Skien in december in serfaus

Dit onderwerp gaat over de bestemming Serfaus - Fiss - Ladis

Ik wil volgend weekend met een vriend ff een weekendje skien in serfaus, op de site staat alleen dat er pas 37% van de pistes open zijn, iemand een idee of de rest volgend weekend wel open is? Zo niet ideeën waar ik anders heen kan gaan. Dichtbij huis…

Hier is een overzicht van de pistes: http://www.serfaus-fiss-ladis.at/de/service/lifte/pisten…
Jammer, minder goed over nagedacht door de website-bouwers.
Wel kolom status, piste, type. Maar er is geen kolom “dorp”
Ook kun je de kolommen niet even sorteren door een klik.

Ik zou zeggen gewoon gaan, er komt nog meer sneeuw.

Ik hoop dat er de komende week nog wat pistes open gaan want wij zitten er ook vanaf donderdag.

Als je Serfaus dicht bij huis vindt zijn er nog wel meer opties zoals bijvoorbeeld St.Anton.

Bedankt voor de reacties, St. Anton is idd ook een optie, daar kan ik op het moment alleen geen goedkope geschikte accommodatie vinden, maar heb nog wat aanvragen openstaan

Nog steeds Serfaus in het verzier maar iemand al ideeen of er komend weekend meer pistes opengaan?

Lijkt me ook moeilijk voorspellen voor ieder van ons welke pistes open gaan. SFL heeft een facebook pagina. Daar wordt regelmatig dezelfde vraag gesteld. Het antwoord is ook steeds hetzelfde: we werken eraan maar zijn afhankelijk van de hoeveelheid sneeuw.
Op SFL staat ook een kaart met geopende pistes: http://www.serfaus-fiss-ladis.at/de/winter/winterpanorama…

Thanks allen. Precies waar ik ook naar op zoek was.
Wij zijn komende week ook in Serfaus te vinden. Het is voor ons de eerste keer dat we zo vroeg in het seizoen op wintersport gaan. Ik kan me naast een gebrek aan voldoende sneeuw voorstellen dat het vanwege de relatieve rustige periode voor skigebieden financieel interessanter is om slechts een deel van de pistes te openen.

Het viel mij ook op en de sneeuwhoogtes die er nu liggen zijn voor Serfaus in het begin van het seizoen meer dan gemiddeld. En normaliter is dan alles open. Het is er nog niet druk misschien is dat de reden. Overigens is dat voor de reeds aanwezigen een afknapper. Ik vind het ook niet des Serfaus. Toch nog te weinig sneeuw?

Normaliter alles open in Serfaus op dit moment is niet waar. Vorig jaar was de verbinding met Fiss op dit tijdstip nog niet eens open en ook 2 jr geleden konden wij in deze week zeker niet alles skiën. Te weinig sneeuw? In het dal een halve meter en hogerop een meter dus daar geloof ik niet in. Denk eerder dat je het moet zoeken in te veel sneeuw en de bijbehorende problemen. Beter dit dan groene weides dus we zullen het overmorgen wel zien :)

Waarom rijd je niet door naar Saalbach Hinterglemm? Dat gebied is bijna helemaal open, 180 km… Daar kan je je wel een weekje vermaken.

It's all about the turns duuuuuude!

Omdat Saalbach relatief ver is en hij geen week wil maar een weekend.

Bij mij thuis vandaan scheelt het 45 minuten volgens Google Maps. Dus daar hoef je het niet voor te laten. 100km piste extra voor 45 minuten, zou ik gauw gekozen hebben…
[offtopic] Serfaus is trouwens leuk uitgebreid met skiroutes en een paar nieuwe liften, ziet er super uit![/offtopic]

It's all about the turns duuuuuude!

Waar trek je de grens op een gegeven moment qua reistijd. 45 minuten verder is inderdaad peanuts, maar als je bereid bent om nog een half uurtje verder te rijden zit je ook in Val Thorens :) En met een kleine 100 km aan pistes in Serfaus kan ik me een weekend prima vermaken. Hoe dan ook stap ik komende nacht in de auto richting Serfaus :)

bedankt voor alle reacties! het is inderdaad wat paskal zegt, waar leg je de grens. Wij hebben nu gekozen voor serfaus en stappen vrijdag ochtend in de auto naar Serfaus heb er zin… nu nog even bedenken door de tunnel of over de fernpass…

Laat even weten hoe het is in Serfaus?? Anders ga ik ook nog een paar dagen…

Hoe het is in Serfaus?

  • gisteren en vandaag prima weer met zon dus was genieten met de hoofdletter G
  • op de hoogste toppen wel veel wind waardoor de Schönjochbahn 2 dicht was en je dus in dat deel niet kon komen vandaag
  • heerlijk rusitig: geen wachtrijen bij de liften en plaats zat in de restaurants tussen de middag
  • morgen een slechte dag met sneeuw en veel wind, zondag weer beter met half zon/bewolking

We zijn erbij vanaf zondagochtend!

Eerst dagje was top, ondanks de sneeuw erg lekkere dag gehad! Geen wind gezien maar wel heel de dag verse sneeuw! Morgen schijnt helemaal top te worden, voornamelijk zon!

Wederom een top dag, goede sneeuw en regelmatig een zon! Morgen alweer laatste dag…

Bij mij thuis vandaan scheelt het 45 minuten volgens Google Maps. Dus daar hoef je het niet voor te laten. 100km piste extra voor 45 minuten, zou ik gauw gekozen hebben… [offtopic] Serfaus is trouwens leuk uitgebreid met skiroutes en een paar nieuwe liften, ziet er super uit![/offtopic]

Arjen op 12 dec. 2012 12:28

Welke liften zijn er nieuw dan?

Er zijn een aantal nieuwe ski-routes, de Waldabfahrt in Serfaus en de Plazörabfahrt in Fiss zijn verbreed, maar er zijn geen nieuwe liften bij gekomen dit seizoen.

Plaats een reactie