Rode pistes in Serfaus Fiss Ladis

Dit onderwerp gaat over de bestemming Serfaus - Fiss - Ladis

@Gast423, ski de eerste dag rustig van Fiss naar Ladis. Dit is een mooie brede blauwe piste en als je deze onder de knie hebt ga je de Moseralm op. Onder de Rastbahn is ook een brede blauwe piste. Ik weet zeker dat jullie na een paar dagen het vertrouwen hebben om de Frommes afdeling te doen. Veel plezier.

Rob

Fiss / Serfaus is een van de kindvriendelijkste gebieden van oostenrijk. Dit zegt al genoeg over het gebied. Als het alleen voor gevordenen zou zijn. Is het niet kindvriendelijk, dus het valt wel mee, dat rood alleen rood is.

Ik kon destijds in mijn tweede skivakantie (was toen echt een beginner) het hele gebied rond. Er zitten enkele lastige rode pistes tussen (in de zin van veel bulten) die je als beginner rustig moet nemen maar over het algemeen is het goed te doen. Er zijn ook echter genoeg blauwe waar je heerlijk ervaring en vertrouwen op kan doen.

Aftellen maar!

Tis alweer wel een tijd geleden maar hier wilde ik wel op reageren, want daar krijg ik nogal jeuk van.
@Gast450

Wat een onzin, je hebt maar te accepteren dat er ook beginners op de rode pistes zijn, een gebied is niet alleen voor gevorderden.

Gast450 op 12 nov. 2012 15:30

@Tomba

wij komen al meer als 10 jaar in SFL dus elke piste ken ik op mijn duimpje
wat voor de een rood is is voor de ander weer blauw en wat voor de een rood is kan voor een ander alweer zwart zijn tja tis maar net hoe je het bekijkt

blauw=blauw
rood=rood
zwart=zwart

niet moeilijk toch? als je als beginner een ongeluk veroorzaakt op een rode piste, en bent aantoonbaar niet geschikt voor die piste (via getuigen) ben je 100% aansprakelijk voor eventueel letselschade en gevolgschade dat je bij een ander aanricht.

Het is gewoon een van de 10 FIS-regels waar je je aan dient te houden. Als mensen die nou eens een keer zouden lezen en respecteren dan zou dat al een hoop ellende schelen.

@Martijn: volledig mee eens!

Tis alweer wel een tijd geleden maar hier wilde ik wel op reageren, want daar krijg ik nogal jeuk van.
@Gast450

Wat een onzin, je hebt maar te accepteren dat er ook beginners op de rode pistes zijn, een gebied is niet alleen voor gevorderden.

Gast450 op 12 nov. 2012 15:30

@Tomba

wij komen al meer als 10 jaar in SFL dus elke piste ken ik op mijn duimpje
wat voor de een rood is is voor de ander weer blauw en wat voor de een rood is kan voor een ander alweer zwart zijn tja tis maar net hoe je het bekijkt

blauw=blauw
rood=rood
zwart=zwart
niet moeilijk toch? als je als beginner een ongeluk veroorzaakt op een rode piste, en bent aantoonbaar niet geschikt voor die piste (via getuigen) ben je 100% aansprakelijk voor eventueel letselschade en gevolgschade dat je bij een ander aanricht.
Het is gewoon een van de 10 FIS-regels waar je je aan dient te houden. Als mensen die nou eens een keer zouden lezen en respecteren dan zou dat al een hoop ellende schelen.

martijn op 11 dec. 2012 19:11

Het zou zeker een hoop ellende schelen en daarnaast ook een hoop drukte. Vaak zijn het de mensen die van zichzelf vinden dat ze supergoed kunnen skiën die de drukte EN de ongelukken veroorzaken.

Mensen het is even tijd voor wat minder nuance:
Als je niet (goed) kunt skiën, rot dan gewoon op van de moeilijke (= rode / zwarte) pistes.
Zelf ben ik (zo vind ik zelf) een heel behoorlijke skiër maar 2 weken per jaar is echt geen basis om jezelf een gevorderde skiër te kunnen noemen. En dus mijd ik zwarte pistes. Punt.
Als de rest dat ook eens zou doen (in plaats van achter de anderen aan te gaan, want ‘wat zij kunnen kan ik ook’) zou dat een hoop ongelukken en ellende schelen.
Zo simpel is het.

Mensen het is even tijd voor wat minder nuance:
Als je niet (goed) kunt skiën, rot dan gewoon op van de moeilijke (= rode / zwarte) pistes.
Zelf ben ik (zo vind ik zelf) een heel behoorlijke skiër maar 2 weken per jaar is echt geen basis om jezelf een gevorderde skiër te kunnen noemen. En dus mijd ik zwarte pistes. Punt.
Als de rest dat ook eens zou doen (in plaats van achter de anderen aan te gaan, want ‘wat zij kunnen kan ik ook’) zou dat een hoop ongelukken en ellende schelen.
Zo simpel is het.

Gast041 op 3 jan. 2013 11:44

Natuurlijk prima als jij zwarte pistes mijd, iedereen moet doen waar die wel of geen zin in heeft. Veel mensen leren skiën door af en toe een piste te doen die net boven hun niveau ligt. Dus als je blauw beheerst, eens een makkelijke rode, als je rood beheerst eens een makkelijke zwarte en als je zwart beheerst eens een makkelijke route. En als je dat doet bij goede sneeuwcondities, leer je mooi weer iets nieuws. In Serfaus ben ik me iemand na 5 dagen skiën naar Masner gegaan. Niet de (toen nog) Minders op, maar wel via Lazid - Scheid - Moos naar de hut en weer terug via het bergstation van de Moos naar dat korte liftje naar de Lazid en met een "Talfahrt" naar beneden. Ging uitstekend.
en

Plaats een reactie