Accommodatie Saalbach of Hinterglemm de eerste week van janauari 2011

Dit onderwerp gaat over de bestemming Saalbach Hinterglemm Leogang Fieberbrunn

Beste Wintersporters,

na een aantal jaren het skigebied Wilderkaiser te hebben verkend zijn we toe aan iets geheel nieuws! We dachten aan Saalbach /Hinterglemm. Nu zijn we fanatieke skiers en houden van flinke tochten maken. Is dit mogelijk in Saalbach? Ook zoeken we nog een redelijk betaalbaar onderkomen voor 2 personen. We dachten aan een pension met ontbijt en douche en wc op de kamer! Iemand een idee??? prijscategorie: 35 euro.

Groetjes Ramonski

tochten maken?
frankrijk of Italie!!
of mis je dan de Hollanders met bijbehorende muziek tijdens de apres ski?

kan je aanraden om niet in de eerste week van januari te gaan, maar vanaf 8 januari. De week van 1-8 januari is nog volledig hoogseizoen, dus duur!

Hoi Ramon,

Ik heb zelf ervaring met zowel de Skiwelt als Saalbach-Hinterglemm. Beide gebieden zijn heel goed vergelijkbaar met elkaar. In Saalbach-H kun je ook prachtige tochten maken en de sfeer in het gebied is goed vergelijkbaar met Wilder Kaiser. Een aanrader!! Wat betreft de dorpen: Saalbach is wat chiquer dan de dorpen in de Skiwelt (meer dure hotels en bontjassen), Hinterglemm qua sfeer een beetje te vergelijken met Westendorf.
En luister maar niet naar Prins Pils, want hoewel in Franktrijk en Italië ook prachtige gebieden zijn, kun je zeker ook in Oostenrijk hele mooie tochten maken!

Skigebied Saalbach-Hinterglemm is wat mij betreft een echte aanrader. Uitgebreid gebied met over het geheel genomen snelle verbindingen. Als je in januari gaat vrijwel geen wachttijden. Eén minpunt: bij het skiën van een rondje (Hinterglem, Saalbach, Leogang) moet er altijd een stukje door Saalbach gelopen worden. Wel een mooi dorp maar hoop dat dat nog een keer opgelost wordt. Het gebied kenmerkt zich verder door een groot aantal hutten, erg gezellig, afwisselend: vrijwel geen moderne "vreetschuren". Natuurlijk is er in zowel Saalbach als in Hinterglemm een uitgebreide apres-ski, afhankelijk van de week meer Nederlands of Duits georiënteerd. Overigens is er in januari (2e + 3e week of 3e + 4e week) de jaarlijkse RAF-skihappening. Ook mooi om mee te maken is de Mountain-attack. Kortom: een echte aanrader om zowel uitgebreid te kunnen skiën (ca 200 km) als lekker te relaxen bij de diverse hutten en eind v/d dag apres-ski. Veel plezier!

Ik ben helaas gebonden aan de schoolvakanties. Deze vallen dit jaar nogal gespreid. Ik denk dus aan de eerste week van Januari, de prijzen neem ik dan maar voor lief! Ik heb hier al elk jaar mee gehandeld! Maar is Flachau geen goede plaats om te skien. Als ik hoor dat je als je een rondje wilt skien door het dorp moet… das niet echt top!

Flachau ben ik toevallig ook geweest, en dat is naar mijn mening een veel minder mooi gebied. De ontsluitingen zijn daar drama. In Wagrain moet je met de skibus door het dorp heen. Ook richting Flachauwinkl moet je een skibus nemen.
Dat stukje lopen door Saalbach bedraagd ongeveer 150 meter. Dat is echt heel goed te doen. Voor de rest is alles super op elkaar aangesloten.

Goedkoop en Saalb/HGlemm gaat niet lukken, wel mooi gebied.
Flachau en aangrenzende gebieden zijn wel heel mooi, maar wel gebroken gebieden, elke dag ander stukje pakken.
Als je daar heen gaat: Zauchensee, mmmmmmm

http://www.pension-hager.at/ Deze valt qua prijs wel mee. Midden in Saalbach.

Direct gelegen aan de eerste piste van Hinterglemm: http://www.glemmtal.at/ nu voor het 3e jaar op rij zijn we daar te gast. Valt binnen je prijscategorie (excl. ontbijt b.t.w.) Prima ligging, bakker op 5 minuten lopen, een relaxter nog… direct aan een mooie piste om de dag te starten.

Gang is alles! Après ski kan alleen in de bergen :-)

Plaats een reactie