1e sneeuw Val Thorens?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Val Thorens

Bedankt voor het posten.

Wat is vanuit utrecht gezien de slimste route naar val thorens voor de laatste week december? Rekening houdende met drukte en evt sneeuwval.

Er wordt hard gewerkt om er voor te zorgen dat het enkele pistes op 24 november (2 dagen eerder dan aangekondigd) open kunnen gaan.

null

Kijk voor meer foto’s op mijn blog.

Volg mij op Twitter @SkieurVT

Poehhh,gelukkig zit ik deze week in Kaprun.
Alleen zie ik de bui alweer hangen omdat ik voor veel mensen de ski’s wax en slijp.
Als ze nu maar op het witte blijven…

Als het wit is kun je er over naar beneden...

Mistig zat op de webcam vanmorgen haha. Nog nieuws uit val tho?

Weet iemand hoeveel pistes/km ze bij vt kunnen prepareren? Ga daar heen komende weekend.

Mistig zat op de webcam vanmorgen haha. Nog nieuws uit val tho?

Frank op 23 nov. 2011 09:15

De zon schijnt en de sneeuwkanonnen draaien nog op volle toeren.

Volg mij op Twitter @SkieurVT

Weet iemand hoeveel pistes/km ze bij vt kunnen prepareren? Ga daar heen komende weekend.

arjan op 23 nov. 2011 09:20

wat ze kunnen prepareren is niet gelijk aan wat ze open doen. Ik vermoed dat morgen Lac Blanc, les Dalles en misschien Tête Ronde open zullen zijn. Komend weekend misschien ook Fond. We zullen het zien.

Volg mij op Twitter @SkieurVT

Een kersverse foto:

null

Volg mij op Twitter @SkieurVT

Leuk die foto’s skieur… Al doorgelopen stukje verder? Moraine gaat zeker ook open?

Toen ik een paar dagen geleden bij Les Chalets de Thorens (mes en vork) was, kon ik zien dat ze La Moraine aan het prepareren waren. Er lag niet heel veel sneeuw.

Ik weet niet of ik vandaag die kant nog op ga. Het wordt ook steeds lastiger om er te voet te komen omdat ze volop aan het prepareren zijn hier beneden.

Fond ligt er goed bij en ook hoger op - vanaf de top van de Funitel Grand Fond - wordt volop gespoten. Ik neem aan dat het daar ook wel in orde is qua piste condities. Maar ik zie net op de webcam van La Moutière dat er nog geen sneeuw gespoten bij het het dalstation van Grand Fond…

Volg mij op Twitter @SkieurVT

Ja zag ik ook al… Misschien gooien ze die pas zaterdag open…

@skieur top dat je ons zo op de hoogte houdt:)

Ik heb alleen toch wel bedenkingen bij de manier waarop Valtho bijna koste wat het kost enkele pistes open wil hebben.

Dit moet echt onwijs veel tijd, geld, water en energie kosten. Is dat het allemaal waard? Voor hetzelfde geld valt er komend weekend een dikke halve meter.

Ik vind het allemaal toch zeer discutabel. Er zullen wel veel belangen spelen (waar ik/wij geen weet van hebben). Ik vind eigenlijk dat sneeuwkanonnen ter ondersteuning zouden moeten dienen om de sneeuw gedurende het seizoen op de gewenste kwaliteit te houden.

Zo moest ik ff kwijt:)

life is a beach, or a pile of snow

Ik denk dat het vrij logisch is.
Aankomend weekend zullen er in de hotels heel wat kamers bezet zijn. Als die mensen niet kunnen skiien is dit een hele slechte reclame voor val tho.

@Frank, ik snap dat het komt doordat veel accommodaties voor de komende dagen al geboekt zijn.

Die belangen zijn blijkbaar dus enorm. Zeg maar gevalletje risico van het vak. Volgend jaar ligt er voor hetzelfde geldt wel weer sneeuw.

life is a beach, or a pile of snow

De titel "sneeuwzeker" zorgt ervoor dat veel reisorganisaties vroeg en laat in het seizoen de hotels vol krijgen. Gaat men de sneeuwkanonnen afschaffen dan zal ook Val Thorens minder sneeuwzeker worden en dus veel omzet verliezen in voor en naseizoen. Een jaartje met minder sneeuw vangen ze dus graag op door kunstsneeuw.

@skieur
weet jij of het nieuwe 5 sterren appt ‘village montana plein sud’ al bijna af is? ze gaan volgens de site op 17 december open
wij hebben daar geboekt maar heb nog geen enkele foto’s van het gebouw gezien (alleen een tekening)???

@Izaak
Ik zal er straks even langs lopen en een foto van maken (als ik het kan vinden…)

Volg mij op Twitter @SkieurVT

Gaan a.s. donderdag naar ValTho. Gaan al 19 jaar het laatste weekend van november als Skivereniging West Brabant naar ValTho. Altijd kunnen skien. jaap

jaap op 19 nov. 2011 16:01

En dus? Zeg nu zelf en ben reëel: het ziet er momenteel voor komend weekend toch wel dieptriest uit in VT of niet? Je kunt dan wellicht wel skiën komend weekend, maar vraag niet hoe :( Echt zwaar balen voor de mensen die er zullen zijn.

@Skieur: top dat je deze informatie inclusief de “mooie” foto’s met ons deelt

@skieur : super, ik volge je blog sowieso tot aan de dutchweek!

het appt zit volgens mij schuin links tegenover de funitel peclet gondel, onderaan de piste, rechts van de P2 garage

wij gaan dan een weekje later (03-12 maar dan wel voor een hele week). zijn toch heel benieuwd hoe ze dat met de android race gaan doen maar ok…
en het hele gebied "Tenminste VT, courchevel 1850, les Menuires " benieuwd hoe dat gaat gebeuren…maar we wachten af en hopelijk heeft de petitie aan de weergoden geholpen.
xx

Ze willen de Andros misschien aflasten…

mmm dat meen je niet…
haha we hadden al tegen elkaar gezegd ach ja, dan op zaterdag en zondag naar de race kijken en dan maandag en dinsdag beetje boarden miss woensdag nog en dan op donderdag naar huis mmmmm ga eens bellen met de organisatie of er te annuleren valt.
gr jacqie

@skieur : super, ik volg je blog sowieso tot aan de dutchweek!

Izaak op 23 nov. 2011 14:39

Ben je er dan ook?

Volg mij op Twitter @SkieurVT

mmm kunnen niet annuleren…
hoop dat de voorspellingen van 14 dagen vooruit voor VT kloppen dan zou t donderdags gaan sneeuwen…ben al dagen het sneeuwdansje aan het doen… zou t dan toch echt helpen?? hahaha

@skieur yes tijdens dutchweek zitten we in dat nieuwe appartement village montana plein sud
we hebben op basis van een tekening en een mooie tekst geboekt maar zijn natuurlijk erg benieuwd naar de werkelijke foto’s

heb op facebook van VT bericht terug dat de races echt niet afgelast zijn … ben dus benieuwd wat t gaat worden maar we hebben nog een dikke week.
moeilijk met inpakken!!! is het wel koud? moeten we onze dikke truien etc uit de kast toveren??
gr jacqie

@Izaak

Hierbij een foto van Village Montana Plein Sud:

null

Mijn blog is ook weer bijgewerkt. Daar staan nog meer foto’s.

Volg mij op Twitter @SkieurVT

Thx ziet er goed uit! Ik ga even op je blog kijken.

Hmmm… iets mis gegaan met het plaatsen van de foto. Berichten aanpassen gaat (nog) niet. Dus nog maar een poging

null

Volg mij op Twitter @SkieurVT

Leuk om je blog te volgen skieur! Keep on posting:D

Plaats een reactie