Live updates Fiss

Dit onderwerp gaat over de bestemming Serfaus - Fiss - Ladis

het begint nu eindelijk ligt te sneeuwen in SFL.

Er valt eindelijk een flinke lading sneeuw. Het kwam wat later op gang dan verwacht was, maar de wolken zijn nu dan eindelijk opengebroken.

Morgen gaat waarschijnlijk de Koningsleithebahn open!

Iemand enig idee hoeveel sneeuw er vandaag is gevallen?

Net gemeten: 12-15 cm sneeuw in het dorp gevallen. Op het moment opklaringen, de sneeuwkanonnen worden aangezet. Hopelijk gaan er wat meer pistes open nu!

Serfaus, Fiss, Ladis en Doppelmayr-fan

Hogerop dus waarschijnlijk iets meer. Laten we inderdaad hopen dat er wat meer pistes worden geopend.
Geloof dat er voor het komend weekend ook nog wat sneeuw op het programma stond.

Wordt er in Serfaus-Fiss-Ladis veel gebruik gemaakt van sneeuwkanonnen. Vind het altijd niet kunnen ivm milieuschade. Mensenlijk plezier mag wat mij betreft nooit boven milieuschade staan.

Hoe ga je naar je wintersport locatie toe? Op de fiets?

Iemand nog enig idee of er de komende dagen meer pistes open gaan?

Op dit moment zie ik slechts enkele pistes extra opengaan in Fiss. De voorkant van de Schönjoch heeft nog veel te weinig sneeuw, net als de zwischenholz en de pistes vanaf de Sattelkopf. Op de Nordseite zullen de Adlerpiste en Genussabfahrt open gaan (werd de hele dag door zwaar besneeuwd).

In Serfaus zullen ook enkele pistes open kunnen gaan, waarschijnlijk de Jochabfahrt en pistes vanaf de Plansegg.

Serfaus, Fiss, Ladis en Doppelmayr-fan

Bedankt voor de info! Super!

Ik maak me er niet druk om. Ik heb al eens mee gemaakt in januari dat ladis en kinderland gesloten waren. In Fiss kun je altijd skien. Zolang de Hexenalm maar open is. Ik zag op de foto’s dat de Bergbahnen flink wat sneeuw hadden opgespoten bij de Frommes Extreme. Die gaat dus binnenkort ook open. Ik verwacht de Waldabfart (Waldbahn) ook. De gondeabfart had ook al een spoor voor grondpreparering. De Gfalabfart is geen hoge prioriteit. Maar het is de laatste jaren al stukken beter geworden met de pistes. Ik heb al regelmatig in de Sunliner moeten zitten om naar Serfaus te komen en dat in januari. Toch verwacht ik dat de Diretissema niet gauw open gaat. De sneeuw lijkt mij niet echt goed te binden met de ondergrond. De pistes rond Steinegg zullen ook niet gauw verder openen (Schonjoch/ Zwischenholzabfart). Die zullen groot en deels afhankelijk zijn van moeder natuur.

JAB

De verbinding met Serfaus via de Sattelkopf is inmiddels open, dan wel via de Harbalobabfahrt. Er zijn genoeg mensen die de Direstissima geskied hebben, deze is zeker nog niet geopend.

De belangrijkste pistes zijn inmiddels wel geopend, de jochabfahrt zou wel open mogen! De waldbahn is al wel een tijdje geopend, de piste niet. Ik verwacht ook niet dat deze snel open zal gaan. Vanuit mijn kamer kijk ik er op uit, en heb er nog geen bully gezien.

Ik zal zsm even een video posten over de condities vandaag

Let it snow

vandaag is er veel dicht! (plansegbahn-nordzeite) enz.

vele pistes zijn open vandaag!

Adlerpiste is geopend! Sattelkopf staan de lanzen aan! Schonjochabfart (west ) open ! Bij de plansegg is zijn ook meer pistes open!

JAB

Morgen Frommesextreme en Waldabfart Waldbahn ook!!!

JAB

Dit gaat de goede kant op!

Het duurt nog een poosje (8 tot 22 maart)

maar we hebben er nu al zin in om naar Fiss te gaan we komen hier al vele jaren.
De kinderen weten inmiddels goed de weg in het gebied ze vinden het super hier.
Eerst nog maar een weekje naar les daux apes in de voorjaars vakantie.Erg leuk deze topic

Sattelabfart en gonde ook open!

JAB

Er wordt momenteel hard gewerkt en er openen steeds meer pistes, er wordt echter wel gewacht met het verspreiden van de kunstsneeuw-depots.
Op de Lange abfahrt, schönjoch abfahrt, Kerbboden-sud, Direttissima en de pistes bij de Puinzbahn liggen enorme hopen kunstsneeuw. Sommige van deze hadden al geopend kunnen worden, waarschijnlijk wordt er gewacht door de Föhn.

Sommige delen moeten nog vermeden worden, zoals de Sattelkopf (behalve Kerbboden abfahrt).

Over het algemeen kan gezegd worden dat op de Nordseite in Fiss veruit de beste condities zijn.

In Serfaus wordt momenteel, zeker overdag, meer besneeuwd. De pistes zijn hier vrijwel overal in goede staat. Toch vind ik dat de condities alleen in Masner kunnen tippen aan die van de Fisser Nordseite.

De dalafdalingen zijn zowel in Serfaus als Fiss, vooral aan het einde van de dag, behoorlijk ijzig. In Serfaus wel beter, door de extra piste.

Serfaus, Fiss, Ladis en Doppelmayr-fan

Ja dat de nieuwe langeabfart nog niet open is verbaast mij wel.

JAB

Sneeuwt het op dit moment in SFL? Hoeveel sneeuwt wordt er verwacht!

Sneeuwt het op dit moment in SFL? Hoeveel sneeuwt wordt er verwacht!

Gast113 op 4 jan. 2014 19:26

Kijk ff op de sneeuwverwachtingskaart

Gang is alles

Ja!!! Het sneeuwt (in Ladis), hopelijk gaat het de hele dag zo

Lange Abfahrt is open!

Wat is de laatste stand van zaken in fiss??? Is de situatie in de laatste paar dagen niet veel verslechterd? En wat zijn de verwachtingen op korte termijn?

Het is vandaag 9 januari 2014 en hoe is de situatie nu in Serfaus wij overwegen de 18e te gaan maar is dit verstandig ?

Hoi elly ik zag net de fotos. http://alpinforum.com/forum/viewtopic.php?f=46&t=49893… kijk op deze site. Zelf ben ik niet tevreden over de condities.

JAB

Vanaf de 18e zitten wij in Ried (onderaan SFL in het dal).
Of we een skipas voor dit gebied gaan kopen hangt voor ons af van de verbeteringen die er eventueel komende week gaan plaatsvinden. Anders wordt het de Snowcard Gold voor Samnaun/Ischgl, Nauders en Kaunertaler Gletscher.
In deze gebieden zijn de condities op dit moment beter dan in SFL volgens mij.
Hoewel het er op de foto’s van SFL op het alpinforum hier en daar niet best uitziet valt er volgens mij best te skiën overigens. Alleen jammer dat er nog het een en ander aan liften en pistes gesloten is.

Aftellen maar!

Ik heb het al eens erger meegemaakt rond de 18e. Toch vind ik schonjoch en sattelkopf vies tegenvallen kwa condities. Ook de scheid.

JAB

Plaats een reactie