Appartement hele seizoen 2023-2024

Dit onderwerp gaat over de bestemming Val Thorens

Wij zijn opzoek naar een studio of appartement in Val Thorens voor het hele winterseizoen. Heeft iemand hier ervaring mee? Heb een makelaar aangeschreven, maar heeft iemand nog andere ideeën/ervaringen?

We hebben de luxe dat wij bij de school zelf de vakanties mogen inplannen, dus gaan met de kids (4 en 6) 7 weken op wintersport. Van 22-dec t/m 13-jan en 17 februari t/m 16 maart. Als er goede vroege sneeuwdump geweest is willen we +/- eerste week van december nog met z’n tweeën gaan en in april ook nog een weekje. Met c.a. 9 weken loont een seizoens-appartement waarschijnlijk wel. Daarnaast scheelt het een hoop gesleep, aangezien we de meeste spullen daar kunnen laten liggen.

Weet je een interessante accommodatie in een ander hooggelegen gebied, ook dan hoor ik het graag. Sneeuw"zekerheid", zeker in de kerstvakantie, is wel erg fijn.

*bericht bewerkt door sjomo op 02 jul 2023 14:52

Ben ook benieuwd naar de ervaringen van anderen, met name wanneer het moment is om een appartement vast te leggen.

Ik heb met Pasen reeds contact gehad met een 2-tal makelaars (weliswaar in Verbier) maar deze konden (nog) niets voor mij betekenen.
Het lijkt mij ook heerlijk om vanaf start seizoen tot en met Pasen te kunnen gaan op elk moment dat het kan.

Les Arcs is ook een leuke optie voor seizoens-appartement! Hopelijk heeft één van jullie hier ervaring mee 😀

In Les Menuires zijn meer seizoensaccomodaties dan in Val Tho. Doe anders eens via social media een oproep in een saisonnieresgroep.

Wij hebben ons huisje in 3 Vallees de afgelopen 2 seizoenen voor het gehele seizoen verhuurd (via Cimalpes in Saint Martin de Belleville) zo in oktober begon dit echt te lopen dus mogelijk komt er dan dus veel op de markt (wij kregen toen iig een rental estimate, contract etc). Nou weet ik niet of zij ook actief zijn in Val Thorens of dus t/m Les Menuires. Maar, naar ik begreep doen alle makelaars dit type verhuur (en vraag is groot blijkbaar).

Anders heb ik mij ooit hier georiënteerd op mogelijkheden tot zelf/directe seizoensverhuur: https://emploi.lesbelleville.fr/
(Uiteindelijk dus lekker makkelijk voor makelaar gegaan omdat we niet voor een lege gasfles of rookmelder batterij in de auto te moeten stappen)

Informeer eens via de facebookpagina van:
Louer de particulier à particulier au Ménuires
of:
Les Bellevillois

bon ski

Dank voor al jullie tips, daar kan ik mee aan de slag!
@-Helen- tot nu toe staat er vooral zomer verhuur (juni-nov) op. Overigens wel spotgoedkoop, sommige appartementen maar 1500 voor 6 maanden. Krijgen ze zeker maar moeilijk verhuurd 😅
En gaan jullie je huisje volgend jaar ook weer verhuren via die makelaar? Hoe groot, welke locatie en tegen welke prijs als ik vragen mag? Mag je uiteraard ook via prive bericht sturen als je dit niet openbaar op het forum wilt plaatsen.

*bericht bewerkt door sjomo op 02 jul 2023 21:16

Overigens, als seizoensmedewerker was ik niet even blij met mensen die voor de vakantie de seizoensverhuurappartementen gebruikten. Ieder zijn recht natuurlijk, maar het drijft de prijs nogal op. Kon ik elke dag nog van vóór St. Jean de Belleville even naar Reberty 2000 of Val Tho kachelen…
Dus, als je dat doet, kies dan een duurder appartement of ga iets buiten de skidorpen zitten aub.

Plaats een reactie