de Cascade

Dit onderwerp gaat over de bestemming Le Grand Massif

Beste wintersporters,

Vorig jaar zijn wij naar het gebied Grand Massif geweest, het was super ondanks de vele pistes die afgesloten waren door de minimale sneeuwval.

Wij gaan in feb 2012 weer naar Grand Massif en hopen nu op meer sneeuw zodat de afdaling Cascade open is.

Alleen een ding kan ik niet duidelijk uit de skikaart halen, Als je de afdaling Cascade maakt kom je in Sixt uit, hoe kom je van Sixt weer terug naar het gebied?

Wie kan mij hierbij helpen?

Er rijdt om de zoveel een bus terug richting Samoëns.
Mogelijk ook wel verder, maar dat hoefden wij niet.
In Sixt zelf kun je ook nog wat skiën, ook wel even leuk.

Veel plezier straks in dat gave gebied.

Linda

klopt je moet een stukje met de bus.ik heb hem afgelopen x in maart ook niet kunnen doen maar ga het opnieuw proberen in jan en anders in maart!
hopen op meer sneeuw dus!;)

Bedankt voor jullie reacties.

Nu alleen nog hopen op een grote hoeveelheid sneeuw.

Jullie ook veel plezier gewenst!

gr,
Niek

Over die Cascade: Ik was in Flaine vorige winter, maar de cascade was gesloten. Iedereen spreekt zo vol lof over deze piste, maar ik vraag me af of het wel zo’n interessante piste is. immers, de piste van 14 km begint op 2500 meter, dus kun je wel een beetje vaart maken, of moet ik het zien als een ellelang lang pad?

Vrijdag 3 Feb naar Belle Plagne met Sunweb!!!

Wij waren afgelopen winter in Samoens en konden de Cascade niet doen (te weinig sneeuw)
Ik heb wel begrepen dat er wel prikstukken in zitten en dat er heel veel sneeuw moet liggen ivm veel stenen in het onderste deel.
Schijnt wel een hele mooie tocht te zijn met mooie rustpunten onderwijs.

Ik heb dit jaar soortgelijke lange afdalingen die blauw zijn en waar met veel lof over werd gesproken gedaan. Ze waren wel wat korter (7 en 8 kilometer), maar ze waren vervelend met veel prikstukken, eentje was gewoon een lang pad.

Als ik de cascade zou doen zou dat alleen zijn om naar Sixt te gaan dat lijkt me een mooi rustig gebiedje.

Er zitten een 3 tal "prik" stukken in (waarvan 1 in het begin). Maar er zitten ook serieuze steile stukken nog in.
Een tip voor de gevorderde skiërs is om eerst de zwarte piste in Combe de Gers te nemen, daarna de lift omhoog, en van daar bovenaf kun je via een andere piste (la peuf) op de cascade raken. Zo heb je dit eerste stuk mooi vermeden.
Een aanrader is wel om voldoende te stoppen om te genieten van de natuur. Want als je puur komt om eens rap te skiën, dan zul je ontgoocheld zijn in deze piste.
Een aanrader is het zeker.

Die piste moet ik dus niet hebben.

@ Mathijs. Doel je soms op de route des bauches bij la plagne? Wat een rampenfilm is dat zeg!

Vrijdag 3 Feb naar Belle Plagne met Sunweb!!!

@Frank, nee daar ben ik nog niet geweest, ik had het over de Armera in Valmeinier en de Selles in Valloire.

Ongeveer 10 jaar geleden in Flaine geweest. De hele week "likkebaardend" langs een gesloten Cascade geskied. De laatste dag: Hij was open! Na een klein stukje kwamen we in de wolken/mist. Mooi uitzicht? Geen idee. Erger: geen zicht op aankomende prikstukken dus konden we niet inschatten waar het handig was om vaart te maken.Pff. Laatste stuk naar Sixt was modder/ stenen/ bruine sneeuw. Beetje tegenvaller na een topweek in het gebied.

Ga alleen als omstandigheden goed zijn.

De cascade is een aardige afdaling met verschillende aspecten. Je moet echter wel een gevorderde wintersporter zijn om hem zonder te prikken/steppen af te komen.
Bovenaan is het vlak, dan heb je een stuk echte piste en vervolgens is het 1 lang breed pad wat zich langzaam en met veel bochten naar beneden kronkelt.
Doordat je zo laag uitkomt is het laatste stuk vaak van matige tot slechte kwaliteit (als de piste uberhaupt geopend is).
Maar eenmaal beneden aangekomen kun je als de zon schijnt heerlijk vertoeven op het terras om de afdaling nog eenmaal aan je gedachte voorbij te laten zoeven.

Ski: 25 jaar -|- Snowboard: 6 jaar -|- Respect the Mountains

Maar ik begrijp dan niet waarom iedereen zo enthousiast is over deze piste, als het alleen een lang pad is…

Vrijdag 3 Feb naar Belle Plagne met Sunweb!!!

Omdat je als het ware om het skigebied heen gaat en je daardoor een mooi stuk natuur tegen komt. Sommige mensen vinden dat ook interessant en kijken niet alleen naar of je een piste zonder prikken af kunt komen.

juist freek.en dat ik ook de reden dat we hem gaan doen over 5 weken.als het een beetje mooi weer is dan.want anders zien we nog niks

De Cascades moet je zien als een mooie halve dagtour. Doe het met mooi weer en vertrek op tijd. Neem een picnic mee of ga lekker lunchen bij Refuge de Gers! deze piste is aantrekelijker voor skiërs dan voor boarders en als je em als boarder doet; wax up!

Als je em 's ochtends doet kun je mooi nog even in Sixt gaan glijden; leuk voor een dagje en zeker als je in Samoëns verblijft.

Hé Freek en Jefrem; hebben jullie de Cascades nog gedaan toen jullie in het GM waren…?

uitzicht prachtig, skiën is minder omdat je ongeveer 40 procent van de tijd moet stoempen

@ arno en de rest.

afgelopen week de cascade gedaan op het board.er zitten misschien een paar stukjes tussen dat je moet lopen maar dat is het meer dan waard!!(40% is overdreven wij hebben 2 of 3 stukjes moeten lopen) geweldige vergezichten echt heel erg mooi.toen wij hem namen was ie eigenlijk afgesloten waardoor wij tot onze knieen in de poeder stonden! onze gids (:p) wist nog een moois off piste stukje wat het nog allemaal mooier maakte.

alpadventures bedankt!

En hij is op z’n mooist met een verse laag poeder en vrijwel untracked:

http://www.facebook.com/video/video.php?v=2819379637370…

hij was zeker mooi toen freek! over 9 weken maar weer een x doen met de flaine snowtrip!

we komen eraan…!
hebben er zin in.!!

groet uit holland

Plaats een reactie