Privé skiles voor toffe 15j zoon met downsyndroom

Dit onderwerp gaat over de bestemming Montchavin - Les Coches

Wie o wie kan ons helpen.
Wij zijn op zoek naar iemand die mijn zoon van 15j met Downsyndroom wil skiles geven gedurende een tweetal uurtjes in de voormiddag.
Onze zoon heeft al een 7-tal weken geskied op zijn niveau en met zijn snelheid.
De skischool kan ons enkel les aanbieden van 15u45 tot 17u15 en dat vinden we te laat op de dag en wellicht is alles dan al papsneeuw.
Periode: 11/02/204 tem 16/02/2024
Prijs overeen te komen
4, 5 of 6 dagen - alles is te bespreken

er zijn stichtingen en verenigingen die dat aanbieden bijv. Shos , vgw en nog meer

Dankjewel. Ik mail eens naar die organisaties. Jammergenoeg werken zij meestal vanuit Oostenrijk.

Over pap sneeuw zou ik me half feb niet druk maken

Edwin van Riel

Hoi Mie,

Ik ken iemand die skileraar is exact met dit idee speelt. Kun je aangeven welk gebied/skischool jou nu een aanbod heeft gedaan?

Dankjewel. Ik mail eens naar die organisaties. Jammergenoeg werken zij meestal vanuit Oostenrijk.

mie.hendrik@gmail.com op 07 okt 2023 20:43

Ha Mie, ik zou contact zoeken met SHOS deze organisatie geeft in Nederland les aan iedereen met een beperking in welke vorm dan ook, echt een aanrader om het jaar door te doen met jouw zoon. Daarnaast gaat SHOS ieder jaar een week naar Flachau om daar een mooie sneeuw ervaring te hebben, lekker ongedwongen met een leuke enthousiaste groep goed opgeleide leraaren en ondersteuning. Wel zelf reis en verblijf regelen wat ik persoonlijk als een pre ervaar. Voor dit jaar te laat denk ik maar misschien een volgend jaar.

Hoi, stichting G skiën les elke zaterdag in Huizen. Denk dat je zo kan aansluiten. Gaan met kerst en voorjaar ook mee op vakantie. Kan ook intern. Heel erg leuk.

Dankjewel. Ik mail eens naar die organisaties. Jammergenoeg werken zij meestal vanuit Oostenrijk.

mie.hendrik@gmail.com op 07 okt 2023 20:43

Ha Mie, ik zou contact zoeken met SHOS deze organisatie geeft in Nederland les aan iedereen met een beperking in welke vorm dan ook, echt een aanrader om het jaar door te doen met jouw zoon. Daarnaast gaat SHOS ieder jaar een week naar Flachau om daar een mooie sneeuw ervaring te hebben, lekker ongedwongen met een leuke enthousiaste groep goed opgeleide leraaren en ondersteuning. Wel zelf reis en verblijf regelen wat ik persoonlijk als een pre ervaar. Voor dit jaar te laat denk ik maar misschien een volgend jaar.

sge op 08 okt 2023 14:28

De Shos zit voor de reis naar Flachau 2024 al helemaal vol.
Als je nu aanmeld kom je op een wachtlijst
Maar misschien is het voor jullie een optie om je zoon het hele jaar door te laten lessen in Nederland?
Dat doet de Shos ook.

Beste, bedankt voor de info van SHOS. Ik bekeek dit ook maar wij hebben al geboekt in La Plagne. En zoals ik lees zit alles al vol voor dit jaar. We zijn ook met een groep vrienden dus iedereen moet dan meewillen als we ons zouden verleggen naar Flachau.

Wij wonen in België dus lessen volgen in Nederland zal moeilijk lukken. Toch bedankt voor jullie tips.

Excuses voor mijn bericht hierboven; ik had volledig gemist dat over een specifieke bestemming ging. Ik dacht dat u nog vrij was om te kiezen; mijn bericht ging namelijk over een locatie in Oostenrijk.

Ik weet niet waar je vandaan komt, maar bij De Schans in Uden is ook een speciale groep hiervoor. Vergelijkbaar mijn onze collega’s in Huizen

Plaats een reactie