ervaringen skischool Fiss-Ladis

Dit onderwerp gaat over de bestemming Serfaus - Fiss - Ladis

wij vertrekken volgend weekend naar Ladis en onze zoon (5 jaar) zal daar in een skiklasje gaan. Hoe is de kwaliteit van de lessen? En de maximale groepsgrootte? Ik lees elders op internet dat juist in vakanties ook niet-gediplomeerde skileraren de beginnersgroepjes gaan lesgeven. Is dat zo? En is dat een nadeel of valt dat wel mee bij die kleintjes?

Ben vandaag terug uit Serfaus Fiss Ladis. Ben er nu meer dan 10x geweest. Sorry, zelf geen kinderen. Maar wat ik altijd heb gezien is een groepsgrootte van max 7 a 9. Er staat bij mijn weten altijd een gediplomeerde voor de groep. Niveau van lesgeven is prima en het wordt ook leuk gebracht. Wat wel kan is dat op de grotere groepen kleinjes nog een extra persoon/skileraar in skileraarkleding meegaat om te helpen met begeleiden in de liften, gevallen kindjes oprapen en als bezemwagen fungeren. Dat kan natuurlijk een ongediplomeerde of iemand in opleiding zijn. Zeker voor de basis beginselen hoeft dat volgens mij niet per se een gediplomeerde te zijn. Bertha’s kinderland is erg leuk. Als ik zelf nog eens kinderen krijg dan gaan ze daar zeker op les.

Wij komen hier ook al een aantal jaren met 2 kids, prima ervaringen met de skischool. Natuurlijk is het druk maar er wordt niet gerommeld met grotere groepen of niet-kundige leraren. Overigens zijn er veel NL jongens/meiden die les geven. Onze meiden zijn 8 en 11 en kunnen na 5 keer les al lekker meekomen, skilessen hebben zeker rendement gehad. Veel plezier en wellicht zien we elkaar daar nog.

Volgende week gaan wij ook met onze dochter van 5 naar Ladis. Vorig jaar zijn wij er ook geweest. De lessen zijn erg goed en professioneel. Mijn dochter vond het ook erg leuk. Ze gaan natuurlijk skien met de kinderen, maar doen ook veel leuke spelletjes tussendoor!
MVG Miriam

Plaats een reactie