Skiën in ander skigebied als Hochkönig

Dit onderwerp gaat over de bestemming Hochkönig

Hallo wintersportliefhebbers. In maart ga ik een weekje skiën in Hochkönig (muhlbach). Nu weet ik niet of het gebied van Hochkönig groot genoeg is om je daar een week te vermaken (qua uitdaging). Nu mijn vraag, is het mogelijk en te doen om met een skibus in een ander skigebied te komen en zo ja welk gebied is dan een aanrader?

Er is geen skibus naar andere gebieden (hooguit een skibus tussen Maria Alm en Saalfelden, daar overstappen naar Leogang), maar da’s nogal een gedoe.
Je zou evt met de lijnbus naar Bischofshofen kunnen en daar overstappen naar Werfenweng of St. Johann im Pongau. Werfenweng stap je uit dicht bij een skilift. In St. Johann moet je weer overstappen. Met de auto ben je wel redelijk vlot in Alpendorf of via de snelweg in Altenmarkt of Flachau.

Dank voor de tips, helaas heb ik niet de beschikking over een auto (vliegvakantie).

Als je heel graag een dagje wat anders wilt, zou je ook een taxi kunnen proberen te regelen. Vanuit Muhlbach naar St. Johann, of snel naar Dienten skiën en daar dan vervoer naar Bad Hofgastein regelen.
Maar @Elly3 en @Peterpos hebben vast goede tips voor je.

@Bennie, jij hebt de tips al wel gegeven, als je geen auto hebt wordt het idd wat lastig om in een ander gebied te komen een tip nog met de postbus naar Bisschofshofen bahnhof en dan met de trein naar Bad Gastein. Bij tijds weggaan in de ochtend. Of eerste lift omhoog naar Dienten en dan taxi naar Dorfgastein. Beide opties zijn niet optimaal. Het hangt ook af van de sneeuwcondities in maart, in het Gasteinertal ligt toch altijd nog wat minder sneeuw in die tijd.

Dienten Die Alte schule

@Steef72 Hochkonig is groot genoeg om je er een week te vermaken. Het leuke aan het gebied is dat je echt een tocht kunt maken, dus telkens weer een andere piste kan nemen.

Als je in Muhlbach zit kun je even ook een dagje of middagje naar Hochkeil gaan.
Dat kan met de gratis skibus. Zelf ben ik daar nooit geweest. Dus hoe het daar is weet ik ook niet. Ik hoor er wel positieve verhalen over.
Met de taxi naar Alpendorf zal ook niet heel duur zijn. Je kan nu helemaal door tot aan Zauchensee. Heb ik vorige week nog gedaan. Leuk voor de afwisseling 😇

Veel plezier in maart!

Peter Pos

Ik ben één keer inderdaad met de reguliere bus van Maria Alm naar Leogang geweest. Je bent wel even onderweg maar op dat moment was het een fijne afwisseling (in Hochkonig was toen vanwege de enorme sneeuwval slechts een klein aantal pistes geopend).

Bedankt voor de reacties, denk dat ik me maar in Hochkönig ga vermaken zal best lukken. Volgend jaar misschien maar met de auto, ben je wel wat vrijer.

Je kan ook nog naar Saalbach/Leogang gaan of Zell am See.

Plaats een reactie