Val Thorens of Les Menuires?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Val Thorens

Komende week verblijf ik een week in Orelle met een groep vrienden. Echter, wij overwegen om een nacht een accommodatie te boeken in Val Thorens om te kunnen apres skiën, de lift van Trois Vallees Expres gaat namelijk maar tot 17:00.

Nu twijfelen om een accommodatie in Val Thorens of Les Menuires te nemen. Val Thorens is beduidend duurder dan Les Menuires, maar ik begreep wel dat je met een bus van Val Thorens naar Les Menuires moet. Nou begreep ik ook dat de nachtclubs momenteel dicht zijn in Val Thorens, maar La Folie Douce etcetera wel gewoon. Is er ‘s avonds wel wat te beleven in les menuires of is het weinig?

Kijk uit naar jullie reacties!

Het voorzieningenniveau van Les Menuires is veel hoger dan dat van Val Thorens. Veel meer winkels en horeca. Wij komen 's avonds in diverse restaurants daar, maar niet in de wel aanwezige bars/ horeca. Overdag zijn er wel gezellige terrassen, die we aan het eind van de skidag bezoeken.

Hen48

Van Orelle naar Les Menuires ken ik enkel via de liften/pisten. Op een andere wijze lijkt me dat geen reele optie.

Hen48

@hulst dat klopt inderdaad. We zitten beneden in Orelle. Daarom ook een nacht in ValTho / Menuires. Met de lift over en de volgende dag met de lift terug :-)

Skien vanuit Les Menuires naar Val Thorens v.v. gaat vrij snel, behoudens omstandigheden zoals teveel wind of lawinegevaar, waarbij liften uitvallen. Normaal sta ik vanuit Les Menuires binnen 3 kwartier tot een uur in Val Thorens. Dat kan via blauw/rood. Andersom gaat dat ook vlot. Uiteraard op de lifttijden letten. Overdag vind ik Les Menuires overdag gezellig met name in de wijken Croisette en Bruyeres met gezellige terrassen. 's avonds is beduidend rustiger al zijn de meerdere restaurants goed bezet. Er zij ook wel barretjes. Ik ben geen echte uitgaander, dus ik vind het best zo. Het leukste is nog steeds een dagtocht langs de grootste dorpen in de Trois Vallees, met voldoende terrassen en restaurants, waarbij je vele skiers tegenkomt. Ik zie de Folie Douce enkel wanneer ik er 's middags met de lift overheen kom, terug naar Les Menuires. Ik heb geen enkele behoefte daar tussen te gaan staan,

Hen48

1 nacht acco is best lastig. Het zijn nu rustige weken dus wie weet. Wellicht hotel Carla in LM. Met 2 liften (doron en mont de la chambre) ben je in vt. Komend van VT ski je zo naar LM en dan de gratis bakjes naar het centrum en dan nog 5 min lopen naar Carla.

In VT moet je de Moutiere lift en Grand Font nemen, een stukje skien en dan ben je weer bij de lift naar Orelle.

Apres ski in VT is een stuk levendiger maar ik weet niet of de nachtclubs zoals Malaysia open zijn. LM is savonds gezellig maar niet stampend.

Zoals @Spam aangeeft zal een nacht midden in de week een lastige opgave worden. En met de huidige regels waarbij iedereen op een stoel moet zitten weet ik niet of het de moeite waard is momenteel. Je kunt wel La Folie Douce of 360 bar meepakken tot je laatste lift naar bovenkant Orelle gaat. Le Monde moet je reserveren in tijdvakken van een paar uur en Google geeft aan dat de Malaysia tijdelijk gesloten is.

110% snow addicted

Hallo.

Afgelopen week 2 nachten in Valtho een appartement gehuurd (via Snowtrex). 1 nacht moet geen probleem zijn in deze rustige tijd.

Alle restaurants en barren in VT open en goed bezocht. Er zullen er wel veel met corona terugkomen. La foli douce kom je niet in als je tegen einde skidag daar nog borreltje wilt pakken. Wachtrij omdat je er alleen mag zitten op het terras.

Gr.

Plaats een reactie