Skiroutes

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Trois Vallées

Zijn hier ook nog mensen die tips hebben voor mooie dagtochten in het gebied??

Is het al bijna januari?

zie: http://www.valtho.org/viewtopic.php?id=76

Voor een mega tocht die je eventueel in kleine delen kunt opsplitsen.

Wie houdt van pittige dagtochten kiest niet voor deze tocht. ik ken 3 vallees redelijk goed en deze tocht komt weliswaar in alle uithoeken, maar doet gemiddeld genomen wat slappe pistes aan.

Vrijdag 3 Feb naar Belle Plagne met Sunweb!!!

@ Frank : wat dan wel ?

De mooiste pistes vind ik de zwarte en rode banen bij Courchevel, Mont du Vallon bij Mottaret en Mauriennaise bij Orelle. In de lagere gebieden bij Courchevel kun je geweldig door de bossen crossen. Marielle Goitschel is mooi om in 1 rechte lijn naar beneden te rossen (aan de linkerkant is altijd wel een strook zonder bulten).

Vrijdag 3 Feb naar Belle Plagne met Sunweb!!!

Gewoon de lift pakken die je tegenkomt en een piste nemen die je nog niet genomen hebt.

@ Frank: Ik heb deze tocht nog niet gedaan maar als hij (zoals je vermeld) bestaat uit slappe pistes is het misschien toch een beter idee zelf een uitdagende route uit te stippelen. Tips zijn altijd welkom!

@ Mathys: Ik heb niet echt vaste skiroutes in 3 vallees, maar heb wel zo mijn favoriete pistes. Is het niet leuker om zelf de leukste pistes op te zoeken? Ik weet immers niet wat jouw niveau is en wat je leuke pistes vindt… Ik ben zelf behoorlijk gevorderd (on-piste), maar vind ook blauwe pistes heel gaaf. ieder zn meug zeg maar :). als je wil, wil ik je mijn favorieten met plezier doorsturen, maar kant en klare tochten heb ik niet.

Vrijdag 3 Feb naar Belle Plagne met Sunweb!!!

@ Frank; Het is zeker leuk om zelf de leuke pistes op te zoeken. Ik ga met name voor rood zo nu en dan wat zwart. Ik sluit de dag graag af met wat blauwe pistes waarbij je vol gas naar beneden kunt knallen.

Het lijkt me nog steeds leuk om de 3V tocht te maken omdat je dan tijdens je vakantie echt een doel hebt! Sowieso vind ik het leuk tochten uit te stippelen en te maken. Ik heb inmiddels alle mogelijke pistemappen gedownload dus ik ben al lekker aan het kijken welke pistes ik aan elkaar kan koppelen. We verblijven in VT. Dus sowieso alle lekkere afdalingen rondom het dorp zijn welkom dan weet ik dat ik die sowieso mee moet pakken.

ok dan ff een mooie opsomming van mijn favorieten, te beginnen bij Orelle en eindigend in Courchevel… hou je vast… In HOOFDLETTERS zijn de echte toppers als je het mij vraagt
MAURIENNAISE

Combe de Caron
Beranger
Goitschel
4Vents

LAC DE LA CHAMBRE
COMBE DE VALLON
Rossignol
Marcassin - Aigle

COMBE DE SAULIRE
PISTE M
Suisses Turcs
Chenus
Dou des Lanches
JEAN BLANC
Afdaling naar La Tania
Chapelets

Tip: VT Courchevel, de snelste route: Lift plein sud, lift 3 vallees 2, piste lac de la chambre, lift plan des mains, pistes rossignol en martre, Lift pas du lac 1/2, pistes combe de saulire en Verdons

Vrijdag 3 Feb naar Belle Plagne met Sunweb!!!

@ Frank: Super zeg! De route van VT naar Courchevel heb ik al teruggevonden op de map en dat ziet er goed uit.
Hoe lang doe je daar gemiddeld over als je flink doorknalt en uitgaat van een minimale wachttijd bij de liften?

Is dat te doen in 2,5 uur tijd? Ik heb geen idee namelijk van dit gebied aangezien het mijn eerste keer in dit gebied is. Heb alleen ervaring in Paradiski en Alpe du Huez (ook geen kleine gebieden opzich) maar het is geen 600 km gebied. :)

Als je goed door kan boeken doe je er denk ik 1,5 uur over naar courchevel 1850. Dit is een schatting hoor, ik heb het nooit opgemeten. 's ochtends maakt het niet zo veel uit als het iets langer duurt toch? Let wel op: op de terugweg pak je vanuit mottaret plattieres 1 en 2, en ski je naar cote brune, die boven VT uitkomt. als je te laat bent mag je niet meer afdalen van plattieres 2 naar cote brune en moet je met plattieres 3 en de piste allemands naar les menuires en daarna met de bus naar VT. dit kost zeer veel tijd en is geen tof einde van je skidag. Voorkom dit dus.

Vrijdag 3 Feb naar Belle Plagne met Sunweb!!!

eindigen in een bus heb ik 1 keer meegemaakt in Paradiski en dat is echt heel irritant. Toen waren de pistes gesloten ivm dichte mist en lawinegevaar. Een zeer onbevredigend gevoel geeft dat!

Op tijd komen is dus een must! Gaan we zeker in de gaten houden.

Plaats een reactie