Harde dooi vanaf 05/02/2011??

Dit onderwerp gaat over de bestemming Saalbach Hinterglemm Leogang Fieberbrunn

Beste mensen,
Wij vertrekken 05/02/2011 naar Hinterglemm.
Volgens de weersvoorspellingen wordt het komende week maar lieft 7 graden op de berg en 12 graden in het dal en blijft het de rest van de week boven 0!
Denken jullie dat de sneeuw erg hard zal dooien op de berg of zal het allemaal wel meevallen?

Wij gaan ook binnenkort. De sneeuw ligt er nog wel een tijdje. We hebben al eens 18 graden gehad daar met de pasen, en gewoon skieen. Er is nog vorst in de nacht dus aanvulling met kunstsneeuw is mogelijk. Het is alleen iets harder werken aan het eind van de dag in de "warme" sneeuw.

Wij gaan ook dit weekend naar Skicircus. Hopen dat de sneeuw het houdt…

De vorstgrens zal stijgen naar ca. 3000 meter, dus helaas is dat in Saalbach inderdaad dooi… :(

Sneeuw houdt het wel hoor, maak je maar niet ongerust! Misschien dat een enkele afdaling zonder kunstsneeuw minder wordt of sluit, maar bijna alle afdalingen hebben nu meer dan voldoende (kunst)sneeuw om het nog minstens een maand uit te houden, zelfs met dooi.

Inderdaad, geen zorgen in Saalbach Hinterglemm hoor !
Er zijn vooral in Hinterglemm behoorlijk wat noordhellingen
en aan de zuidkant blijven (door kunstsneeuw)de dalafdalingen gewoon open. Zelfs in de krokus van 2008 met weinig sneeuw kwam de skischool uit Zell am See naar dit gebied omdat er in Hinterglemm nog gewoon geskied kon worden.

Tot cà 12 uur zal het prima skiën zijn, daarna …?
Dus, 's ochtends direct de piste op !!!

Zou het echt zo zijn dat na 12 uur de conditie van de sneeuw hard achteruit gaat??? vrees er echt nog steeds voor. Bedoel je boekt toch een wintersport voor een goed pak sneeuw waar je lekker op kan boarden… Ach ja nog even (met hoofdpijn) wachten en dan kan ik zelf zien hoe het er is en of het za tot en met ma een beetje te doen is… Na maandag wordt het hopelijk wat kouder zodat we nog een paar fijne daagjes kunnen hebben :S

Ik hoor hele wisselende verhalen… de een zegt: je moet er nou niet heen. Ander zegt: nooit problemen met de pistes in Hinterglemm. We zullen zien, er zijn altijd uitwijkmogelijkheden naar hogere gebieden in de buurt. En met deze warmte smaakt een koud biertje nog lekkerder

Iedereen weet dat bij temperaturen van +10gr en een buitje regen de sneeuw veel te lijden heeft, zeker als er al niet zo`n dikke laag ligt. Maar, ik kom nu al zeven jaar in Hinterglemm en heb er altijd kunnen skieën. Met name de Noordhellingen liggen er altijd goed bij. Ook wanneer de condities wat minder zijn. Trouwens het weer zit nu even in een dip maar vanaf 12 februari wordt er op dit moment (is natuurlijk een beetje koffiedik kijken) alweer sneeuwval voorspeld.

http://www.wetter.at/wetter/sport-freizeit/ski-wetter/oester…

Ik kom al 18 jaar in het ski gebeuren bij Saalbach Hinterglemm en ik heb er altijd kunnen skieen. Dus als je er eerdaags naar toegaat geen probleem.

Heb wat dingetjes uitgezocht die mij toch positief stemmen!
http://www.wetter.at/wetter/sport-freizeit/ski-wetter/oester…
http://www.bergfex.at/saalbach-hinterglemm-leogang/#/saalbac…

Beiden sites staan hoogaangeschreven, vrijdagnacht vertrekken we! Door deze voorspelling met goede moed!

Gang is alles! Après ski kan alleen in de bergen :-)

Stijn, tot volgende week dan maar.

Is goed Gazza, veel plezier! Laten we hopen op een kleine dump als we onderweg zijn (vrijdag/zaterdag), temperatuur onder de 0 en zon!

Gang is alles! Après ski kan alleen in de bergen :-)

Geen zorgen ! kom net de piste af…prachtig weer en goede condities. Komend weekend krijgen we sneeuw.

Lekker hoor! Zal eens kijken of de jouw eettentje kunnen vinden… denk dat we weer veel in de Tanzhimmel zullen eten, moet zeggen dat het daar altijd prima is! Heb je nog een topper Derco? Waar kijk jij naar de weersvoorspellingen?, naast uiteraard wintersporters.nl :-)

Gang is alles! Après ski kan alleen in de bergen :-)

Afgelopen week naar Hinterglemm geweest (Haus Hollandia). Vanaf dag 1 was het schitterend weer. Volop zon en de pistes waren tot het middageten verrassend goed. Na de lunch moest je niet aan de zonkant zijn want dan had je veel bulten en papsneeuw. Maar al met al is het dus goedgekomen. Vandaag weer teruggekomen. Vanmorgen regende het in Hinterglemm en heel veel pistes leken onbegaanbaar. Net op tijd weg dus. Ik ben wel benieuwd naar de reacties van mensen die er nu zijn. Valt er uberhaupt nog wel te skieen?

Net terug uit Saalbach. Een korte verslag.
Condities ondanks zachte weer meer dan goed. Noordhellingen nog helemaal wit, zuidhellingen tot de middag goed te skieen daarna idd papsneeuw. Skigebied viel niet tegen, was eerste keer en ondanks lage ligging lekkere lange afdalingen omdat vrijwel alle pistes terugvoeren naar het dal op ca 1000m.

Kwaliteit van de liften zeer goed. Nergens wachttijden! 's Ochtends hooguit 10 man voor je bij de gondel dus direct instappen. Minpuntje, de skibussen mogen iets vaker rijden tussen Saalbach en Hinterglemm.

Eten langs de piste uitstekend. Allemaal leuke kleine hutten waar je betaalbaar en goed kan eten. Vergeleken met andere grote gebieden is een duidelijke pré!

Een dag naar Zell gegaan. Voor 10 euro meer een SuperSkiPas die geldig is in alle omliggende gebieden. Voor 1 dag is de Schmitten in Zell leuk voor de afwisseling, maar in 1 dag heb je het daar dan ook wel gezien.

Apres ski in Saalbach is goed. Duits georienteerd en daar houden wij wel van. Eerst naar de Hinterhagalm langs de Talabfahrt naar Saalbach. Live muziek van 16.30 tot 19.00 uur. Erg leuke en mooie tent. Vervolgens kun je als je wil beneden verder gaan bij Bauers Schi-Alm. Hier gaat het verder tot zo laat als je zelf wil.

Een dag apres ski gedaan in Hinterglemm in Tanzhimmel. Niet echt leuk, vrijwel alleen Nederlanders en Nederlandstalige muziek. Totaal geen stemming vergeleken met Saalbach.

Conclusie:

  • Mooi en afwisselend skigebied, vooral de lange afdalingen naar Vorderglemm en Leogang.
  • Sommige verbindingen eisen wel stukje lopen, om het dal over te steken
  • Pistecondities top gezien de weersomstandigheden
  • Betaalbaar, vergeleken met St. Anton of Ischgl
  • Leuke en goede eethutjes langs de piste
  • Gezellige apres ski

Voor herhaling vatbaar!!!

Leuk verslag en fijn om te lezen dat er nog goed te skieen valt !
Maar volgende keer moet je echt even langs deze 3 apres-ski toppers in Hinterglemm: de Pfefferalm, de Goasstall en de Dorfschmiede en misschien ook wel de nieuwe Swarzacher… nog geen ervaring mee !
Laten we hopen dat wetter.at het goed heeft en dat er voor de krokus nog wat verse sneeuw valt in Hinterglemm !

wat zijn zowat de betrouwbaarste sites voor het weer want overal vind ik iets anders . en aangezien wij vrijdag vertrekken blijft het spannend afwachten wat weer het gaat worden

Ben er deze week geweest en ook vorige maand een weekje. Ik schrok wel van de groene hellingen.
De pistes lagen er mooi bij maar ik viond het wel zo mooi als de hellingen gewoon wit zijn.
Waar ik vorige maand nog offpiste door de poeder heen knalde lag er nu alleen een hoop dood gras.
Maar waar je vooral voor naar Hinterglemm moet gaan is de apres-ski; die is dik in orde

Hoe is het nu daar? iemand??

Pistes zijn in redelijke tot goede conditie. Het word ook weer kouder en sneeuw is voorspelt. Voor de wintersporters met verstand dus geen problemen.

weet iemand hoe de sneeuw er volgende week naar alle waarschijnlijk bij zal liggen? zou er vanaf 27 maart nog geskied kunnen worden?

Net terug uit Hinterglemm, pistes worden erg matig hoewel ze erg goed prepareren waardoor "bruine plekken" meevallen.
Wel erg zachte sneeuw en onderaan kan je waterskieen bij de lift. Vrijdag de 18e bovenin wat sneeuw gevallen maar deze week weer aardige temperaturen zag ik.
zuidhellingen zijn uiteraard nog slechter

Plaats een reactie