Orelle

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Trois Vallées

Iemand ooit al in Orelle geweest? Is dit een goede toegang tot het gebied van Val Thorens? Ook bij weinig sneeuw?
Bedankt

Orelle is een kleine dorp in de Maurienne vallei, er gaat een rechtstreekse gondel richting Val Thorens duurt ongeveer 15 min waarna je de stoeltjelift Rosaël neemt. Terugskiën/ boarden naar Orelle gaat niet maar zolang de je de liftijden goed plant kun je toch een groot deel van het gebied skiën. Afhankelijk van je planning en nivo kan je de gehele trois vallees doen. De piste aan de kant van Orelle liggen allemaal van de 2500 meter dus sneeuw is er vaak genoeg en er is nog een stuk gletjer met eeuwig sneeuw (La Point renod)

Tip: ben je niet zeker van je nivo neem dan de Funitel en niet de Cime de Caron. Is aan het eind van de dag ijzig en druk (zwarte piste).

Orelle is een leuke dorp met goede en goedkope accomodatie.

Hoop dat je er wat aan hebt.

Nicolas

bedankt. We zijn goede skieërs/boarders, dus ijs en zo is niet echt een prbleem. In Orelle logeren is heel goedkoop en blijkbaar is het er toch heel sneeuwzeker daar alles boven 2500m ligt. Het komt er inderdaad op aan om de lifttijden te plannen.
Groetjes

als je naar orelle gaat is het inderdaad heel goed opletten dat je de laatste lift niet mist… ik heb eens meegemaakt dat ik de afdaling van meribel naar val thorens niet meer mocht maken (de laatste lift was dicht) ik moest een andere lift nemen en naar les menuires skieën en met de bus terug naar Val Thorens. Als je dit overkomt en je zit in Orelle ben je echt het haasje: het dorp ligt volledig buiten het skigebied en het kan over de weg best eens 100 km rijden zijn. De rode piste bij orelle (mauriennaise) vinden wij betoverend mooi. Hier voel je je een echte super-G skiër

Zit eind januari in Valmeinier en wil wel een dag naar Les Trois Vallees. Heeft iemand een idee wat een dagpas kost? Neem aan dat ik geen pas voor het hele gebied hoef te nemen.

Bram, je wilt naar "Les Trois Vallees" maar je hoeft geen pas voor het hele gebied…? Make a choice bro!

Orelle maakt deel uit van het skigebied van Val Thorens. Val Thorens maakt deel uit van het skigebied Les 3 Vallées (Les Menuires/Val Thorens/Meribel/Courchevel) of van Vallée de Belleville (St. Martin de Belleville/Les Menuires/Val Thorens)

@Bram

Is google nu alweer uit de lucht?
Eerste zoekresultaat, en dan 1 keer doorklikken
Ik word al moe aan de gedachte hoeveel werk dat is

http://www.jbsurf.com/Internet/default.aspx?CO=9301…

Het enige nadeel aan Orelle is dat bij slecht weer de liften naar Val Thorens gesloten kunnen zijn. Dit houdt in dat je misschien wel naar de top kan maar zodra je richting Valthorens gaat je niet meer terug kan.

We hadden er ook al eens aan gedacht in Orelle te gaan logeren. Als je echter met een gemengde groep waaronder ook een paar beginners zitten deze locatie boekt, hoe is het met de pistes gesteld daar bij aankomst boven met de gondel? Zijn het daar moeilijke pistes of is er ook de mogelijkheid om met eventueel een stoeltjeslift naar val thorens te geraken.Op het pisteplan zie hoofdzakelijk rood.

Ter info: De bovenste van de twee liften die je nodig hebt om vanuit Orelle in Val Thorens te komen, is een paar jaar vernieuwd. De tergend langzame stoeltjeslift is nu dus een heel stuk sneller!

Plaats een reactie