerspiste, volgens mij trekken die ook dan sneller naar de Dorfbahn om de berg op te gaan.

Kom je dus met de auto (vanuit Ronach) parkeer je meestal bovenin t dorp bij de lift, dus is t makkelijker om bij Obermoser te beginnen zou ik zeggen.

Ik zie dit topic nu pas, maar misschien dat in de toekomst mensen er wat aan hebben.

Wij zijn een paar jaar geleden in Konigsleiten geweest.

Volgens mij is het zo dat Unterwurzacher verzamelt en begint bij de Märchenwald piste, hier ligt ook hun oefenweide.
Je kan volgens mij ook verzamelen bij hun locatie in het dorp, maar dan rijden ze de kids met het treintje naar die Märchenwald piste.
Die piste ligt links naast het dorp.

Obermoser begint meer “middenin” het dorp en heeft ook midden in t dorp de beginnerspiste, volgens mij trekken die ook dan sneller naar de Dorfbahn om de berg op te gaan.

Kom je dus met de auto (vanuit Ronach) parkeer je meestal bovenin t dorp bij de lift, dus is t makkelijker om bij Obermoser te beginnen zou ik zeggen.

Powermage op 03 jan 2022 15:25

Wat betreft Unterwurzacher klopt het wat je zegt ook in 2022; of je gaat zelf naar Märchenwald piste of je gaat het met treintje.

Let op: Er is een nieuwe parking zodra je het dorp in rijdt. Hier is ook een opzichtig nieuw hotel gebouwd (niet bepaald in de chalet style van het dorp).

Plaats een reactie