Gerlos versus Serfaus

Dit onderwerp gaat over de bestemming Serfaus - Fiss - Ladis

Inderdaad skiwi, vreemde beoordeling van de ANWB, ben jaren in Serfaus geweest, blijf ik 1 van de mooiste skigebieden in Oostenrijk vinden.

Zell am Ziller, ook meerdere keren geweest, 20 jaar geleden heb ik daar leren skiën. Dit jaar is er een da afdaling wat het gebied completer maakt. Zell is op zich wel een grappig dorpje maar geen echt skidorp door gebrek aan een dalf daling en dat het wat verder van de pistes af ligt. Dit zal zo blijven, hierdoor is het prijsniveau wel aantrekkelijker.
Men investeert wel in het gebied rond de dal afdaling.

dal afdaling is er vanaf dit jaar wel in Zell am Ziller!
wel bijblijven he? :) :)
maar neemt niet weg dat Fiss/Serfaus heel mooi is!
maar je hebt gewoon wat meer mogelijheden als je centraal in het Zillertal zit, een dagje Fugen/Hoogfugen, Mayerhofen, Gerlos koningleiten, Lanersbach en evt Tux, allemaal op relatief kleine afstand.
Serfaus/Fiss kan je naar Ladis, maar dat is niet iets extra’s!

das vreemd dat had ik ook geschreven, oja het staat er ook maar even verder begin ik wat ongelukkig te schrijven…
ik bedoel dat het apres ski karakter van Zell wat minder is doordat het dorp zich wat verder van de dalafdaling en liften bevind

Vanuit zell am ziller moet je immers alrijd met de auto naar de andere gebieden. Bovendien zit je aan de rand van het gebied naar Gerlos en moet je steeds hetzelfde saaie stuk naar Gerlos heen en terug doen.
Dalafdaling naar Zell am Ziller? Die kan nooit in het dorp uitkomen. (Zoals in sfl). De grote weg zit altijd tussen het dorp en de piste.

groetjes, x10

Xx10

ja, dat is altijd zo, zit je in Gerlos… wil je naar Zell, en andersom, en dat saaie stuk van en naar heb je gelijk in, maar ben verschillende keren vanaf Zell richting Gerlos Offpiste geweest, dat maakt dat tourtje wel weer heel leuk!
en inderdaad is het dorpje verder ja, maar dat maakt me niet uit, inderdaad is Serfaus en Fiss dat aangaand beter gelegen, en nog eens op 14/1500 mtr hoogte, maar na n stuk of tien keer daar geweest te zijn wil je wel weer eens wat anders.
groetjes @Katerski

Oh, ik meende dat de vraag was welk gebied mooiere pistes heeft.

Xx10

Plaats een reactie