Hoe lang onderweg naar kinderland in fiss?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Fiss

Wij gaan na lange tijd niet in Fiss te zijn geweest, in de krokus met de kinderen naar Fiss. De oudste twee (6 en 8) kunnen al goed skieen (skieen al 3 en 4 jaar) en verwacht wat ik op het forum heb gelezen dat zij zich bij de liften in het dorp moeten verzamelen. De jongste (4) gaat voor het eerst op les en zal denk ik dan naar het kinderland gaan?

Ik ben nogal een contolfreek:-) en zou graag willen weten hoe lang je er in de krokus erover doet om dan bij het kinderland te komen ( inclusief wachttijd bij de gondel?

Voor ons niet echt handig om de kids op verschillende plekken af te moeten zetten en te moeten ophalen. Iemand ervaring hoe jullie dit aanpakten?

De tijd van de verzamelplek naar kinderland is maximaal 10 minuten in het hoogseizoen.

En jullie kunnen je ook opsplitsen: de één gaat naar het verzamelpunt en de ander naar kinderland ;-) Vanaf kinderland kun je dan weer terug skiën naar het verzamelpunt.

Na afloop van de les kun je met de oudsten afspreken dat jullie elkaar ergens ontmoeten zodat je de jongste op kunt halen uit kinderland. Bijvoorbeeld bij de lockers naast de Schönjochbahn. Dat is makkelijk te bereiken en het is er niet zo druk zodat je de kinderen makkelijk kunt vinden.

Hoi Jasper,

Bedankt voor je berichtje. Wij waren inderdaad ook al van plan om ons op te splitsen. Toch wel handig om even te weten hoe lang we er ongeveer over doen dan hoeven we niet te vroeg, maar ook niet te laat weg.

Denk dat we ook bij het ophalen, weer gaan splitsen vindt het toch geen fijn idee, om de kinderen beneden alleen te laten wachten.

Begrijp ik het goed dat het Kinderland niet meer beneden bij de liften zit, maar bij het middenstation van de Sonnenbahn ??

Dan moet ik dus als niet-skiër die met een meisje van 3 even bij Bertha en andere speeldingetjes wil gaan kijken elke keer met de lift omhoog en € 23,50 betalen ?? Of is er beneden bij het dalstation ook nog iets voor kleine kindjes ?

Ja, dat begrijp je goed. Beneden bij de lift is er niet echt meer iets voor kinderen, alles zit bij Bertha’s. Er zijn wel speciale tarieven voor begeleiders van kinderen naar het Mittelstation (7,40 euro voor een retourtje).

Pfffff…lekker is dat dan.

En dat retourtje voor 7,40 is waarschijnlijk alleen als je daar iets afgenomen hebt…skiles, kinderopvang etc. ?

Dat vermoed ik wel (had je in Ellmau of Westendorf geen last van gehad ;-) )

Nee hahaha inderdaad. Had het beeld van Fiss 12 jaar geleden helaas nog voor me.

Maar voor het verschil in prijs tussen het appartement nu in Fiss en de appartementen in Ellmau kan ik de hele week elke dag voor 23,50 naar boven en dan ben ik nog voordeliger uit ;-)

Vind het gewoon een beetje jammer dat mensen zo weer op extra kosten gejaagd worden. Hou zoiets gewoon lekker centraal in het dorp dat iedereen ervan kan genieten !!

Tijd om skiër te worden zou ik zeggen… ;)

@DSvier aantal jaren gedaan/geprobeerd maar mijn hoogtevrees heeft het gewonnen van me. Daarom ook extra balen dat ik nu alsnog met een lift naar boven moet voor dat Kinderland. Al gaat het zittend in zo’n lift nog enigszins redelijk ;-)

Ik weet niet beter dan dat bertha’s kinderland altijd halverwege de sonnenbahn zit. Als je echt niet met de lift wilt/durft is dit vanuit fiss best aan te lopen hoor. Als er een wachtrij staat bij de lift is dit misschien nog wel sneller. Afhankelijk van waar je precies in het dorp zit.

Übung macht den meister!!!

@RFKANGOO toen wij in 2002 in Fiss waren was het Kinderland gewoon beneden bij de liften. Mijn zoon van toen 3 (bijna 4) heeft hier zijn eerste “skilesjes” gehad. Maar ik heb inmiddels gezien dat je het ook kunt lopen ja. We zitten er met ons appartement niet eens zo ver vandaan geloof ik.

Plaats een reactie