Drukte in hoogseizoen?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Le Grand Massif

Hoi,

Ik ga met kerst skiën in Le Grand Massif, dus het hoogseizoen. Nu lees ik in de ervaringen dat sommigen zeggen dat het echt druk is, zelfs in het laagseizoen, en anderen zeggen dat er geen wachttijden zijn. Iemand ervaringen? :)
En ik zit in Les Carroz. Hoe is de wachttijd bij de liften vanuit het dorp? (1x een gondel en 1x een vierzit)

Ik ben gewoon van met kerst in Les Gets te zitten (Portes du Soleil), zou het in Le Grand Massif drukker zijn?

Ik ben ook erg benieuwd 1e week van januari ga ik ook voor eerst naar les carroz. Gr. Mark

ik ben een paar x geweest in maart.niet het hoogseizoen en vind het echt reuze meevallen.
ga de 1e week van jan en zit dan in samoens we zullen het zien.

Ben er driemaal in de voorjaarsvakantie geweest, topseizoen dus, en zelfs toen vielen de wachtrijen mee. Eenmaal geweest rond de jaarwisseling, toen was het aanzienlijk minder druk dan tijdens de voorjaarsvakantie. Maar zoals gezegd, de rijen vallen altijd mee. Supermoderne liften - 6 p zit of gondel - zorgen ervoor dat je binnen no time boven bent. Af en toe enkele minuutjes wachten maar dat mag de pret niet drukken.

Ik vind het ook wel meevallen met de drukte. Het is natuurlijk ook hoe de condities zijn. Als de condities slecht zijn en er zijn maar weinig pistes open zijn, dan is het natuurlijk wel wat drukker. Ook de nieuwe snelle liften, zorgen voor lagere wachttijden. De skigebieden investeren tegenwoordig heel veel in nieuwe liften, wat als voordeel heeft kortere wachttijden. Nadeel is wel dat de prijzen van de liftpassen omhoog gaan.

Specifiek in aan de gondel in les Carroz kan het 's ochtends soms wel 5 min aanschuiven zijn, maar als het echt druk is, kan het liftpersoneel een zetelliftje opendoen die net naast de gondel ligt (wat ze normaal ook doen).
Voor de rest dient er echt niet veel aangeschoven te worden.
Wel kan in Flaine, de grote gondel (Grandes Platières) rond de middag een rij staan van +/- 10 min, maar die kan je mooi vermijden door de zetellift Tête des Verds te nemen (iets lager).

Dankje iedereen! Het ziet er naar uit dat het ook laag gaat sneeuwen donderdag/vrijdag/zaterdag dus ik hoop op een fantastische vakantie :D

In Flaine is de eitjeslift Aup de Veran waarschijnlijk het hele seizoen dicht. Dat zorgt ervoor dat het in Flaine in de piekweken drukker is als anders en zeker bij de cabinelift DMC. Neem de 6p lift Tete de verts bij drukte; lekker buiten en een snel alternatief voor de DMC cabine!

De mensen die bezig zijn met de herstellingen van de Aup de Véran (2 nieuwe pylonen + kabel) proberen er alles aan te doen om de lift terug open te doen tegen begin februari (start krokusvakanties). Hopelijk lukt dit aangezien met het slechte weer van de voorbije dagen er niet veel gewerkt kon worden. Maar reken maar dat hij in Maart toch zeker alweer zal open zijn.
bron: http://associationflainoise.free.fr/articles/spip.php?articl…

Plaats een reactie