Bierprijzen!!!

Dit onderwerp gaat over de bestemming Sölden

Ik heb nergens gezegd dat ik zat op de pistes ga… Ik ga op de eerste plaats nog altijd om te boarden…
Apres ski hoort er gewoon bij. Dus tis pinten pakken van 16u tot 21u en dan bed in om 's morgens weer als eerste aan de lift te staan!

herrbiermeister op 2 dec. 2013 16:44

Pas op! Om je gemiddelde van 15-20 pintjes te halen, moet je er ongeveer 3-4 per uur drinken.

Ik heb nergens gezegd dat ik zat op de pistes ga… Ik ga op de eerste plaats nog altijd om te boarden…

Apres ski hoort er gewoon bij. Dus tis pinten pakken van 16u tot 21u en dan bed in om 's morgens weer als eerste aan de lift te staan!

herrbiermeister op 2 dec. 2013 16:44

Pas op! Om je gemiddelde van 15-20 pintjes te halen, moet je er ongeveer 3-4 per uur drinken.

Mathijs! op 2 dec. 2013 17:03

Mathijs weet het :p

Dus tis pinten pakken van 16u tot 21u …

herrbiermeister op 2 dec. 2013 16:44

20 pullen in 5 uur, ofwel 4 per uur. Wordt je bier niet pislauw met zo’n laf tempo?

Dus tis pinten pakken van 16u tot 21u …

herrbiermeister op 2 dec. 2013 16:44

20 pullen in 5 uur, ofwel 4 per uur. Wordt je bier niet pislauw met zo’n laf tempo?

Hansi op 2 dec. 2013 17:22

Je moet toch ergens beginnen?

Even a bad day skiing is better then a good day at work

Topic even verhuisd naar de Stube, daar is het ondertussen meer op zijn plek. :)

MAND!

We hebben dé tank van de lage landen gevonden :D

@Yo-Han Daar heb je goed gelijk in :P

Gang is alles

Dus tis pinten pakken van 16u tot 21u …

herrbiermeister op 2 dec. 2013 16:44

20 pullen in 5 uur, ofwel 4 per uur. Wordt je bier niet pislauw met zo’n laf tempo?

Hansi op 2 dec. 2013 17:22

Was er niet ergens een topic met grappigste posts op het forum? Ik nomineer deze ^^ :-D

Geek, Snowboarder, iPhone developer

Over laffe thempo’s gesproken. Ik ga met mijn studenten vereniging skiën en daar gaat een bierteam mee. Die hebben dus geen pas en houden de tap open voor de skiërs en boarders. Ik bedoel dat is pas echt team spirit.

Full time Bourgondiër, parttime arbeider.

Prijs ligt ongeveer op 4 euro voor een pul 0.4 liter. Absurd duur daarom neem ik ook mooi de pul mee. Mooi collectors item!

null

Prijs ligt ongeveer op 4 euro voor een pul 0.4 liter. Absurd duur daarom neem ik ook mooi de pul mee. Mooi collectors item!

null

ThomasH op 2 dec. 2013 19:38

Ik denk dat dat voor onze topicstarter geen optie is dan zit hij met 140 glazen op het einde van de week :-)

Prijs ligt ongeveer op 4 euro voor een pul 0.4 liter. Absurd duur daarom neem ik ook mooi de pul mee. Mooi collectors item!

null

ThomasH op 2 dec. 2013 19:38

Ik denk dat dat voor onze topicstarter geen optie is dan zit hij met 140 glazen op het einde van de week :-)

Bruno op 2 dec. 2013 19:42

Ja deze had ik kunnen verwachten. 1 elke avond maar wel elke keer een andere uit de verschillende tenten. :P

Vier euro voor 0,4 ltr valt toch wel mee, in nederland betaal je al gauw ruim twee euro, voor een vaasje ( 0,23)

Hahaha zijn we weer over de prijs van het bier aan het praten.

Het forum behoudt zijn Nederlands karakter moeiteloos, ondanks de Belgische invasie ;)

De spanning loopt hoog op in het wintersporters forum.

Ik denk dat @Niels. het wel weet, hij is in november in Sölden geweest :P

Jesper op 2 dec. 2013 16:38

Ik schuif de vraag door naar @.Robin

Ik neem er niet eentje minder om, :D

Zit er in Solden geen Hofer of Lidl of M -preis .
Rugzak vol voor een paar EURO’S

Hahaha zijn we weer over de prijs van het bier aan het praten.

Het forum behoudt zijn Nederlands karakter moeiteloos, ondanks de Belgische invasie ;)

Niels. op 2 dec. 2013 20:08

Het topic komt nochtans uit België ;)

Dat zie je ook regelmatig. Halve liters in blik in de pocket en dan opdrinken in de lift. En die lucht… Ik ben dan blij als ik er weer uit mag!

Ik hoorde laatst dat een biertje op het Damrak best aan de prijs is. Klopt dat?

Heerlijke discussie dit…

Dat zie je ook regelmatig. Halve liters in blik in de pocket en dan opdrinken in de lift. En die lucht… Ik ben dan blij als ik er weer uit mag!

joepiedepoepie op 2 dec. 2013 21:14

Gebeurt dat serieus? hahaha

Gang is alles

Bier uit blik is echt niet te drinken, je proeft meer blik dan bier :(

Certified ski-boy, glijbewijs

Tel maar gewoon 5 euro voor halve liter…

First powder, last beer...!

Er zijn behoorlijk wat bier experts die stellen dat bier uit blik de hoogst mogelijke kwaliteit heeft omdat het niet aan oxidatie en licht blootgesteld is.

Pannenkoek; een castrerende discus die door een agrarische autochtoon tussen je benen geramd wordt

Bier: uit een vat natuurlijk !

Prijzen in Sölden zijn niet mals. @Niels. begon er spontaan van te beven. Reken op een 4 à 5 voor een halve liter.

Vier euro voor 0,4 ltr valt toch wel mee, in nederland betaal je al gauw ruim twee euro, voor een vaasje ( 0,23)

pimmetje op 2 dec. 2013 20:04

Klopt. Negen euro voor een pilsje is wel duur, maar 4 à 5 euro voor een pul van 0,4l zou me niks tegenvallen.

Vreemd dat je toch eenmaal in je tentje op een festival bier uit blik leert waarderen! heerlijk 's ochtends als je net je ogen hebt geopend nog in je slaapzak je eerste blik opentrekken en dan de reacties van je mede-festivalgangers hoort ‘kijk, er is er een wakker geworden!’ :D

Don’t get me wrong, ik drink over het algemeen liever wat overheerlijke speciaalbieren (met als toppunt het Kerstbierfestival in het Belgische Essen!), maar een lauw blik pils op het juiste moment gaat er toch erg goed in ;)

Ok ik ga een beetje off-topic hier, 0,4L bier voor 4 à 5 euro? Dat is nog niet zo erg veel hoger dan hier in de Nederlandse kroegen…prima te doen!

Minion of the boards

Alles uit blik is niet te zuipen. Je proeft inderdaad alleen maar blik en… veel te veel koolzuur!
De prijs voor een pul bier in Sölden ligt inderdaad ergens tussen de 4 en 5 euro. Twee jaar terug 4,20 euro voor zover ik me kan herinneren. @jesper Ja, dat gebeurt echt en het lijkt wel of die gasten helemaal gemarineerd zijn in het bier! Zo meurt het dan in de gondel!

Hoe is 5€ voor een halve liter nou ineens extreem duur. Ik betaal in Groningen doorgaans een euro inderdaad, maar na piekuur toch echt soms al 2,40 voor iets wat nog niets eens door kan voor een vaasje (0,18 - 0,20) en in de Randstad kan je soms al 2,60 of 2,70 aftikken voor een vaasje.

Wie nooit valt zal niet weten waar z´n grens ligt.

Wat een onzin trouwens dat bier uit blik niet te zuipen zou zijn. Dat is helemaal per bier afhankelijk en ik denk dat met name de goedkope halve liters, die voor de meeste al niet echt het lekkerst zijn, ook nog eens snel minder worden doordat het snel opwarmt en een halve liter drinkt langzamer dan flesje van 0,3.

Bovendien is het heel persoonlijk.

Wie nooit valt zal niet weten waar z´n grens ligt.

Plaats een reactie