bride les bain

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Trois Vallées

Iemand ervaring met Bride Les Bains?
De gondel tot Merivel blijkt nogal tijdrovend te zijn.

Ik heb er in 2010 een paar dagen gelogeerd. Het duurt juist onder een halfuur als ik het mij goed herinner. De perfecte tijd om je in te smeren en je botten vast te doen enzo. Als je op la Chaudanne in Meribel aankomt, moet je wel nog een lift nemen voor je kan beginnen met skiën.

En 's avonds ga je terug met de gondel naar beneden dus je kan moeilijk 2 uur blijven zitten met een drankje op de piste. Hij sluit rond 5u dacht ik, maar dat hangt er ook al vanaf of je voor 1 feb of erna gaat. Ik zou het zeker opnieuw doen als de kans zich aandient maar het is echt best om vooraf op de hoogte te zijn van de gevolgen natuurlijk.

Goedkope appartementjes kan je wel over heel het gebied vinden maar als je maar een paar dagen gaat en niet de gewone week zijn je opties eerder beperkt tot brides les bains of les menuires, in mijn ervaring.

Ben er een aantal keer geweest. Het dorp is niet echt "gezellig", zelfs niet voor Franse begrippen. Zijn vooral onderkomens gericht op prijs of de thermische baden. Gondel tot het centrale "plein" van Meribel duurt idd ongeveer 30 minuten.

Als je heel graag wilt skiën in Les Trois Vallees, goedkoop uit wil zijn en een half uur in de gondel voor lief neemt is het bijna een ideale uitvals basis. Sluiting van de gondel voor de richting het dal is pas om 17:30 bij mijn weten. Als het druk is blijft deze wel draaien tot de rij weg is. Een dorp puur gericht op lange dagen skiën.

Kan het zijn dat jij er was na begin februari? Dan wijzigt de uurregeling altijd. (zie hier: http://ski.brides-les-bains.com/liaison-directe-a-meribel.ht… ) Dus dat zou verklaren waarom jij 17u30 zegt en ik 17u :)

Heb nog een tip,
ga niet naar de Spar in het dorp die is hartstikke duur
buiten Brides Les Bains ongeveer 2km richting Moutiers heb je een goedkope supermarkt

Hmm vreemd van die uurregeling, ik ga altijd in januari op wintersport dus dat zal het niet geweest zijn. Is inmiddels ook een aantal jaar geleden, misschien tussentijds gewijzigd. En anders klopt mijn geheugen gewoon niet :) (meest waarschijnlijk)

Daarnaast rijdt er bij mijn weten ook een gratis bus van Meribel naar Brides-Les-Bains.

Brides les bains is supergoed als er sneeuw ligt tot in’t dorp, kan je elke dag afsluiten met een zalig lange afdaling (skiroute) tot beneden…'s morgens naar 't skigebied duurt inderdaad ongeveer 20 minuten, net tijd genoeg om de lawineberichten en kaarten nog eens te bestuderen…

null

Hierbij de lijn langswaar men naar beneden moet, net onder 't vliegveldje rechts wegdraaien en de bordjes Brides les bains volgen,…'t moet wel wat minder groen zijn dan op google earth :-)

De borden "Brides les Bains" zijn 10 jaar geleden al weggehaald. Mij is verteld door iemand die vorig jaar de route heeft geskied, dat de route naar Brides inmiddels gedeeltelijk is dichtgegroeid, bovendien liggen er boomstammen op de route die je verplichten de skies uit te doen. Tenslotte komt het uiterst zelden voor dat er genoeg sneeuw ligt om naar B les B te skiën

bon ski

Ah, echt? Op het Snowheadsforum kan je in de zoekfunctie nog berichten van mensen vinden die het precies in recentere jaren gedaan hebben met bordjes. Zoals bv deze http://snowheads.com/ski-forum/viewtopic.php?p=1592358&h….

Voor de non believers…;-)

null

dwz naar rechts volgen tot aan 't volgende bordje (anno 2012)

Lijkt me best tof. Redelijk speelse route :)

Maar misschien niet de moeite waard om het belag van mijn ski’s te bekrassen.

Ik vond het een prima uitvalsbasis voor als je niet al te veel geeft om het avond vermaak. Er is een barretje voor de ‘apres-ski’, gewoon zitten en verder niet veel. Als ik me goed herinner is er zelfs een apres ski tent bij de gondel, vond het al met al niet zo’n slechte uitvalsbasis.

De lift duurt wel even; vooral de terugweg moet je geen hoogtevrees hebben op een bepaald gedeelte (blijft raar om naar beneden te gaan zittend met je gezicht naar het dal).

Wij skiede eigenlijk altijd naar het eerste middelstation op de terugweg, dat scheelde zo’n10 minuten liften dacht ik. Die was prima aangegeven en skibaar, helemaal naar het dal wist ik niet en is nieuw voor me (niet aangegeven op kaarten vermoed ik, anders had ik het wel geprobeerd) :).

Let it snow!

Dan toch een route naar beneden? Had dit dorp links laten liggen omdat er geen dalafdaling was en omdat het maar op 600m lag en dus niet altijd in sneeuw gehuld, maar nu ik dit lees zou ik het toch overwegen al heb je dan nog altijd niet de zekerheid dat er sneeuw ligt op de route.

Like tourists huffing and puffing to reach the top, while we forgot the view on the way up !

Prima start als je de hele dag gaat knallen. Alleen het is niet even thuis lunchen. En al ga je nog zo vroeg, het is 9u voordat je echt kunt skiën. Voordeel is wel dat je midden in trois Vallees zit en dus niet vroeg op pad hoeft te zijn om de uithoeken van het gebied te bereiken. En dat pad naar beneden… als er veel sneeuw ligt… héél veel sneeuw lig (want 600m is láág!!)… dan is dat een leuk pad voor de niet-beginners. Realiseert je wel dat het geen piste is en ze je daar savonds niet meer komen zoeken…

Ski: 25 jaar -|- Snowboard: 6 jaar -|- Respect the Mountains

de dal afdaling begint bij het vliegveld.
naar La Raffort skiën heeft alleen zin als je op tijd op houd,
want op het einde van de dag zitten alle cabines vol en ken je nog lang wachten.
heb nog een tip, als je ophoud en je wilt niet ver lopen neem dan nog 1keer lift naar boven
je kan de Plan de Homme of de Roc de Fer kiezen neem vervolgens de blauwe afdaling
de Gelinotte vlak voor het eind heb je aan de linkerkant door de bomen een pad waar je
een huis ziet neem deze en ga voor het huis links af en komt bij de gondel uit naar Brides Les Bains

In de voorjaarsvakantie ga ik hier naartoe.
Hebben jullie naast de tip van de supermarkt richting Moutiers, nog andere tips voor mij?

Een legendarische bestemming. Ons skigroepje beweert er ooit geweest te zijn. Wij hebben nooit voldoende sneeuw gehad. Alleen de " Raffort" tot het tussenstation een drietal keren gedaan.
Als verblijf? Geen idee.

Plaats een reactie