Off-piste snowboarden en piste's voor beginners?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Saalbach Hinterglemm Leogang Fieberbrunn

Welke lift kan ik het beste pakken als ik een mooi stuk off-piste wil boarden?

Daarnaast is mijn vrouw (ik vroeg haar twee jaar geleden ten huwelijk in de Goasstall :o) nog niet zo heel goed met skieen, vorig jaar hebben we de blauwe piste van de Zwolferkogel (nr 11) iedere dag gedaan en dat ging goed. Maar nu willen we wel eens een andere piste zien :) Heeft iemand aanraders?

Hmmm, lastige combinatie. Misschien is het iets om je vrouw voor halve dagen op skiles te doen en in die tijd ga jij ff knallen. Daarna met z’n 2-en lekker lunchen en 's middags nog samen op pad.
Wordt je beide beter van (=win-win situatie):p

Als het wit is kun je er over naar beneden...

Oh dat hebben we al geregeld :) M’n schoonouders gaan mee, ik ga eerst met haar skieen en 's middags pak ik de GoPro en probeer ik zoveel mogelijk piste’s zo snel mogelijk te doen… Maar ik kan zelf wel wat oefening in de diepe sneeuw gebruiken vandaar mn eerste vraag.

Tuurlijk van de sneeuw afhankelijk. De noordhellingen zijn het meest geschikt (blijft de sneeuw langer beter).
Ik ga bewust geen liften en pisten noemen omdat anders hele volksstammen die gaan opzoeken en de hellingen aan gort geskied worden. In omgeving Vorderglemm is e.e.a. te vinden en doe je huiswerk en kijk even op bv Wepowder bij het bloq van Berber over PowderAlert#5 Misschien herken je welke bepaalde punten. Succes en genieten!!

http://www.wepowder.nl/node/3344

Als het wit is kun je er over naar beneden...

Een mooie blauwe tip is de Bernkogelabfahrt (nr 46). Hij ligt echter wel in Saalbach, maar is via blauwe pistes te bereiken vanuit Hinterglemm. Remember: Bovenaan de 46 zul je een stuk rechtuit moeten skieen. Doe je dat niet, dan zul je een stukje moeten wandelen. Er zit nl. een vlak stuk in de piste.

Tuurlijk van de sneeuw afhankelijk. De noordhellingen zijn het meest geschikt (blijft de sneeuw langer beter).
Ik ga bewust geen liften en pisten noemen omdat anders hele volksstammen die gaan opzoeken en de hellingen aan gort geskied worden. In omgeving Vorderglemm is e.e.a. te vinden en doe je huiswerk en kijk even op bv Wepowder bij het bloq van Berber over PowderAlert#5 Misschien herken je welke bepaalde punten. Succes en genieten!!

http://www.wepowder.nl/node/3344

Greenfield op 20 jan. 2012 13:51

Thanks, hopelijk weet ik het te vinden :) Vanuit het filmpje ken ik niks maar zoveel pistes heb ik ook nog niet gezien van Hinterglemm.

Een mooie blauwe tip is de Bernkogelabfahrt (nr 46). Hij ligt echter wel in Saalbach, maar is via blauwe pistes te bereiken vanuit Hinterglemm. Remember: Bovenaan de 46 zul je een stuk rechtuit moeten skieen. Doe je dat niet, dan zul je een stukje moeten wandelen. Er zit nl. een vlak stuk in de piste.

Martin op 26 jan. 2012 09:26

Bedankt voor de tip :) Gaan we zeker proberen!

Plaats een reactie