Skibus verbinding Les Menuires --> Val Thorens

Dit onderwerp gaat over de bestemming Val Thorens

Hallo allemaal,
Ik ben van plan met een groep studievrienden te skiën in Val Thorens. Onze verblijfplaats is alleen in Les Menuires. Nu vroegen wij ons af hoe de verbinding met bus is tussen deze twee plaatsen. Wij zijn namelijk wel van plan om te après-skien in Val Thorens, en willen daarna niet nog moeten terugskiën naar Les Menuires. We vroegen ons dus af hoe wij dan weer terug op onze verblijfplaats kunnen komen? Is de skibus voor iedereen of alleen voetgangers? En klopt het dat de laatste rit om 18:15 is?
Ik hoor graag van iemand die heer meer van weet!

In de bus is geen skimateriaal toegestaan, en na 18u ben je op taxi’s aangewezen. Samen een taxi delen is nog wel te overzien qua kosten. Andere methoden zijn er niet echt. De pistes zijn dan ook gesloten, en terugskien is ten zeerste af te raden.

Gezien je wensen, kun je niet beter proberen om te boeken naar ValTho?

Waarom neem je geen skipas voor LTV, maak gewoon dat je de laatste lift naar boven neemt en dan skiën naar les Menuires , ik heb dat vroeger genoeg gedaan als ik sliep in brides les bains

Terug skieen naar les menuires is erg makkelijk… blauw groene piste.

De eitjes in les menuires bij terugkomst van val Thorens blijven normaal lang draaien

Terug skieen naar les menuires is erg makkelijk… blauw groene piste.

Droopy2 op 11 okt 2021 22:32

Ik zou zeker die piste niet in het donker doen, geen enkele eigenlijk. Dit is een prikpad, wandelen zul je dan.

Ooit in Italië, Passo Tonale meegemaakt dat de liften te lang bleven draaien met kerst. Is echt geen lachertje, skiën in schemerlicht, net bij het donker worden terug tot aan het hotel kunnen skiën. Iedereen zag aan mijn gezicht dat er iets gebeurd was.

Nog geen GSM, te koud om te wachten op een pistebully.

Vergeet ik nooit van mijn leven.
Ps ik kan goed skiën voor een Belg.

Waarom neem je geen skipas voor LTV, maak gewoon dat je de laatste lift naar boven neemt en dan skiën naar les Menuires , ik heb dat vroeger genoeg gedaan als ik sliep in brides les bains

Pieter230976 op 11 okt 2021 19:27

En wanneer ga je dan apres-skiën?

In Les Menuires is ook een yeti-bar, misschien gewoon daar apres-skieen?

Als je een keer 's avonds wil stappen zou ik een taxi pakken. Was een paar jaar geleden €30, maar zal nu wel wat duurder zijn.

Wil je elke avond tot ver na sluiting skiliften door, zou ik inderdaad voor valthorens zelf kiezen.

Plaats een reactie