Haus Sion

Dit onderwerp gaat over de bestemming Maria Alm

Is iemand bekend met Haus Sion en de afstand naar het dorp Maria Alm?
Is het lopend goed te doen of kun je ook op de ski/slee?

Haus Sion ligt aan de rand van Saalfelden, tegen Maria Alm aan.
Met de auto ben je er in een paar minuten, lopend zal dat tussen de 10 en 15 minuten zijn schat ik in. Volgens mij kun je in de winter door het weiland, dan linksaf over de Gasteg naar het dorp (vandaar is het een minuut of 10 lopen).
Via de weg is het verder naar de pistes.
Je kunt Gonny en Sybrand gerust een mailtje hierover sturen, die zullen je een eerlijk en duidelijk antwoord geven.

Op de ski kan niet (misschien langlaufend?) Met de slee als er genoeg sneeuw ligt (de weg wordt regelmatig schoon gemaakt of er liggen steentjes op), dus niet zeker dat dat kan. Met kinderen en ski’s lopen zou ik niet doen (maar goed die van ons vinden naar de parkeerplaats al te ver na een dag skiën…) maar voor een avond wandeling naar het dorp om te gaan eten of zo is het prima te doen.

Heel veel plezier in Maria Alm

groetjes Angela Steendam

Hallo Angela en Freddie,

Angela bedankt voor je antwoord. Het is inderdaad 5-10 minuten lopend naar het centrum. De langlaufloipen lopen direct voor het huis langs, echter mag dit officieel niet als voetpad worden gebruikt. De pistes liggen 400/800/2500 meter van het huis, afhankelijk van welke piste je gebruik wilt maken. De gratis skibus vertrekt op 325 meter van het huis. In de praktijk gaan de gasten met de auto naar de piste en s’avonds lekker lopend naar het dorp om lekker te eten of wat te drinken. kijk eventueel ook op http://www.haussion.nl

groetjes uit een heerlijk wit Maria Alm,
Sybrand Welles
Haus Sion

Plaats een reactie