Tignes 1800, een gloednieuw dorp, maar ook aan te raden?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Tignes

Zoals de titel al verklapt, zijn we van plan om met ons reisgezelschap (mijn ouders, broer en vriendin) naar Tignes te gaan de eerste week van februari.

Ons oog is gevallen op het nieuwe dorp Tignes 1800, gelegen bij tignes les Boisses (https://www.wintersporters.be/weblog/bericht/3669/Tignes-bou…!). Als accomodatie kiezen we voor Résidence Kalinda Village.

Mijn vraag is nu of iemand mij dit dorpje kan aanraden (of afraden). Duurt het lang vooraleer je met de liften een beetje centraal in het skigebied van tignes zit?

Daarnaast vraag ik me ook af op ze op schema zitten, de opening van het dorp zou voor december 2013 gepland zijn?

Alvast bedankt!

Groetjes

Ik heb al een weekje doorgebracht in Les Brévières, en da’s nog iets verder naar het uiterste hoekje van het gebied. Voor gevorderden geen probleem om tot helemaal de andere kant van Espace Killy te raken.

Deze zomer was het in 1800 alleszins nog 1 grote bouwwerf, dus het zou mij niet verbazen mocht nog niet alles afgewerkt zijn, maar als je een goede deal weet te vinden en je je op voorhand erop instelt dat nog niet alles soepel zal lopen, why not. Ze hebben er tegen februari al een kerstvakantie vol kritische Britten op zitten ;-)

Geek, Snowboarder, iPhone developer

s’ avonds zal je weinig vertier hebben, daarvoor moet je naar Tignes la lac
de ski bussen rijden wel s, avonds alleen zal je de rijtijden even na vragen

Wij gaan binnen 3 weken naar Tignes Val Claret , waren zeker van plan om eens een kijkje gaan te nemen in Tignes 1800. (voor evt volgend jaar daar eens te boeken) Aangezien het ganse dorp door CGH in handen is genomen zal het wel in orde zijn. Ik laat zeker iets weten binnen 3 weken!

Bedankt voor de reacties, we gaan morgen wss het risico gewoon nemen en boeken. Ons reisgezelschap bestaat uit zowel gevorderden en als niet gevorderden wintersporters. Enkel diegene die gevorderd zijn moeten eens naar de andere kant van Espace Killy gaan, de andere zullen wel tevreden zijn met het gebied van Tignes alleen.

Ben benieuwd naar je update achter 3 weken Sarah.

Andere reacties zijn uiteraard nog steeds welkom!

je kan rustig naar val d’ isere, je moet alleen zorgen dat je de grote gondel in val d’ isere voor 3 uur terug gaat

heb op de volgende site constructie foto’s gezien. Op zich kan je daar ook nog niet op zien of alles tijdig in orde is maar volgens mij ziet het er toch niet slecht uit.

http://www.flickr.com/photos/93691255@N06/sets/7215763787185…

Plaats een reactie