1e sneeuw Val Thorens?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Val Thorens

Ik vertrek zelf aankomende vrijdag richting Val Thorens en kreeg vandaag onderstaande email vanuit Husk:

Openen van liften/pistes:
Vandaag hebben wij uit Val Thorens het bericht gekregen dat de volgende liften en pistes definitief open gaan:
Funitel de Péclet (met de piste Béranger), de Cascades stoeltjeslift (met de piste Les Dalles), de Moraine en Portette stoeltjeslift (met elk één piste), de magische tapijten Castor en Campagnols (met de piste Voie Lactée).

Het is nu nog te vroeg om te beslissen of er meer liften/pistes open kunnen. Dit is afhankelijk van de temperatuur de komende dagen.

HUSK Studentenreizen

netjes dat ze het zo sturen!
have fun enne natuurlijk effe een live report uit VT…

eigenlijk wel best jammer voor diegenen die nu gaan want je gaat toch naar val tho om te "kilometervreten" of te freeriden en dan zijn er maar een paar opgespoten en ook simpele pistes open de komende weken jammer … hoop voor mense n die gaan dat er nog een dump komt

klopt…tuurlijk gingen wij ook voor de km vreten … maar goed t is vroeg in t seizoen en dit scenario kan natuurlijk in deze tijd…dus dan kunnen we blij zijn dat ze zoveel investeren om toch iets open te kunnen doen… en idd de sneeuwdansjes gewoon blijven doen…doen wij ook :)

toch maar hopen op zoiets??

null

Kilometervreten of freeriden kan vrijwel nooit in het begin van het seizoen. Er is dan gewoon te weinig open en off-piste kan eigenlijk nooit omdat er te weinig sneeuw is.

Een positief punt: Het lawinegevaar is 1 op een schaal van 5 (LOL)

Volg mij op Twitter @SkieurVT

Zou wel knap zijn, een lawine van kunstsneeuw!

Hoger ligt wel natuursneeuw. Ze hebben zelfs de GAZEX systemen gebruikt om te voorkomen dat er ongecontroleerde lawines zullen ontstaan.

Volg mij op Twitter @SkieurVT

@skieur nogmaals dank voor de foto’s, heb je een beetje goede view op de piste/bergen vanaf de appt?
het zit volgens mij wel wat lager dan de andere accomodaties, je kan bijv. zeker niet met ski naar de peclet gondel (tenzij je een stukje klimt)?

Hier een filmpje van Val Thorens, over het prepareren van de pistes afgelopen dagen…

Click. Click. Peace

Op Snow-forecast voorspellen ze vanaf dinsdag avond sneeuw… zou het??

Ik geloof t pas als Roel 't zegt:)

Leuk filmpje :-)

Gehehe mijn Baas (H)…

Val Thorens is geopend. Er staat weer een stukje en wat foto’s op mijn blog:

http://skieur-vt.blogspot.com/2011/11/val-thorens-geopend.ht…

null

Volg mij op Twitter @SkieurVT

Heb je zelf ook een afdaling gemaakt? Ben benieuwd wat je ervaring was. En maar 2 pistes open? Volgens de berichtgevingen van Husk & Sunweb zouden het er meer moeten zijn…

Ik ben er vanaf maandag, erg benieuwd!

De pistes zijn vrij hard met soms harde brokken sneeuw. Niet super, maar je kunt skiën.

Volg mij op Twitter @SkieurVT

Hoe betrouwbaar is snow-forecast.com? Woensdag tot en met zaterdag voorspellen ze nu meer dan 40 cm??

ziet er allemaal heel triest uit in de Alpen. Is dit het begin van de toekomst? in Oostenrijk zijn meteorologen die voorspellen dat de komende generaties (lees: iedereen die nu op de basisschool zit) vaak helemaar geen winters meer mee zullen maken. Dus geen sneeuw, en ook geen vorst. Ik hoop van harte dat dit weer een uitzondering is. hoewel: vorig jaar hadden we winter in december en daarna niets meer…ook wel vreemd. Eerlijk is eerlijk: de klimaatverandering is NU al bezig. En als alle sneeuw uit kanonnen moet gaat komen hebben we allemaal boter op het hoofd.

Yeah right :P…

Er komt een nieuwe ijstijd aan ;-)

ziet er allemaal heel triest uit in de Alpen. Is dit het begin van de toekomst? in Oostenrijk zijn meteorologen die voorspellen dat de komende generaties (lees: iedereen die nu op de basisschool zit) vaak helemaar geen winters meer mee zullen maken. Dus geen sneeuw, en ook geen vorst. Ik hoop van harte dat dit weer een uitzondering is. hoewel: vorig jaar hadden we winter in december en daarna niets meer…ook wel vreemd. Eerlijk is eerlijk: de klimaatverandering is NU al bezig. En als alle sneeuw uit kanonnen moet gaat komen hebben we allemaal boter op het hoofd.

Diederik op 26 nov. 2011 09:57

Diederik, je hebt gelijk klimaatverandering is NU bezig, maar ook al een eeuw geleden, twee eeuwen geleden, duizend jaar geleden, tienduizendjaar geleden, honderdduizend jaar geleden en een miljoen jaar geleden. Klimaatverandering is een ongoing proces dat al speelt sinds het ontstaan van de aarde en dat is maar goed.

Anyways, volgens mij hoort jouw opmerking over klimaatveranderingen e.d. meer in een ander topic thuis.

On topic: Ik hoop dat degene die binnenkort naar Valtho gaan van genoeg sneeuw kunnen genieten!

If you snooze, you loose!

Aankomend weekend moet het dan echt gaan gebeuren! :D

dat wordt dus wel erg spannend…
ben benieuwd…iemand ervaring met de weg omhoog rijden naar VT?? we gaan aanstaande zaterdag voor een week, de winterbanden liggen erop en neem aan dat dat voldoende is…

@Jacqie
Ik zou met de huidige weersvoorspellingen wel een setje sneeuwkettingen meenemen!

Het sneeuwt! Er ligt nu al enkele centimeters. Vannacht gaat het door. Val Thorens wordt weer wit!

Volg mij op Twitter @SkieurVT

Plaats een reactie