Onderzoek Grand Massif

Dit onderwerp gaat over de bestemming Le Grand Massif

Beste mensen,

Ik doe een onderzoek voor school ivm de doelgroep van het Grand Massif. Ik heb een paar korte vraagjes die ik graag door jullie beantwoord zou zien.

Vraag 1: Ben je bekend met het Grand Massif gebied in Frankrijk ?

Vraag 2: Vind jij dat er genoeg informatie te vinden is op internet over het Grand Massif gebied ?

Vraag 3: Welke informatie zou jij gemakkelijk willen vinden over het Grand Massif gebied? Noem je top 10…

Vraag 4:Wat vind je van het idee 1 pagina met alle maar dan ook echt alle informatie bij elkaar ?

Vraag 5:Ben je geïnteresseerd in actieve, avontuurlijke vakantie’s?

Alvast bedankt voor je medewerking!!!

Groetjes Sabine
(sabje_86@hotmail.com)

  1. ja
  2. ja
    3.1) specs skigebied
    3.2) pistekaart
    3.3) prijzen skipas
    3.4) webcams skigebied
    3.5) openingsstatus skigebied
    3.6) meer weet ik niet
  3. Strak plan!
  4. ja
Vrijdag 3 Feb naar Belle Plagne met Sunweb!!!

Uh, waar is dit precies voor? Je bent 24 jaar (gezien je email) en stelt een paar algemene vragen waar ik nu niet echt een richting uit kan ontdekken.

Overigens zijn bovenstaande punten die zijn genoemd wel allemaal al te vinden. Bijvoorbeeld op deze site…

Frank – Bedankt voor je snelle reactie!

Groetjes Sabine

Onderzoek is wel een groot woord als hij maar uit 5 vragen bestaat, je zult denk ik meer medewerking krijgen als je de achtergrond van het onderzoek toelicht. Maare de mijne heb je;

Vraag 1: Ja

Vraag 2: Ja

Vraag 3:
Pistekaart
Prijzen skipas
Accomodaties
sneeuwzekerheid
Wat er in de dorpen te beleven valt.
Fotos

Vraag 4: Slecht idee, deze informatie is al ruimschoots te verkrijgen.

Vraag 5: Ja

Succes!

Ski: 25 jaar -|- Snowboard: 6 jaar -|- Respect the Mountains
  1. Ja
  2. Ja
  3. Alles is te vinden, maar op 1 pagina zou het lekker zijn om prijzen, webcams, weer, etc te vinden (maar eigenlijk is dat al via sneeuwhoogte.nl mogelijk)
  4. Leuk, maar niet origineel. Ik heb bijna alle informatie over Grand Massif op deze site gevonden en op basis daarvan de wintersport geboekt.
  5. Ja

Tum & Harm,

Bedankt voor jullie reactie!

De accomodatie en de skipas zijn meestal wel goedkoop maar daar houd het dan ook een beetje bij op in Flaine!

Van de accomodatie moet je zeker niet te veel verwachten, de goedkoopste appartementen lijken zelfs meer op krotten dan appartementen. Het eten en drinken in de supermarkt is schandalig duur! Het bier is zéér schandalig duur! En de Hollandse bar die in Flaine zit rekent aan iedere gast een eigen bier prijs! Dus als je niet met de juiste organisatie of met een te kleine groep in Flaine bent dan kunnen ze je met gemak het dubbele laten betalen, mocht je bij de goedkope groep horen dan betaal je nog steeds schandalig veel voor je bier! Dan de pistes, als er genoeg sneeuw ligt 1m dan is het goed te doen maar als er 40cm ligt moet je er echt wegblijven want dan komt de gravel door de sneeuw naar boven. Ja, ze openen dan toch de pistes maar je gear gaat er helemaal aan van alle stenen…Mijn ervaring minder positief over Flaine!

dat was de vraag niet leo. en had je commentaar liever voor je gehouden want ik moet er nog naartoe in februari. je wordt bedankt

Vrijdag 3 Feb naar Belle Plagne met Sunweb!!!

@ Frank: niet laten vergallen… Ik ga 29 januari en laat mijn lol echt niet vergallen door zo’n reactie hoor… Staat niet voor niets op nr 1 van de Franse skigebieden lijkt me… :)

Grappig om zo’n negatieve reactie van Leo te lezen.
Heb je dan je huiswerk niet goed gedaan, ben je te veeleisend, of was het werkelijk zo slecht ??

Ik ben met 4 vrienden naar Flaine geweest in 2008. We zaten in een heel mooi huis in Hameau de Flaine, iets boven Flaine.

null

Skiend of met de bus ben je in een paar minuten in het dorp zelf en kun je de piste op.
Misschien niet bij iedereen bekend maar Flaine is een zogenaamd sneeuwloch, wat betekend dat er meer dan gemiddeld sneeuw valt, vanwege de speciale ligging. Dus over "gravel" skien valt nogal mee. De variatie in pistes is voldoende en leuk. Ook offpiste valt er goed te skiën. En een leuke piste om een keertje te doen is de 14 km lange afdaling naar Sixt, met de mooie naam Cascade.

Prijzen zijn er, net als in andere skidorpen, redelijk aan de hoge kant, maar dat heb je bijna overal.

Ook de route erheen is goed te doen en je bent er redelijk snel !!

Wij hebben een prima vakantie gehad !

ik heb in maart in flaine gezeten en da in maar 2011 zeker weer!super daar!naast de flying dutchman zit een klein nederlands supermarktje en daar is het een heeeeeel stuk goedkoper dan bij de spar ;) en wat sneeuw betreft heb je dan gewoon echt pech gehad want dat valt daar meeeeer dan genoeg.
frank en harm have fun!dat gaat ook wel goed komen ;)

Bedankt voor al jullie geruststellende woorden :D. Heb er zin in!

Hoe is het met je onderzoek sabine? als voldoende response?

Vrijdag 3 Feb naar Belle Plagne met Sunweb!!!

Ben nog in afwachting van wat meer reacties. Heb de vragenlijst ook nog op andere forums staan dus t gaat wel aandig goed.

Ik ga zel dit jaar naar la plagne en quatre vallees. Bijde al vele malen eerder geweest. La Plagne vind ik de meest veelzijdige plaats. Erg veel mogelijkheden voor offpiste te knallen

Flaine is top! En voor de mensen die klagen over de prijzen: wanneer heb je voor het laatst een biertje gekocht in een Nederlandse horecagelegenheid? In ‘ons eigen’ Amsterdam betaal je altijd nog het dubbele van wat je in Flaine betaalt. Het Grand Massif is een geweldig mooi gebied en biedt diverse vormen van huisvesting. Wie goedkoop wil kan goedkoop krijgen (maar moet dan dus niet klagen over dat het onderkomen niets aan luxe bevat).
Ik ga in maart met veel plezier weer naar Flaine!

ik vergat te reageren op de vragen :-)

Vraag 1: ja
Vraag 2: ja
Vraag 3: sneeuwhoogte, liftinformatie, pisteinformatie, accomodatie, weer
Vraag 4:overbodig, dit kan je op deze site al vinden

Vraag 5:jazeker, maar ook die worden al aangeboden (http://www.alpadventures.nl)

Bedankt voor het beantwoorden van mn vragen Freek!

Plaats een reactie