Serfaus of St, Anton?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Serfaus - Fiss - Ladis

Hallo,

Wij willen rond 21 maart naar Serfaus of St. Anton. Kan iemand ons vertellen wat rond deze periode aan te raden is?

Alvast bedankt!
gr. Jacqueline

@ Jacqueline,

St.Anton is bijna altijd ‘‘sneeuwzeker’’ te noemen,ook nog in de door jouw aangegeven periode.(ik spreek uit ervaring…) Het gehele arlberggebied is door zijn ligging denk ik wel één van de meest sneeuwzekere gebieden in Oostenrijk. Zelf heb ik geen ervaring met de sneeuwzekerheid in Maart in het Oberinntal (Serfaus,Fiss,Ladis),maar wij (gezinnetje) hebben dit jaar ook een week wintersport geboekt in Fiss (19 tot 26 Maart). Als ik de statistieken qua sneeuwval ziet de laatste 6 jaar in dit gebied dan moet het met een beetje geluk toch wel goed komen denk ik. Wij hebben dit jaar de keus gemaakt voor Fiss omdat dit voor ons met ons 4 jarig zoontje het meest ideale is. Mogelijk zijn er hier mensen op het forum die ervaringen hebben met de sneeuwzekerheid in Maart in dit gebied ? Al met al blijft het ieder jaar weer een ‘‘gok’’ om een juiste wintersportbestemming te kiezen in de juiste periode…

Serfaus ligt hoger maarst. Anton is veel sneeuwzekerder.
Als je voor serfaus kiest, kies dan voor fiss.

Wij zijn enkele jaren geleden met pasen (1 april, geen grap) in Serfaus geweest. Toen we aan kwamen was het 18 graden in het dorp, we konden gewoon in het t-shirt buiten zitten na het skieën. Maar de sneeuw was gewoon nog erg goed, alleen op het eind van de dag was de dalafdaling erg papperig.

Wat een luxe probleem;-)
Je moet gewoon kiezen wat je het leukst lijkt.
Veel plezier.

Hoi,

In St. Anton heb je zeker nog er goede sneeuw(en waarschijnlijk veel); een van de sneeuwrijkste gebieden in Oostenrijk. Geweldig skien, maar voor een beginner bv lastig. Beroemde apres-ski. Ben er meerdere malen geweest erg goed bevallen. Vorig jaar maart (20e) naar Serfaus geweest, mooi en in combinatie met Fiss ook een groot gebied, hoote dorp Serfaus-St Anton scheelt niet veel, Serfaus ligt nog aan de noordzijde van de Alpen maar wel tegen de grens aan. Minder sneeuw maar voldoende om een toffe vakantie te hebben ligt er zeker. Vorig jaar was het een wel erg warme week, maar dat was op dat moment in heel Oostenrijk, zelf op hoogte vroor het niet, toch besloten om dit jaar weer te gaan; 20 maart…en na een week zojuist besloten er een 3 tal nachten ST Anton aan toe te voegen. Persoonlijk zeg ik St.Anton trekt me net iets meer maar duidelijk mag zijn dat Serfaus ook erg leuk is anders zou ik er niet een week naar toegaan. Overigens denk ook eens aan Ischgl…mocht je een hekel aan de aanwezige bondjassen hebben, er zijn ook echt normaal en goed betaalbare slaapplaatsen te boeken. Skien in Ischgl is ook super en sneeuwzeker.

fijne vakantie Jan

Tja, wat kies je; BMW of Audi? Voor de één is St Anton top, voor de ander Serfaus. Ga toch gewoon in 2 jaar naar allebei. Serfaus en St Anton zijn allebei top en aan dat rijtje kun je ook nog Ischgl toevoegen. Het ligt eraan wat je wilt. Met kleine kinderen zou ik Serfaus kiezen. Succes!

We hebben een keus gemaakt en het wordt dit jaar St. Anton. Jullie info heeft zeker geholpen. Bedankt allemaal!

was jij afgelopen week in Sankt Anton?

Hallo,
Ik vroeg mij af of je via de piste’s van St Anton naar Serfaus kan komen, of moet je dan echt de auto/bus pakken? Heeft iemand hier ervaring mee?
Groetjes Judith

Ik denk dat het heel erg moelijk wordt om van St Anton naar Serfaus te skiën :D. Bedoel je niet lech/zürs? Dan moet je met de bus, behalve als je met een gids via de skiroute gaat.

Serfaus, Fiss, Ladis en Doppelmayr-fan

@judith. Dat zit er niet in… zijn twee aparte gebieden. Kijk op deze site eens naar de pistekaarten…:-)

Aequilater Nubila

Oke, ik weet genoeg. Heel erg bedankt voor jullie tips!

En St. Anton en Serfaus zijn extreem verschillend. (nogal pittig vs. nogal makkelijk). Idem voor St.Anton vs. Lech… on-piste that is… :-)

@Gast642: de skiërs in St Anton zijn gemiddeld stukken beter dan in Serfaus. Dat betekent ook dat de skiroutes in Serfaus en Fiss nog lang leuk blijven, terwijl die in St Anton na 2-3 dagen helemaal zijn afgeskied. En ik waardeer het zeer dat, vooral in Serfaus, er de afgelopen jaren flink wat zwarte pistes zijn bijkomen. Ik vind weinig leuker dan om half 4 nog op de Lazid te staan, de keus te hebben uit 3 inktzwarte pistes (Hohe Pleis, Lazid X dream en Tschein) waar de sporen van de pistenbully nog in staan. Geniaal!

Plaats een reactie