Skischool Val Thorens kind?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Val Thorens

Goedenavond,
Komende voorjaarsvakantie gaan we na heel wat jaren Oostenrijk, weer eens naar Frankrijk, Val Thorens voor de wintersport. Voor mijn dochtertje van 7 ben ik op zoek naar ervaringen met een skischool in Val Thorens. Zijn er ski scholen in Val Thorens die aan te bevelen zijn en NL sprekende leraren hebben?
Ik hoor het heel graag! :-)

*bericht bewerkt door moderator (Yo-han) op 11 feb 2022 19:03

Wij hebben ervaring met zowel Ski Cool als de ESF
Zelf vonden wij Ski Cool een fijne organisatie mede door de kleine klasjes.
ESF is wat groter qua organisatie maar ook de klasjes of je moet de speciale van max 8 nemen.
Maar Ski Cool blijft wat dat aan gaat onze aanrader.
Wij gaan dit jaar ook en onze kinderen krijgen nu 1 dag (8H) priveles (ESF), is net zo duur als een hele week lessen en hopelijk steken ze hier veel meer van op.
De rest vd week kunnen we lekker met zn vieren touren.

Schnee hoort onder m`n ski en verder nie !

Wij hebben ervaring met zowel Ski Cool als de ESF
Zelf vonden wij Ski Cool een fijne organisatie mede door de kleine klasjes.
ESF is wat groter qua organisatie maar ook de klasjes of je moet de speciale van max 8 nemen.
Maar Ski Cool blijft wat dat aan gaat onze aanrader.
Wij gaan dit jaar ook en onze kinderen krijgen nu 1 dag (8H) priveles (ESF), is net zo duur als een hele week lessen en hopelijk steken ze hier veel meer van op.
De rest vd week kunnen we lekker met zn vieren touren.

Dree op 11 feb 2022 09:05

Snap de keuze voor prive les in plaats van een groep, maar misschien dat het de volgende keer handiger is om het op te knippen in 2 dag delen. Bijvoorbeeld maandag ochtend en dinsdag middag. Dan hebben ze even tijd om alles te verwerken. Weet van mijzelf dat ik na een ochtend skiles (groep) al best wel gebroken was, laat staan als je 8 uur lang intensieve aandacht krijgt.

Met skiën kom je echt tot rust.

Wij hebben ervaring met zowel Ski Cool als de ESF
Zelf vonden wij Ski Cool een fijne organisatie mede door de kleine klasjes.
ESF is wat groter qua organisatie maar ook de klasjes of je moet de speciale van max 8 nemen.
Maar Ski Cool blijft wat dat aan gaat onze aanrader.
Wij gaan dit jaar ook en onze kinderen krijgen nu 1 dag (8H) priveles (ESF), is net zo duur als een hele week lessen en hopelijk steken ze hier veel meer van op.
De rest vd week kunnen we lekker met zn vieren touren.

Dree op 11 feb 2022 09:05

Snap de keuze voor prive les in plaats van een groep, maar misschien dat het de volgende keer handiger is om het op te knippen in 2 dag delen. Bijvoorbeeld maandag ochtend en dinsdag middag. Dan hebben ze even tijd om alles te verwerken. Weet van mijzelf dat ik na een ochtend skiles (groep) al best wel gebroken was, laat staan als je 8 uur lang intensieve aandacht krijgt.

Leandro op 11 feb 2022 09:12

Daar zit wel wat in, is ook wel afhankelijk van de leraar denk ik.
Maar ik zal de ESF nog even vragen of hier een mogelijkheid / beschikbaarheid voor is 👍

Wat betreft de taal… wij vragen altijd om een NL leraar, wordt ook vaak toegezegd maar op de dag van lessen zelf staat ie er nooit 🙄
Gelukkig kunnen de meeste kinderen van 11 en 12 beter engels dan hun ouders 😁

Schnee hoort onder m`n ski en verder nie !

Met ons gezin hebben wij een 6 tal jaar geleden voor het eerst op ski vakantie geweest en dat was in Val Thorens.
Ik had ooit als kind met school een basisles gehad. Dus zat ik in een ander groepje als mijn zoon en mij echtgenote, die totaal beginners waren. Moet zeggen dat onze ervaring met ESF leraren wisselend was in Val Thorens. In het groepje waar ik in zat is er een opsplissing geweest (volgens niveau). De eerste leraar vond ik super in de manier waarop hij met de grote groep omging. Daarentegen in de groep van mijn zoon en echtgenoot waren ze heel wat minder tevreden over de leraar. Maar algemeen zijn wij best tevreden van ESF. Wij hebben ook nog vervolglessen gehad in Val Cenis. En mijn zoon heeft ook nog snowboardles genomen in Valmeinier.

Plaats een reactie