Flaine Cascades

Dit onderwerp gaat over de bestemming Le Grand Massif

Weet iemand vanaf welke periode de Cascades piste in Flaine de laatste jaren open ging? Er is nu toch al een behoorlijk pak sneeuw gevallen in het Grand Massif, maar ik zie dat de Cascades nog steeds dicht is. Ik ga volgende week weg en ik hoop dat ik een mooi tochtje kan maken via de Cascades.

Hoi Otter,

De afgelopen weken (en vandaag nog) heb ik de Cascades regelmatig genomen ivm de terugweg van offpiste tochtjes. Een week terug was het echt drama en erg gevaarlijk omdat er alleen maar ijs lag beneden. Dit heeft te maken met het feit dat de 2 cascades (watervallen) op het einde van de piste de pistes enorm doen (bevochtigen en) opvriezen. Verder konden de sneeuwkanonnen niet aan ivm de temperaturen boven nul.

Vandaag was ie in prima conditie en ik kan me dan ook voorstellen dat ie nu toch wel eens open moet gaan. Niet alleen jij, maar ook de uitbater van de refuge de Gers zal daar heel blij mee zijn!

Veel plezier!

Goed nieuws, thx voor de info!

soms is ie dicht en met een goede reden:

en soms is ie dicht, maar wel heeeeel lekker!:

Mooie filmpjes, hij was dus inderdaad niet voor niets dicht ;)
Ik zie dat ie nu ook ‘officieel’ open is, ben benieuwd.

Wouw wij gaan half maart, dus ik hoop dat er dan genoeg gevallen is om open te gaan, lijkt me wel een gave afdaling :)

Plaats een reactie